Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halpa ehkäisy opiskelijalle?

Vierailija
01.01.2014 |

Olen synnyttämätön nainen ja näin opiskelijana ehkäisyn tulisi olla mahdollisimman edullinen. Kierukka ei ole vaihtoehto, koska sen kanssa ei suositella tamponin käyttöä ja muutenkin olen hieman skeptinen ajatuksesta vierasesineestä sisälläni. Eli ilmeisesti jokin pillerimerkki? Mikä pillerimerkki on vähähormonisin&edullisin siinä suhteessa? /jotain muutakin saa ehdotella.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gestinyl 20 mikrogrammaa on matalahormoninen ja oikein edullinen (alle 17 € / 3 kk). Mene nuorisoneuvolaan/YTHS:lle tai vastaavaan niin ymmärtävät määrätä halvinta sinulle sopivaa. Jos kärsit aknesta, niin pääset pillerien kanssa vieläkin halvemmalla, kun tulee Kela-korvaus.

Vierailija
2/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suikkarifinaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain aikanaan reseptillä akneen Diane Novaa (tällä on paljon rinnakkaismerkkejä) ja tulikohan kelakorvauksen jälkeen tälle ehkäisymuodolle silloin peräti nelisen euroa hintaa per kuukausi.

Joten jos yksikin näppy jostain löytyy, niin muista mainostaa vastaanotolla. ;)

Vierailija
4/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ainakin ehkäisykapselin asentaminen ole alle 20-vuotiaalle maksutonta? Mulla oli ehkäisykapseli pari vuotta, mutta otin sen 21-vuotiaana niin maksoi meidän kunnassa 185e. Toisaalta se oli melkein sen kolme vuotta, että aika huomioonottaen edullinen.

Vierailija
5/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomin käyttö tulee halvaksi jos harrastaa seksiä harvoin. Ehkäisyrengas on kallis, mutta vähähormooninen.

Vierailija
6/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisykapseli, ehdottomasti itselleni ollut toimivin.

Vierailija
7/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaatio on hyvä vaihtoehto: yhdellä toimenpiteellä pysyvä ja luotettava ehkäisy. 

Vierailija
8/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat joutua kokeilemaan useita eri pillerimerkkejä ennenkuin sopiva löytyy. Osa niistä ehkäisee liiankin tehokkaasti eli vie seksihalut kokonaan. Löytyi myös sellainen, joka tekee raivohulluksi ja sellainen, joka saa kuukautisvuodon moninkertaiseksi. Verta tuli kuin häränkurkusta... Pillereitä käyttävien kannattaa tarkistuttaa maksa-arvot vuosittain. Jos ne lähtevät nousuun niin sitten pitää siirtyä minipillereihin (cerazette). 

Jos pillerilinjalle lähdet niin aluksi ei kannata ottaa apteekista kerralla koko vuoden annosta vaikka resepti siihen olisikin. Mikäli eivät olekaan sinulle sopiva merkki niin menee suurin osa hukkaan.

Vierailija
9/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:06"]

Sterilisaatio on hyvä vaihtoehto: yhdellä toimenpiteellä pysyvä ja luotettava ehkäisy. 

[/quote]

Opiskelijalle ei toimi kun ikää ei ole tarpeeksi.

http://vapaaehtoisestilapsettomat.fi/artikkeleita/sterilisaatio/

Vierailija
10/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä ilmeisesti aikuisia ihmisiä vaivaa kun on pakko nälviä "onko pakko nussia ympäriinsä?" -tyyppisesti? Onko teiltä pois että joku on niin fiksu että miettii ehkäisyä kerran sitä seksielämää on?

Vierailija
11/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim Helsingissä saa ehkäisyneuvolasta ensimmäisen Stadin uutta ehkäisytyyppiä ilmaiseksi, esim ehkäisykapseli voisi olla hyvä, jos ilmaiseksi saat.

Vierailija
12/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:24"]

Opiskelija siis olit vai? Vai Huora? Vai opiskeletko huoraksi?

[/quote] Yliopistolla opiskelen, en sihteeriopistolla ja parisuhteessa olen, lapsi ei ole tervetullut tähän elämäntilanteeseen. Kiitos asiallisista vastauksista.

Vierailija
13/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyllypanot ovat halpa ehkäisy. Mieskin tykkää.

Vierailija
14/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Diane Nova -yhdistelmäpillerit ja pyydä, että lääkäri kirjoittaa ne aknen hoitoon. Tällöin saat niistä Kela-korvauksen. Alentaa hintaa huomattavasti. Näin minä tein vuosikaudet.

Vierailija
15/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 20:38"]

sen kanssa ei suositella tamponin käyttöä ja muutenkin olen hieman skeptinen ajatuksesta vierasesineestä sisälläni

[/quote]

Missä sitten pidät tamponia?

Vierailija
16/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yths:ltä kuparikierukan, vaikken ollutkaan synnyttänyt. Jos se vaan sopii, todella halp, huoleton ja hyvä ehkäisy ilman hormonien haittoja, 80e maksoi ja ehkäisyteho riittää 5 vuotta.

Vierailija
17/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mulle muuten gynekologi sanoi, että ainakin kuukautiskuppia voi ihan turvallisesti käyttää kierukka kanssa, kunhan lyhentää kierukan narut! Muistaakseni sama koski tamponeja. Tällöin kierukka ei voi poistuttaessa tarttua tamponiin.

Vierailija
18/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 21:24"]

Opiskelija siis olit vai? Vai Huora? Vai opiskeletko huoraksi?

[/quote]

Lukijoiden pitäisi oppia tunnistamaan provot ja jättämään ne keskusteluissa huomioitta. Tuo lainaamani viesti on esimerkki provosta, mikäli joku asiaa ei suoraan tajunnut. Asiattomat provot voi ilmoittaa ylläpidolle niin ne poistetaan keskustelusta. 

Vierailija
19/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

väittäisin, että hormonikierukka on pitkällä tähtäimellä kaikkein halvin, kun ei todennäköisesti mene rahaa kuukautissuojiinkaan. 

Vierailija
20/24 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttörakkaus <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan