Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristityt, miksi vietätte

Vierailija
02.01.2014 |

vanhoja suomalaisia pakanoiden juhlia? Mm. laskiainen on pakanoiden juhla. Jos viette lapsenne laskiaisena pulkkamäkeen ja syötte laskiaispullaa, olette valinneet pakanuudesta itsellenne sopivat asiat, todella noloa! Käykö teillä myös joulupukki? Pukin odottaminen jouluna on vanha pakanallinen tapa. Ettehän te kirkkoon kuuluvat vain palkkaa joulupukkia tuomaan lahjoja?!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kirkkovuoden juhlat on liimattu vanhojen pakanajuhlien päälle. Kristittyjenkin kannattaisi tutustua kirkkohistoriaan ja kansanperinteisiin ennenkuin saarnaavat.

Vierailija
2/19 |
14.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn myös paskalla, vaikka sitäkin on tehty jo pakanallisissa kulttuureissa ennen kristinuskoa. Vietän myös itsenäisyyspäivää, vaikkei sekään liity mitenkään kristinuskoon.

terveisin kristitty nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi olet tyhmä. On kristityilläkin oikeus viettää näitä juhlia. Ihan sama vaikka ne olisivat pakanaperinteitä. 

Vierailija
4/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin yllä... Lisäksi meidän perheemme ei juhli laskiaista eikä joulupukki liity jouluumme mitenkään. Tyytyväinen?

Vierailija
5/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kirkkoon kuulumattomilla ei ole tämän palstan kirjoittajien mukaan oikeutta juhlia nimen antamista, koska se oikeus on vain kristityillä heidän viettäessään ristiäisiä.. Makes sence.

Vierailija
6/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 03:35"]Vitsi olet tyhmä. On kristityilläkin oikeus viettää näitä juhlia. Ihan sama vaikka ne olisivat pakanaperinteitä. 

[/quote]

Miksi sitten kristityt tuntuvat kokoajan kritisoivan ateisteja ja niitä jotka eivät kuulu kirkkoon, siitä kun he viettävät joulua ja pääsiäistä. Meille, jotka eivät kuulu kirkkoon/ovat ateisteja joulu ja pääsiäinen ei todellakaan merkitse mitään Jeesuksen tai minkään muun uskontoon liittyvän ylistämistä tai juhlimista.

Kommenttisi tuntuu viittaavan siihen, että teillä olisi oikeus kaikkiin pakanaperinteisiin ja meillä ei olisi oikeutta mihinkään juhlaan, joka liittyy kristinuskoon. Oikeastaan moni jouluperinteistä on peräisin pakanoilta, että heivatkaa ne kuuset ja joulupukit roskiin jos haluatte viettää oikein kristinuskon täyteistä joulua ja unohtaa kaiken mikä on peräisin pakanoilta.

Moni muukin perinne on kylläkin peräisin pakanoilta.

Vierailija
7/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, että valtaosa kristityistä oikeasti ovat niin ahdasmielisiä, että heitä kiinnostaa mitä juhlia ei-kirkkoon-kuuluvat juhlivat? 

T. Kristitty

Vierailija
8/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 03:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 03:35"]Vitsi olet tyhmä. On kristityilläkin oikeus viettää näitä juhlia. Ihan sama vaikka ne olisivat pakanaperinteitä. 

[/quote]

Miksi sitten kristityt tuntuvat kokoajan kritisoivan ateisteja ja niitä jotka eivät kuulu kirkkoon, siitä kun he viettävät joulua ja pääsiäistä. Meille, jotka eivät kuulu kirkkoon/ovat ateisteja joulu ja pääsiäinen ei todellakaan merkitse mitään Jeesuksen tai minkään muun uskontoon liittyvän ylistämistä tai juhlimista.

Kommenttisi tuntuu viittaavan siihen, että teillä olisi oikeus kaikkiin pakanaperinteisiin ja meillä ei olisi oikeutta mihinkään juhlaan, joka liittyy kristinuskoon. Oikeastaan moni jouluperinteistä on peräisin pakanoilta, että heivatkaa ne kuuset ja joulupukit roskiin jos haluatte viettää oikein kristinuskon täyteistä joulua ja unohtaa kaiken mikä on peräisin pakanoilta.

