Helsingin keskusta kriisissä, mitä voisimme tehdä elvyyttääksemme sen?
Vapaavuori tuskasteli Helsingin keskustan tilaa MTV3 aamu tv:ssä tänään. Mitä voisimme tehdä, jottei Helsingin keskusta näivettyisi nyt? Miten pelastaisimme keskustan?
Kommentit (23)
Entä jos hyväksytään tämä? Että keskusta on out
Ei oteta lisää persuja helsinkiin.
Otetaan lisää raketti-insinöörejä kusemaan nurkkiin?
Keskustan pitäisi tarjota ihmisille jotain sellaista, jota kauppakeskukset eivät pysty tarjoamaan. Elämyksiä.
kerjäämisen ja asiattoman oleskelun kielto
Ilmainen pysäköinti Espan puistoon?
Vierailija kirjoitti:
Keskustan pitäisi tarjota ihmisille jotain sellaista, jota kauppakeskukset eivät pysty tarjoamaan. Elämyksiä.
Stocka on ollut ainakin minulle elämysshoppailun paikka Helsingin keskustassa. Jouluikkunan olen aina käynyt katsomassa jouluostosten lomassa. Harmi, että ilmeisesti lopettaa.
Keskustan liikkeiden ja ympäristön pitäisi tarjota enemmän elämyksiä, jotta ihmiset jaksaisivat tulla sinne asti.
Enemmän kulttuuria kaduille? Korona-aikana on haastavaa tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stocka on ollut ainakin minulle elämysshoppailun paikka Helsingin keskustassa. Jouluikkunan olen aina käynyt katsomassa jouluostosten lomassa. Harmi, että ilmeisesti lopettaa.
Keskustan liikkeiden ja ympäristön pitäisi tarjota enemmän elämyksiä, jotta ihmiset jaksaisivat tulla sinne asti.
Miten muualla Euroopassa suurkaupungit ovat saanet keskustan pysymään vireänä? Sama ilmiö, että keskustat tyhjenee, taitaa olla yleinen monissa maissa.
Liikun mielelläni keskustassa kun siellä ei ole ulkomaalaisia huutamassa
Koronan jälkeen häppeningejä keskustaan. Ilmainen pysäköinti.
Vierailija kirjoitti:
Heti tulee mieleen ulkotila ja katutila. Kauppakeskukset ovat sisätiloja kaikki. Elämää kaduille, sepä se.
Helsingin Keskustan tulee houkutella valovoimaisia ehdokkaita kunnallisvaaleihin.
Muutetaan Stockmann vokiksi. Varmasti keskusta elävöityy sen jälkeen.
Anna-Kaisa Ikonen ja Sanna Marin elävöitti Tampereen keskustan, joten heiltä opit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dubain tyyliin laskettelurinteitä? Edmontonissa taisi olla kylpylä ostosjeskuksessa ja olikohan huvipuistokin.
Autolla meneminen stadiin on tehty hankalaksi, enkä halua maksaa älyttömiä hintoja parkista samalla, kun kiertelen kaupoissa. Mieluummin tilaan netistä, samalla kotona kahvia juoden. Keskustassa ei ole enää mitään, miksi vaivautuisin sinne lähtemään
Tietullit, kaupunkibulevardit, parkkeerauksen hinnan nostaminen. Onhan näitä keinoja joilla saadaan maksavat asiakkaat asioimaan muualla. Paljon sen eteen jo on tehtykin.
Vajoaa suohon niinkuin koko Suomi pikkuhiljaa. Hölmössä on hölmölän päättäjät. Suomi on luovutettu ahneuden ja ulkomaisten sijoittajien käsiin. Seuraavaksi Suomi annetaan EU:n määräysvallan alle ja se on viimeinen niitti Suomalaiselle elämänmuodolle, mutta sitä ei suomihölmöläinen ymmärrä ennekuin on liian myöhäistä, ikävä kyllä. Vetää todella surulliseksi kun miettii mitä isovanhempamme ovat saaneet aikaiseksi sotien jälkeen ja miten kaikki on tuhottu viimeisen parin kymmenen vuoden aikana.
Lopetetaan uusien mega kauppakeskuksien rakentaminen pk-seudulla. Siinä on yks ratkaisu.