Ahdistuksesta. Mitä oireita sinulla on?
Kuinka kauan ahdistuksesi kestää? Millä lievität ahdistusta (jos lääkkeitä ei lasketa)? Miten selviät päivittäisistä askareista? Jos olet töissä, niin miten toimit töissä jos alkaa kamalasti ahdistaa? Mitä työtä teet?
Kommentit (4)
Pahin oire on unettomuus. Herään öisin murehtimaan. Väsymys aiheuttaa myös yleistä asoiden välttelyä ja hoitamattajättämistä. Kirjastokirjat jää uusimatta, laskut myöhästyy eräpäivästä, ei siksi,ettei olisi rahaa vaan siksi, etten saa aikaiseksi. Talo on odottanut siivoamista jo jonkun aikaa, putsaan vain päällimmäisiä. Mulla ei siis ole mitään kohtauksia, vaan tämmöinen jatkuva olotila.
Mun ahdistus johtuu lapsen pitkäaikaissairaudesta ja sen aiheuttamasta epävarmuudesta tulevaisuuden suhteen. En pysty tekemään asialle mitään. Oon puhunut ja puhun äidilleni ja psykologille, kun (sekä lapsen että oma) tilanne on pahana, ja se kyllä rauhoittaa vähän, mutta ei muuta asiaa oikeasti.
Mulla on lähinnä yöllisiä ahdistuskohtauksia. Silloin sydän tykyttää, henkeä ahdistaa, ahdistavat ajatukset pyörivät päässä, eikä pysty nukkua. Tämän takia syön unilääkkeitä. Muita selviytymiskeinoja ei ole tarvinnut toistaiseksi miettiä. Urheiluharrastus on myös auttanut, se on antanut jonkinlaista hallinnan tunnetta. Ahdistukseni liittyy elämäntilanteisiin, joissa koen, etten itse pysty hallita asioiden kulkua.