Kun mies sanoo että ”ystävystyminen ei ole sopivaa’
Niin mitä mietitte yllä olevasta lauseesta? Molemmat varattuja ja kyse kaverisuhteesta.
Mitä ihmettä - miksi ei ole sopivaa?
Kommentit (83)
Me ihmiset vaan ollaan erilaisia ja meillä jokaisella on omat sisäiset rajat ja säännöt. Joku ei halua olla kaverisuhteessa vastakkaisen sukupuolen kanssa, varsinkaan suhteessa.
Mä en esim halua miesten kanssa olla kaverina, käydä yhdessä keikoilla tai museossa kahdestaan. Ja olen tässä aika poikkeus ja saanut kuulla naljailua omilta kavereilta. Mutta se ei vaan sisäisesti tunnu sopivalta. Ja varsinkaan nyt jos tekisin jonkun poikkeuksen vuosien jälkeen niin se tuntuisi tosi oudolta. Miksi mä yhtäkkiä alkaisin jotain miestä tapaamaan, vaan siksi että se on mukava.
Kaveripiirissäni on tietysti myös miehiä, koska tunnen paljon ihmisiä. Mutta mä vaan en ole koskaan hengaillut niiden miesten kanssa kahdestaan tai erityisemmin luonut niihin yhteyttä ollessani parisuhteessa.
Jos joku mies on sanonut sulle ettei tunnu sopivalta olla sen kummemmin kaveri niin eikö sitä vois vaan kunnioittaa. Me ollaan erilaisia ja se on ok.
mitä sä ap menetät jos mies ei voi/halua olla ystäväsi?
haaveissasi olikin FWB? Mies tekee siis ihan oikein sanoessaan ettei se ole sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
mitä sä ap menetät jos mies ei voi/halua olla ystäväsi?
haaveissasi olikin FWB? Mies tekee siis ihan oikein sanoessaan ettei se ole sopivaa.
No onpas typerä kysymys. Mitä sä menetät, jos menetät ystäväsi / hengemheimolaisesi / puolet itsestäsi?
Niinpä.
Mies ehkä luulee että olet kiinnostunut tai on itse kiinnostunut. Voi olla myös sairaalloisen mustasukkainen vaimo. Ehkä mies on jäänyt kiinni pettämisestä aiemmin ja ei saa enää olla vieraiden naisten seurassa?
Voiko ”ei ole sopivaa” viitata siihen, että teillä on kuitenkin joku raja mennyt rikki? Että hän on tajunnut että jos tämä jatkuu niin ei ole pitkä hyppy siihen kun petätte puolisoitanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen mieskaveria varattu nainen tarvitsee? Sallisiko ap miehelleen epämääräisen naiskaverin?
Siis mä en tajua tätä?! Miksi mies & nainen eivät voi olla yhdessä ystäviä?
T. Naimisissa oleva nainen jolla monta miestä ihan vaan YSTÄVINÄ
Kysyinkö asiaa sinulta? On täysin eri asia jos on kavereita jo entuudestaan, mutta aloittajan motiivit ei kuulosta missään määrin neutraaleilta.
" aloittajan motiivit ei kuulosta missään määrin neutraaleilta."
Millähän perustein tähän johtopäätökseen tulit? Itse en nähnyt aloituksessa mitään viittauksia yhtään mihinkään motiiveihin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ”ei ole sopivaa” viitata siihen, että teillä on kuitenkin joku raja mennyt rikki? Että hän on tajunnut että jos tämä jatkuu niin ei ole pitkä hyppy siihen kun petätte puolisoitanne?
Mä mietin samaa
Minusta kuulostaa hirveältä. Varmistaisin että mies tietää esim puhelinnumeroita jonne ottaa yhteyttä jos tarvitsee lähteä esim turvataloon. Tuo meinaan kuulostaa niin hurjalta puolison omistushalulta että pelottaisi miehen puolesta!
Oma paras ystäväni on mies ja olen tutustunut häneen vasta oltuani jo naimisissa mieheni kanssa. Mieheni paras ystävä on nainen ja tässä ei ole mielestäni mitään omituista.
Ainoa jolloin ystävystyminen ei olisi sopivaa olisi jos miehellä on tunteita sinua kohtaan ja hän haluaa keskittyä omaan parisuhteeseensa, niinkuin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kuulostaa hirveältä. Varmistaisin että mies tietää esim puhelinnumeroita jonne ottaa yhteyttä jos tarvitsee lähteä esim turvataloon. Tuo meinaan kuulostaa niin hurjalta puolison omistushalulta että pelottaisi miehen puolesta!
Oma paras ystäväni on mies ja olen tutustunut häneen vasta oltuani jo naimisissa mieheni kanssa. Mieheni paras ystävä on nainen ja tässä ei ole mielestäni mitään omituista.
Ainoa jolloin ystävystyminen ei olisi sopivaa olisi jos miehellä on tunteita sinua kohtaan ja hän haluaa keskittyä omaan parisuhteeseensa, niinkuin kuuluukin.
Mutta sähän vaan keksit päästäsi että toi lausahdus liittyy puolisoon..? Ei ap niin kirjoittanut. Voihan se mies ihan ITSE olla sitä mieltä, että ystävyys ei ole nyt sopivaa. Tai sit sillä olla joku hirveän mustasukkainen puoliso, on sekin mahdollista. Mun näkemystä tietty värittää oma tilanteeni, kun en pidä sopivana olla kaveri miesten kanssa (sillei että viestitellään ja ollaan kahestaan, muuten ok). Ja oma puolisoni ei ole mustasukkainen ja ei kysy missä meen ja kenen kanssa, eli mulle ei tarttis tyrkyttää turvakodin numeroa jos toteaisin "sori, mutta en pidä nyt kaveruutta sopivana".
Lähinnä kuulostaa siltä, että miestä ei kiinnosta ap:n lähestymisyritykset missään mielessä. Ap ei ymmärrä ja lähestyy yhä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kuulostaa siltä, että miestä ei kiinnosta ap:n lähestymisyritykset missään mielessä. Ap ei ymmärrä ja lähestyy yhä uudelleen.
Ymmärtäisin, jos tilanne olisi näin - vaan kun ei ole. Itse olen mm. pitänyt taukoa yhteydenotoissa (kuten muidenkin ystävien kanssa tulee ihan normaaleja taukoja aina välillä) ja hän on sitten ollut yhteydessä.
Eli hän on ollut sitten se jatkava osapuoli.
Tämä ilmoitus vaan tuli niin puskista, etten keksinyt sille mitään syytä - minun puoleltani ei tässä mitään ”vilunkipeliä” ole.
Ap
Mies ei pidä ap:sta ystävänä tai muutenkaan, mies pitää ap:ta ärsyttävänä.
Olen naisena käyttänyt vastaavaa ”syytä” olla ystävystymättä jonkun rasittavan oloisen miehen kanssa, vaikka puolisolleni on ok että minulla on miespuolisia kavereita (jotka esitellään puolisolle).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin, jos tilanne olisi näin - vaan kun ei ole. Itse olen mm. pitänyt taukoa yhteydenotoissa (kuten muidenkin ystävien kanssa tulee ihan normaaleja taukoja aina välillä) ja hän on sitten ollut yhteydessä.
Eli hän on ollut sitten se jatkava osapuoli.Tämä ilmoitus vaan tuli niin puskista, etten keksinyt sille mitään syytä - minun puoleltani ei tässä mitään ”vilunkipeliä” ole.
Ap
On voinut eka ajatella että ap on ok, mutta todennut sitten myöhemmin ärsyttäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei pidä ap:sta ystävänä tai muutenkaan, mies pitää ap:ta ärsyttävänä.
Olen naisena käyttänyt vastaavaa ”syytä” olla ystävystymättä jonkun rasittavan oloisen miehen kanssa, vaikka puolisolleni on ok että minulla on miespuolisia kavereita (jotka esitellään puolisolle).
Miksi mies on jatkanut tätä & ollut yhteydessä, jos pitää ap:ta ärsyttävänä?
Mun suustani (nainen) tuo olisi viesti, etten halua olla välttämätöntä enempää tekemisissä.
Koska se ei ole sopivaa? Tietysti asia on eri jos alat miehen ja hänen vaimonsa yhteiseksi kaveriksi, mutta se ei sinulla varmaankaan ollut mielessä...?
Me tosin käytiin miehen kanssa tämä asia läpi jo alkuvaiheessa, eli jos ja kun joku tulee tekemään lähempää tuttavuutta, niin ei sanota hänelle että muuten kyllä, mutta en viitsi kun kumppani suuttuisi, vaan sanotaan vain että ei kiitos, en halua. Tämä ihan siksi että vältetään tällainen myöhempi spekulaatio ja väärinkäsitykset vain sen takia että halusi olla tuntemattomalle kiva. Tuon ap:n lauseen sanominenkin on, niin kuin huomata saattaa, liikaa harhaanjohtava. Tuon miehen olisi kannattanut sanoa ap:lle vain että kiitos mutta minulal on kyllä joa ihan tarpeeksi kavereita, ja aika menee heidän kanssaan.
Kiltisti sanoo ettei halua olla sinun kanssa tekemisissä.
Miksi yksikään viisas mies olisi naisten kanssa tekemisissä muuten kuin seksin takia?
Mies ei koskaan tule toimeen naisten kanssa.