Äiti odottaa minulta lapsenlapsia, vaikka olen vasta 22
Päädyin kertomaan "ongelmastani" tälle foorumille, koska toivon saavani jotakin valotusta äidin järjenjuoksuun. Olen vasta 22 vuotta ja äitini odottaa jo kovasti lapsenlapsia. Olen sanonut monta kertaa äidilleni, että lapset ovat ajankohtaisia vasta joskus 10 vuoden päästä. Valmistun vasta 27 vuotiaana ja ennen sitä haluan viettää opiskelijaelämää sekä keskittyä opiskeluihini. Valmistumisen jälkeenkin haluan elää hetken vain itselleni ja parisuhteelleni, olen siis avoliittossa tällä hetkellä.
Äitini ei missään nimessä ole ilkeä tai suutu, mutta ärsyttää suunnattomasti kun joka kerta kun näämme hän kysyy, että koska lapsenlapsia. Ja vaikka vastaan aina, että ei vielä, sama kysely jatkuu seuraavalla kerralla. Osaisikohan joku valaista täällä, että mitä ihmettä äidin päässä mahtaa liikkua ja saako tuon utelun loppumaan vai joudunko kuuntelemaan sitä seuraavat 10 vuotta.
Kommentit (23)
Olet fiksu. Kaikki eivät ole.
Kyllä sosiaaliturvaa pitäisi madaltaa. Jokainen, jolla pelit ja vehkeet pelaa, voivat hankkia niitä järjen jättiläisiä välittämättä, onko kasvatuskykyä ja taloudellisia resursseja. Muut sitten maksaa näiden lisääntymisautomaattien elättämisen.
EI KIITOS!
Veronmaksaja
Minulla äiti kyseli lapsista siinä vaiheessa, kun olin täyttänyt 30v. Lopetti, kun sanoin harkitsevani vasektomiaa.
Mies 31v
Meidän äiti odotti lapsen lapsia kymmenisen vuotta, isoimmalta siskoltani joka täytti 30 vuotta. Siskoni teki selväksi, ettei lapsia halua. Minä sain esikoiseni 18v, äiti oli iloinen ja ylpeä, kun hänen tyttärensä on äiti, osaa yhdistää kodin ja opiskelun hyvin, tekee vauvan soseetkin ihan itse. Koko ajan pitää vain pärjätä, ettei äiti pety :D koskaan en ole katunut ja opiskelujen jälkeen sain kaksi lasta lisää, opiskelin toisenkin ammatin :)
Sano siis äidillesi, että sinä haluat opiskella ilman paineita.