Moni muukin perinne on kylläkin peräisin pakanoilta.

[/quote]

Eivät läheskään  kaikki kristityt ole sellaisia kiihkouskovaisia. Minä ainakaan en kuulu kirkkoon, ja pidän uskoni omana tietonani, vaikka olenkin kristitty (ja kyllä, vietän pakanajuhlia, haittaako, ap?).

Vierailija
9/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 03:50"]Luuletko, että valtaosa kristityistä oikeasti ovat niin ahdasmielisiä, että heitä kiinnostaa mitä juhlia ei-kirkkoon-kuuluvat juhlivat? 

T. Kristitty

[/quote]

Aiemmin käydyssä nimenantojuhlakeskustelussa tuota ahdasmielisyyttä esiintyi valtavasti. Olisikin mielenkiintoista tietää heidän ajatuksensa tähän aiheeseen? Kaksinaismoralismia harrastetaan aika pahasti.

Vierailija
10/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska jatkaa vielä: ja minun mielipiteeni on sellainen, että KAIKKI saavat juhlia niitä juhlia mitä haluavat. Ateistit ja muut saavat juhlia pääsiäistä yms., ja kristityt voivat viettää minun puolestani vaikka id-juhlaa!

Vierailija
11/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 03:50"]Luuletko, että valtaosa kristityistä oikeasti ovat niin ahdasmielisiä, että heitä kiinnostaa mitä juhlia ei-kirkkoon-kuuluvat juhlivat? 

T. Kristitty

[/quote]

Se kuva on ainakin iskostunut mieleeni niiden monien kristittyjen mielipiteistä. Esimerkkinä: melkein kaikki ystäväni ovat sinä mieltä, että meillä ei olisi oikeutta mihinkään kristittyjen juhliin. Itsekään eivät mitään niitä juhlia missään kirkossa tai muutenkaan kristillisesti vietä...

Vierailija
12/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli ap. Ja kaikenlainen juhliminen on ap:lle ok, tuohon aikaisempaan nimenantokeskusteluun viitaten aloitus oli sarkastinen.

Vierailija
13/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 oli ap. Ja kaikenlainen juhliminen on ap:lle ok, tuohon aikaisempaan nimenantokeskusteluun viitaten aloitus oli sarkastinen.

Vierailija
14/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olemme suomalaisia, joten saamme viettää suomalaisia perinnejuhlia, vaikka olemmekin kristittyjä.

Ja ateistit ja pakanat saavat juhlia pääsiäistä ja sen sellaisia :)

terv. ei-kiihkouskovainen kristitty

Vierailija
15/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin muutamia vuosia sitten koulussa, koska en kuulunut kirkkoon ja minulla ei olisi muka ollut oikeutta nimeen. Minua kutsuttiin nimettömäksi.

Että ei toki ole jäänyt kristityistä mitenkään ahdasmielinen kuva.

Vierailija
16/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 04:01"]

Minua kiusattiin muutamia vuosia sitten koulussa, koska en kuulunut kirkkoon ja minulla ei olisi muka ollut oikeutta nimeen. Minua kutsuttiin nimettömäksi.

[/quote]

Eivät kaikki kristityt ole sellaisia. 

Vierailija
17/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 04:01"]

[/quote]

En ole koskaan kuullut, että kristinusko ajattelisi että ei-uskovalla ei ole oikeutta nimeen. Sitävastoin kuulostaa ihan muslimijutulta.

Vierailija
18/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 04:03"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 04:01"]

[/quote]

Eivät kaikki kristityt ole sellaisia. 

[/quote]

Ei voi mitään jos on sellaisen kuvan saanut.

Vierailija
19/19 |
02.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 04:04"][quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 04:01"]

[/quote]

En ole koskaan kuullut, että kristinusko ajattelisi että ei-uskovalla ei ole oikeutta nimeen. Sitävastoin kuulostaa ihan muslimijutulta.

[/quote]

Eivät ne härnääjät muslimeja ollut ja ei voi mitään jos jotkut ovat vain niin ahdasmielisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme