HS: Amerikkalaistutkijan mukaan kuukautiskipuja ei ole olemassa
"Utahin yliopistossa julkaistun väitöstutkimuksen mukaan naisten kuukautiskipuja ei ole olemassa. Tutkimuksessa mitattiin aivojen kipusignaaleja kuukautisten aikana 200 naiselta. Lisäksi naisia haastateltiin kuukautiskivuista. Suuri enemmistö naisista kertoi kokevansa kuukautiskipuja mutta aivojen kipualueella ei näkynyt vastaavaa aktiivisuutta.
Tutkimuksen julkaisijan Jake Steedin mukaan tässä on kyse naisten taipumuksesta itsesuggestioon ja laumakäyttäytymiseen. "Kun yksi nainen sanoo työpaikalla olevansa kuukautiskivuissa, pian koko työyhteisö kärsii niistä, tässä on kyse joukkoilluusiosta", tutkija tällää amerikkalaisen Science-lehden haastattelussa."
Mielipiteitä?
Kommentit (46)
Haha! Tulee mieleen se kun piti lähteä koulusta kesken päivän kotiin, jonne matkaa oli pari sataa metriä. Meinasin pyörtyä matkalla kun silmissä sumeni, kun kävi niin kipeää. Melkoinen itsesuggestio :)
Ap keskustelee keskenään, vaikka jäi jo kiinni provosta :) Keksi parempi.
Mä näkisin kyllä yhteyden endometrioosin kraapimiseen laparoskopiassa siihen että kivut vähenivät. Mut hmm... mä nyt kyllä olen siis kuvitellu kaiken kivun Jaken mukaan... mut miten kun olen miesvaltasella alalla ollut aina... menen nurkkaan häpeemään...
Miten sitten kuukautiskivut alkoivat jo ennen kuin 12-vuotiaana edes tajusin että kuukautisethan ne alkoi?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:54"]
[/quote]
Uskoit itsekin ;)
Taitaa olla miesten tekemä tutkimus!!
Taitaa olla miesten tekemä tutkimus!!
Joukkosuggestioo tosiaan. Mäkin kerran suggestoin kävellessäni yksin töihin päin. Alkoi sitten sellaiset kuukautistuska kesken matkan, että koko alapää kramppasi ja oksensin. Vaivalloisesti hakeuduin lähistöllä asuvan tuttavani asuntoon joka luojan kiitos sattui olemaan kotona ja siellä pöntön eteen makaamaan ja yrjöömään kivusta. Siitä sitten konttasin sängylle ja kaveri kantoi mulle kipulääkettä.
Tällaista suggestiota oli usein ennen kuin sain lapseni. Sittemmin synnyttäneenä naisena tämä suggestoiminen on vähentynyt. Gynekologini kertoi, että synnytyksien jälkeen monilla nämä suggestoinnit luonnostaan vähenevät.
Eli naiset on koko ajan feikanneet saadakseen etuja ja anteeksi vittumaisuutensa?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 00:54"]
[/quote]
Uskoit itsekin ;)
[/quote]Pitää antaa pisteitä tuosta Utahin yliopistosta, sen verran uskonnollista seutua siellä päin, että sieltä saattaa tulla kaikkea hämmentävää :D
HS: Englantilaistutkijan mukaan av-mammoilla on taipumus uskoa lähes mitä vaan jos tekstissa mainitaan 'tutkimuksen mukaan' tai lähteenä on helsingin sanomat :)
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 01:04"]
HS: Englantilaistutkijan mukaan av-mammoilla on taipumus uskoa lähes mitä vaan jos tekstissa mainitaan 'tutkimuksen mukaan' tai lähteenä on helsingin sanomat :)
[/quote]LÄHDE!!!!!
Olen pahoillani, että heti paljastin että provoat :( Se oli ihan hyvä provo, mutta vähän liian provokatiivinen. Odottelen jatkoa mielenkiinnolla :)
Haha, joku feministi siellä jo ehti repiä (ruskean?) persereikänsä "miesten tekemä tutkimus" :D
Olen itsekin joskus kyllä miettinyt, että kuukautiskivut voisivat olla _osittain_ psyykkisiä. Tämän päättelen siitä, että sellaista todella pahaa, kouristelevaa ja oksettavaa kuukautiskipukohtausta en ole koskaan saanut töissä tai koulussa tai muutenkaan sellaisessa paikassa, jossa olisi täytynyt olla täysin skarppina. Ehkä se kipu sitten vain tuntuu voimakkaampana, kun on yksin kotona, eikä ole mitään, mihin pakottaisi itsensä keskittymään?
Aika tehokasta itsesuggestioo kyllä kun oksennus tulee kivusta. En tiennyt pystyväni sellaiseen itsesuggestioon, voisikohan sitä käyttää johonkin hyödylliseen?
[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 01:15"]
Olen pahoillani, että heti paljastin että provoat :( Se oli ihan hyvä provo, mutta vähän liian provokatiivinen. Odottelen jatkoa mielenkiinnolla :)
[/quote] Yliopiston osoite taitaa olla Provo, Utah.
Ettekö te höpsöt kanat nyt tajua?!?! Tämä mies on vapauttanut meidät! Ei tarvitse enää kaatuilla turvalleen kramppejen takia, kun eihän niitä ole olemassa! Jee!
Täyttä sontaa, minulla tulee kuukautiskivut ensin, ja sitten vasta kuukautiset, enkä yleensä muista koska on olleet viimeksi, joten en osaa odottaa niitä, enkä ole töissä, joten en koskaan kuule että joku olisi kuukautiskivuissa. Tulisivat minua mittailemaan ...kele!