Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies sanoo että ”ystävystyminen ei ole sopivaa’

Vierailija
09.10.2020 |

Niin mitä mietitte yllä olevasta lauseesta? Molemmat varattuja ja kyse kaverisuhteesta.

Mitä ihmettä - miksi ei ole sopivaa?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävystymisellä on vaaransa, jos miehen ja naisen välillä on yhtään kemiaa. Jos sitä ei ole, niin ystävystyminen on sopivampaa.

Vierailija
62/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä aina jaksaa hämmästyttää tämä av: täällä nainen on lähtökohtaisesti aina vokotteleva vamppi, mies se hyvis.

Eikö täällä saa pallotella ja kysellä, heti leimataan? Mistä me kenenkään tarkoitusperiä tiedetään mutta minusta ap kysyi aika neutraalin kysymyksen. Ei siitä voi sen kummempaa päätellä ap:n tarkoitusperistä tai mistään mitään paitsi sen, että häntä ihmetyttää ystävyyden loppuminen (?).

Tuossa syynä lienee tämä vaimo. Tai se, että mies on ap:sta jollain tasolla kiinnostunut. Voi myös olla että mies ei ole tottunut olemaan kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa ja siksi jännittää asetelmaa.

T. Mies53v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

"Niin mitä mietitte yllä olevasta lauseesta? Molemmat varattuja ja kyse kaverisuhteesta.

Mitä ihmettä - miksi ei ole sopivaa?"

Ensimmäinen ajatus että se mies on tosi hyvä ihmistuntija ja hänellä käynyt tuuri...   ...ei, ei hänellä ole käynyt tuuria vaan viisaudesta johtuu sanomansa lause! 

Todella kaukonäköistä blokata tuollainen henkilö joka ei hyväksy ihmisen perusjuttuja siitä että yksilöllä on itsellään aina vapaus päättää kenen kanssa on tekemisissä.

Todellakin viisasta pitää itsestään kaukana henkilö joka Av-palstalle tulisi tekemään aloituksia tuosta ystävyydestä tai kuten tässä tapauksessa ystävyyden sopimattomuudesta.

Missä täällä luki että ap ei tätä hyväksy? Itse kun luin että hän ei ole pitänyt yhteyttä vaan se mies...

64/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä aina jaksaa hämmästyttää tämä av: täällä nainen on lähtökohtaisesti aina vokotteleva vamppi, mies se hyvis.

Eikö täällä saa pallotella ja kysellä, heti leimataan? Mistä me kenenkään tarkoitusperiä tiedetään mutta minusta ap kysyi aika neutraalin kysymyksen. Ei siitä voi sen kummempaa päätellä ap:n tarkoitusperistä tai mistään mitään paitsi sen, että häntä ihmetyttää ystävyyden loppuminen (?).

Tuossa syynä lienee tämä vaimo. Tai se, että mies on ap:sta jollain tasolla kiinnostunut. Voi myös olla että mies ei ole tottunut olemaan kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa ja siksi jännittää asetelmaa.

T. Mies53v

Tietenkin saa pallotella ja kysellä mutta Ap'hän jättää oleellisia asioita kertomatta. Jos hänellä on ihan normaalit välit mieheensä niin tietty hän on tämän itseänsä painavan asian kanssa kääntynyt puolisonsa puoleen. Mitähän puoliso on sanonut tähän kun ulkopuolinen mies ei sopivana pitänyt? :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

65/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hopeakettu kirjoitti:

"Niin mitä mietitte yllä olevasta lauseesta? Molemmat varattuja ja kyse kaverisuhteesta.

Mitä ihmettä - miksi ei ole sopivaa?"

Ensimmäinen ajatus että se mies on tosi hyvä ihmistuntija ja hänellä käynyt tuuri...   ...ei, ei hänellä ole käynyt tuuria vaan viisaudesta johtuu sanomansa lause! 

Todella kaukonäköistä blokata tuollainen henkilö joka ei hyväksy ihmisen perusjuttuja siitä että yksilöllä on itsellään aina vapaus päättää kenen kanssa on tekemisissä.

Todellakin viisasta pitää itsestään kaukana henkilö joka Av-palstalle tulisi tekemään aloituksia tuosta ystävyydestä tai kuten tässä tapauksessa ystävyyden sopimattomuudesta.

Missä täällä luki että ap ei tätä hyväksy? Itse kun luin että hän ei ole pitänyt yhteyttä vaan se mies...

Ööö...   ...eikös aloituksen otsikko ole itsessään vastaus kysymykseesi tai se että ylipäätänsä tämä aloitus tehty :D

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
66/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Mies53v

Tietenkin saa pallotella ja kysellä mutta Ap'hän jättää oleellisia asioita kertomatta. Jos hänellä on ihan normaalit välit mieheensä niin tietty hän on tämän itseänsä painavan asian kanssa kääntynyt puolisonsa puoleen. Mitähän puoliso on sanonut tähän kun ulkopuolinen mies ei sopivana pitänyt? :)

Hei, mun mies piti omituisena tämän miehen vetäytymistä. Tietää miehen myös, hänelle mun ystävät on ok. Koska se on todella vain ystäviä. :) Ollaan naimisissa ollut jo yli 15v, joten molemmilla elettyä elämää takana ja myös matkan varrelta tarttuneita ystäviä - tämä molemmille luojan kiitos ok! :)

Itse vaan ihmettelen kun en aiemmin ole moiseen törmännyt. Mitenkään en kyseisen henkilön seuraan ole tupannut enkä soitellut yms - ollaan nähty porukassa ja erikseen, meillä yhteinen kiinnostuksen kohde (asia). Viestitelty on ym. Kuten normaalistikin ystävien kanssa: tämä on ollut vastavuoroista. Itse jos olen pitänyt luonnollista taukoa (kuten kaikkien kanssa joskus), on tuo mies laittanut viestiä. Siksi tämä oli yllättävä.

Toivottavasti selvensi, :)

Ap

Vierailija
67/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aikuisen parisuhteessa olevan ihmisen pitäisi kaveerata kenenkään ja erityisesti vastakkaisen sukupuolen kanssa. Meillä ei ole kummallakaan omia vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Ne mitkä on, ovat kummallekin yhteisiä perheystäviä. En tunne mitään tarvetta hengailla toisten miesten kanssa.

Siis et ymmärrä mihin parisuhteessa oleva henkilö tarvitsee ystäviä? Ei ihme, että suomalaisista kasvaa umpimielisiä möllejä, kun jo kotona opitaan, että pidetään etäisyyttä mahdollisimman moniin ihmisiin. Sairasta.

Vierailija
68/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tässä mies on omituinen eikä ap

Mies 27 vee

Vierailija
69/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitenkään voida täältä ruudun takaa keksiä ja päätellä miksi meille tuntematon henkilö a on sanonut tuntemattomalle henkilölle b jotain.

Mutta ap, älä ota sitä henkilökohtaisesti ja jää liikaa miettimään. Mene eteenpäin vaan. Oli syy mikä vain, hän ei halua sinua elämäänsä ja se on hänen vapautensa valita.

Vierailija
70/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa; eli minulla on siis miespuolisia kavereita jo ennestään. Ihan vaan kavereita - ei ole tarvetta muunlaiseen toimintaan.

Siksi tästä yllätyin, en ole moiseen kommentiin ennen törmännyt. Joten kiinnostaa tietää, mitä ihmettä tuolla voidaan tarkoittaa tai mitä sen takana on.

Ap

Ne aiemmat miespuoliset kaverisi on olleet kavereitasi ilmeisesti jo ennen kuin tapasit miehesi? Sehän on ihan fine ja ok, sellaista nyt ei voisi kieltääkään-aiempaa elämää.

Mutta mikä hirveä tarve sinulla on sitten haalia lisää miespuolisia "kavereita", kun sinulla on jo miehesi? Kumpi sinulle on tärkeämpää: olla miehesi kanssa ja kunnioittaa yhteisiä pelisääntöjä vai haalia näitä "miespuolisia kavereita" huolimatta siitä, ettei se ole ok? Onko myös ok, että miehellesi ilmaantuisi vähän väliä uusia naispuolisia kavereita milloin mistäkin ja sen pitäisi olla sinulle ehdottoman ok kyselemättä?

Joku intressihän siinä kuitenkin on, että tapaat uuden mieskaverin ja on niin tärkeä, että hänen pitää ehdottomasti pysyä kaverinasi ja hänet täytyy hyväksyä? Ei sellainen ole mikään "nobody", jolle olisi tavallaan ihan sama, pysyykö kaverina vai ei vaan olet jostain syystä innostunut tästä uudesta kaveristasi niin, että miehesikin pitäisi hänet hyväksyä ja haet hyväksyntää asialle täältä meiltä muilta.

Jospa etsisit jonkun muun tavan nostaa itsetuntoasi nyt, kun olet parisuhteessakin?

Vierailija
71/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi aikuisen parisuhteessa olevan ihmisen pitäisi kaveerata kenenkään ja erityisesti vastakkaisen sukupuolen kanssa. Meillä ei ole kummallakaan omia vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Ne mitkä on, ovat kummallekin yhteisiä perheystäviä. En tunne mitään tarvetta hengailla toisten miesten kanssa.

Siis et ymmärrä mihin parisuhteessa oleva henkilö tarvitsee ystäviä? Ei ihme, että suomalaisista kasvaa umpimielisiä möllejä, kun jo kotona opitaan, että pidetään etäisyyttä mahdollisimman moniin ihmisiin. Sairasta.

Mullakin pyöri silmät ympäri tämän kirjoituksen kohdalla niin että melkein kaaduin. Mihinpä niitä ystäviä tosiaan voisi tarviakkaan. Niinpä niin.

Vierailija
72/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa; eli minulla on siis miespuolisia kavereita jo ennestään. Ihan vaan kavereita - ei ole tarvetta muunlaiseen toimintaan.

Siksi tästä yllätyin, en ole moiseen kommentiin ennen törmännyt. Joten kiinnostaa tietää, mitä ihmettä tuolla voidaan tarkoittaa tai mitä sen takana on.

Ap

Ne aiemmat miespuoliset kaverisi on olleet kavereitasi ilmeisesti jo ennen kuin tapasit miehesi? Sehän on ihan fine ja ok, sellaista nyt ei voisi kieltääkään-aiempaa elämää.

Mutta mikä hirveä tarve sinulla on sitten haalia lisää miespuolisia "kavereita", kun sinulla on jo miehesi? Kumpi sinulle on tärkeämpää: olla miehesi kanssa ja kunnioittaa yhteisiä pelisääntöjä vai haalia näitä "miespuolisia kavereita" huolimatta siitä, ettei se ole ok? Onko myös ok, että miehellesi ilmaantuisi vähän väliä uusia naispuolisia kavereita milloin mistäkin ja sen pitäisi olla sinulle ehdottoman ok kyselemättä?

Joku intressihän siinä kuitenkin on, että tapaat uuden mieskaverin ja on niin tärkeä, että hänen pitää ehdottomasti pysyä kaverinasi ja hänet täytyy hyväksyä? Ei sellainen ole mikään "nobody", jolle olisi tavallaan ihan sama, pysyykö kaverina vai ei vaan olet jostain syystä innostunut tästä uudesta kaveristasi niin, että miehesikin pitäisi hänet hyväksyä ja haet hyväksyntää asialle täältä meiltä muilta.

Jospa etsisit jonkun muun tavan nostaa itsetuntoasi nyt, kun olet parisuhteessakin?

Miksi sä väännät tän asian ihan kieroon? Vai etkö vaan ymmärrä lukemaasi?

Eihän tuo ole ollut ap:n miehelle mikään ongelma, ei sillä ole ollut mitään vaikeuksia hyväksyä puolisonsa kavereita. Ja onko sulle on sun kaverit ihan nobodyja, että sulle on ihan sama oletteko kavereita vai ette? Sunko mielestä on niin, että jos on jo puoliso, niin ei pidä luoda enää mitään uusia kaverisuhteita?

Lueppa nyt vielä kertaalleen ihan itse tuo oma kommenttisi ja mieti, oisko siinä kenties jotain mätää ajattelutavassa.

Vierailija
73/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käytännössä mies vetää vuorovaikutusta seksuaaliseen tai muuhun epäsopivaan suuntaan. Jotkut ovat sellaisia. Jopa työpaikalla yrittävät jättää vastaamatta asiallisiin viesteihin tai puheluihin tai muuten oireilevat, sitten muka jotain epäsopivaa on ilmassa. Luovat siis olkinukkeja ja lopulta muka epäsopivuus alkaa olla toteen näytettyä.

Voi taustalla olla puolisokin tai jotain muuta, mutta usein tyyppi itse on kuviota hämmentämässä.

Vierailija
74/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ymmärrä mitä tarkoittaa Ei ole sopivaa niin ihmetellä täytyy. Se tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaankin. Varattu mies kokee ei sopivaksi ystävystyä vieraan naisen kanssa. Vanhanaikainen periaate joka on mielestäni aivan hyvä.

Vierailija
75/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku sanoo Ei ole sopivaa ystävystyä niin sitä on kunnioitettava. Jos ruvetaan elämöimään, että miksi ja minkä takia niin kyse on varsinaisesta tuppautujasta. Pikkulapsen käytöstä. Jättäkää rauhaan ihmiset jotka itse määrittelevät omat periaatteensa. Hakekaa ystävänne niistä joille se on sopivaa.

Vierailija
76/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies haluaisi erityisempää ystävyyttä, niin kaipa hän sen sanoisi. Ehkä koettaa vain olla kohtelias. Voisittehan te olla ystäviä koko perheellä, ja tavata niin, että puolisot ovat mukana, jos se kelpaa - se on ainakin soveliasta.

Vierailija
77/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku sanoo Ei ole sopivaa ystävystyä niin sitä on kunnioitettava. Jos ruvetaan elämöimään, että miksi ja minkä takia niin kyse on varsinaisesta tuppautujasta. Pikkulapsen käytöstä. Jättäkää rauhaan ihmiset jotka itse määrittelevät omat periaatteensa. Hakekaa ystävänne niistä joille se on sopivaa.

Mun mielestä ainakin on ihan ok kysyä ja ihmetellä miksi, jos ei ole aiemmin tällaiseen ajatteluun törmännyt eikä ole itse nähnyt tai kokenut tilanteessa olevan mitään epäsopivaa. Eihän tuon asian kysyminen ole tuppautumista. Se olisi tuppautumista, jos alkaisi vängätä vastaan ja pitäisi kiinni tästä kaverimiehestä, tekisi itseään tykö vaikkei toinen haluaisi.

Pikkulapset kiukuttelevat tuollaisista asioista, aikuisten luulisi jo osaavan keskustella asiallisesti ja kunnioittavasti hankalastakin tilanteesta ja syistä siihen. Jos asia pahasti kaihertaa toisen mieltä, niin on siitä oikeus kysyä, ettei jää ainakaan tunne, että olisi itse tehnyt jotain väärää ja siten aiheuttanut väärinkäsityksiä tai hämminkiä.

Vierailija
78/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap kysy siltä kaverimieheltä suoraan, jos niin kovasti vaivaa?

Vierailija
79/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh

Vierailija
80/83 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ap kysy siltä kaverimieheltä suoraan, jos niin kovasti vaivaa?

No, se on just tämä kun en halua olla hankala / tuppautua / näyttää siltä että roikun, kun aidosti vain ihmettelen. Mutta helposti voisi saada em. kuvan jos nyt otan yhteyttä ”suuren keskustelun” merkeissä.

Koska toki kunnioitan päätöstä jne., jokainenhan valitsee seuransa. En minä ajatellut ruveta kenenkään päätä kääntämään.

Ap