Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan naisten tarve olettaa muista kirjoittajista kaikkea sellaista, mikä ei mitenkään käy suoraan ilmi toisten kirjoituksista

Vierailija
10.10.2020 |

Oletteko huomanneet tällaisen ilmiön? Mistä se johtuu? Kyseessä on raivostuttava ilmiö, joka laskee palstan tasoa huomattavasti. On omituista olettaa, että kaikissa kommenteissa olisi jonkinlaisia piiloviestejä, kun suurin osa kirjoittajista tarkoittaa vain sitä, mitä kommenttiriveiltä on luettavissa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä?

Vierailija
2/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kaljuunnuva kaljamahainen mies jolla ei ole muuta tekemistä kuin kirjoitella vastaavia trolleja tänne päivät pitkät. Hankkisit elämän ja menisit töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on kaljuunnuva kaljamahainen mies jolla ei ole muuta tekemistä kuin kirjoitella vastaavia trolleja tänne päivät pitkät. Hankkisit elämän ja menisit töihin.

Siinä sinulle esimerkki, kommentoija 1.

Vierailija
4/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta aloittaja on hiukan sekavassa tilassa.

Vierailija
5/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ensimmäinen kommentoija ymmärtänyt jo yhdestä esimerkistä?

Vierailija
6/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, huomaatko itse tekeväsi samaa jo otsikossa?

Puhut "palstan naisista". Minä olen tällä palstalla kirjoitteleva nainen, mutta en harrasta mainitsemaasi olettamista. Sen sijaan minusta kyllä oletetaan kaikenlaista vain siksi, että olen nainen. Otsikkosi yhtenä esimerkkinä. Toinen hyvin tyypillinen esimerkki on se, kun miespuolinen keskustelija olettaa automaattisesti minun syttyvän pitkistä laatikkoleukaisista miehistä, vaikka se ei ole totta. Ei pysähdytä ottamaan asiasta selvää, oletetaan vain.

Onhan se rasittavaa ja muodostaa esteen aidolle keskustelulle. Suosittelen että korjaat asennettasi, niin saadaan palsta ainakin yhden kirjoittajan osalta paremmaksi paikaksi meille kaikille.

Vierailija
7/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan _naisten_?

Itsehän et mitään oleta 😆

Älä välitä, on vain inhimillistä tehdä oletuksia aiempien kokemusten ja/tai ennakkoluulojen perusteella

Vierailija
8/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhut "palstan naisista". Minä olen tällä palstalla kirjoitteleva nainen, mutta en harrasta mainitsemaasi olettamista. Sen sijaan minusta kyllä oletetaan kaikenlaista vain siksi, että olen nainen. Otsikkosi yhtenä esimerkkinä. Toinen hyvin tyypillinen esimerkki on se, kun miespuolinen keskustelija olettaa automaattisesti minun syttyvän pitkistä laatikkoleukaisista miehistä, vaikka se ei ole totta. Ei pysähdytä ottamaan asiasta selvää, oletetaan vain.

Onhan se rasittavaa ja muodostaa esteen aidolle keskustelulle. Suosittelen että korjaat asennettasi, niin saadaan palsta ainakin yhden kirjoittajan osalta paremmaksi paikaksi meille kaikille.

Asiaa.

Vierailija
9/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lääkkeet.

Vierailija
10/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan aloittajan olevan mies.

Vierailija
11/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ilmiö naisten (ja manspleinaavien miesten) maailmassa.

käyn tällä palstalla vain muistuttamassa itseäni siitä miksi on tärkeää seuloa naispuoliset ystävät IRL:issä.

Vierailija
12/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan naisten denialismi on loputonta. Tuomas Enbuske nimesi palstan jo vuosia sitten miesvihapalstaksi. 

Vierailija
13/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ensimmäinen kommentoija ymmärtänyt jo yhdestä esimerkistä?

Nyt säkin oletat jotain. Hyi sua.

Vierailija
14/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan naisten denialismi on loputonta. Tuomas Enbuske nimesi palstan jo vuosia sitten miesvihapalstaksi. 

Mitäs, jos kaikki vain kertois niitä omia mielipiteitä, eikä kummin kaiman.

Vierailija
15/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin nimenomaan naisista, koska miehillä ei ole tapana argumentoida naisia vastaan täysin tuulesta temmatuilla, hyökkäävillä oletuksilla siinä, missä naisilla. Olen sen huomannut täällä monta kertaa, sinä ilmeisesti et ole.

100%:lla naisista ei ole tuollaista tapaa, eikä 100% miehistä ole siitä vapaa. Älä siis yleistä tätä kaikkiin tietyn sukupuolen edustajiin, jos ihan aidosti haluat kannustaa ihmisiä olemaan tekemättä tuulesta temmattuja yleistyksiä. Eikös niin?

t. 6

Vierailija
16/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla miksi et lähesty ketjussa oli mie joka luki koko ketjun läpi naisten viesteistä jotain piilomerkitystä ja sitten jankutti pitkään miten se on totta. Että osaa ne miehetkin pilata keskustelun.

Vierailija
17/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin nimenomaan naisista, koska miehillä ei ole tapana argumentoida naisia vastaan täysin tuulesta temmatuilla, hyökkäävillä oletuksilla siinä, missä naisilla. Olen sen huomannut täällä monta kertaa, sinä ilmeisesti et ole.

Voi voi, sinä näet mitä haluat nähdä ja vice versa. Palstamiehet esittävät useinkin käsittämättömiä, yleistäviä väitteitä argumenttiensa tueksi. Jos itse elää tietynlaisessa kuplassa, sitä huomaa vain osan todellisuutta. Vrt. miehet huomaavat eli panevat merkille vain kauniit naiset. Muut ovat heille ilmaa, jotka eivät jää mieleen, paitsi joku poikkeuksellisen ruma/lihava - tästä karmivasta syystä!

Vierailija
18/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

100%:lla naisista ei ole tuollaista tapaa, eikä 100% miehistä ole siitä vapaa. Älä siis yleistä tätä kaikkiin tietyn sukupuolen edustajiin, jos ihan aidosti haluat kannustaa ihmisiä olemaan tekemättä tuulesta temmattuja yleistyksiä. Eikös niin?

t. 6

Itsehän sinä väität omassa kommentissasi, että miehet syyllistyvät tuohon enemmän! Ei tuo koske kaikkia palstan naisia, mutta aika monia. Tai sitten täällä on muutama todella ahkera kommentoija, joka pilaa kaikkien palstan naisten maineen.

Vierailija
19/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin aina oletetaan, että kirjoittaja on mies jos kirjoittaa jotain vähänkään naisvastaista vaikka on myös naisia jotka "ajattelee kuin miehet" ja voivat joskus jopa omaa pyhää lahkoaankin arvostella. Sitten yleensä miehet luulee naiseksi jos kirjoittaa sukupuolineutraalisti vaikkapa ihastumistilanteesta ja omista epävarmuuksistaan yms. eli kaiketi liian naisellisesti. Usein kyllä huvittunut näistä sukupuolioletuksista. Eipä todellakaan kaikki täällä ole sitä mitä luulisi.

Vierailija
20/34 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarve olettaa, että kyseessä olisi jokin ”palstan naisia” riivaava ilmiö, vaikka kyseessä on muutamat samat vanhat naamat päivästä toiseen – sukupuolesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän