Joku keino saada maha sekaisin. Siis kun ei toimi??
Vatsa ei mene mistään kuralle, että ei maito tai kossupaukku ehdotuksia. Ollut nyt ummetusta 4 päivää ja kuvottaa kun näytän siltä että olen viimeisillä raskaana. Jotain...tietääkö joku. Luumut ei myöskään auta, eikä juominen. Join eilen 4 litraa viccyä, mut ei auttanut. Aamulla join 7 dl kitkerää kahvia.
Kommentit (43)
Yks asia, mikä saa vatsan kuralle, vaikka en sitä haluakaan, on kuivatut aprikoosit. Ois muuten superherkkua, mutta vatsa menee sekaisin joka ikinen kerta niistä.
mikrolax, laxoberon, movicol, colonsoft, levolac.. siinähän noita. ei ole ap. mikään häpeä ostaa laksatiivejä. monet käyttää niitä. kohta sun suoli on niin tukossa, että pitää mennä sairaalaan tyhjentämään se. niinkin on käynyt.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:05"]
kakkaporetta
[/quote]
Ehkä vähän univelkaa, mutta tää naurattaa mua ihan hillittömästi! Lidlin kakkaporetabletit :)
Ap:lle vinkiksi Pajalan puuro:
Ainekset
2 dl Vettä
1 tl Pellavansiemeniä
2 kpl Luumuja
2 kpl Aprikooseja
2 rkl Grahamjauhoja
2 tl Leseitä
Ohje:
Liota pellavansiemeniä, luumuja ja aprikooseja vedessä yön yli. Kiehauta ne aamulla ja vispilöi joukkoon jauhot ja leseet. Hauduta puuroa noin 15 minuuttia. Nauti maidon kera. :
Mulla riitti synnytyksenjälkeiseen ummetukseen n. 20 kuivattua luumua ja runsaasti nestettä. Muutaman tunnin päästä luumunmussutuksesta tuli helpotus.
Valion 'Tropiikin hedelmät'-heramehujuoma, sitä kun juo muutaman lasillisen niin kyllä putket aukeaa :D
Toinen hyvä on vihreät sisut.
Minulla vetää vatsan kuralle ainakin nämä:
Piparkakut, kahvi ja rautatabletiti.
kumihanskat kätee ja sormella kaivamaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 17:35"]
kumihanskat kätee ja sormella kaivamaa.
[/quote]
Voiko pitkään jatkuneessa ummetuksessa tosiaan käydä niin että kakkaa kaivetaan sairaalassa sormilla takapuolesta vai onko se vain urbaani legenda:D
Fazerin sininen ja rasvaton maito. Ei tarvita apoteekkaria, Siwa riittää. Kyllä vatsa juoksee,
Pari teelusikallista ruokasoodaa lasilliseen vettä saa viiden minuutin kuluessa suolen tyhjennyksen aikaan. Toimii ainakin aamulla kun maha on tyhjä. Rasiallinen tai pari laksatiivisia (paskatiivisia) vaikutuksia aiheuttavia pastilleja toimii myös.
Jos et imetä etkä ole raskaana, niin käy tupakalla (tai jos tupakoit säännöllisesti niin lopeta). Nikotiini vaikuttaa suoliston toimintaan. Myös tumma (esim 70-80%) suklaa tai ksylitol suurena annoksena.
Mutta jos uloste on jo pakkuuntunut, eikä microlax auta niin ei muuta kuin kumihanska ja kosteusvoide...
Eivät mitkään laksatiivit auta, jos uloste on ollut suolessa 4 päivää. Silloin suolen suulla on kivikova tukos, ja jos sen taakse kerääntyy löysää, laksatiiveilla aikaansaatua ulostetta, se alkaa valua tukoksen ohi housuihin.
Eli ainoa apu on saada tukos irti. Siihen on hyvä konsti Microlax-miniperäruiske, jonka saa apteekista. Jos et sitä tähän hätään saa, katso vaikka netistä ohje peräruiskeen tekoon (periaatteessa lämmintä vettä jonkinlaisella ruiskulla tai letkulla peräsuoleen). Tämä kuulostaa naurettavalta, jos ei ole tarvinnut ennen sellaista apua, mutta olen tosissani. Näitä tapauksia on nähty sen verran. Helpotus tulee saman tien.
T. th
Tuli vaan mieleen että en ehkä suosittele mitään pajalan puuroja tai valtavaa kasaa luumuja. Voit saada hirvittävät vatsakivut, kun suoleen tulee ilmaa ja kova paska estää sen ulospääsyn. kokemusta on, helvetilliset tuskat! Suosittelen jotain millä saat sen tulpan pois edestä, ensin pari peräruisketta ja sitten jotain laksatiivia joka todella toimii eikä vaan lisää ulosteen massaa.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:27"]
Pari teelusikallista ruokasoodaa lasilliseen vettä saa viiden minuutin kuluessa suolen tyhjennyksen aikaan. Toimii ainakin aamulla kun maha on tyhjä. Rasiallinen tai pari laksatiivisia (paskatiivisia) vaikutuksia aiheuttavia pastilleja toimii myös.
[/quote]
Miksi tyhjä maha pitäisi tyhjentää? Oletko anorektikko?
Itsellä vetää KALSIUM PORETABLETIT vatsan heti ihan kuralle, eli siinä yks kika.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 18:27"]
[/quote]
Miksi tyhjä maha pitäisi tyhjentää? Oletko anorektikko?
[/quote]
En ole, suolen tyhjennyksestä oli puhe eikä mahan tyhjennyksestä. Ruokasooda tyhjentää suolen parhaiten kun se "nautitaan" tyhjään mahaan. Täysi suoli saa vatsan pullottamaan. Oletko idiootti?
Vuosia sitten koin hirveän ummetuksen: suoli ei toiminut 8 päivään. Viimein Microlax-peräruiske toi helpotuksen mutta tuntui, että perse repeää. Muutin ruokavaliota ja minulla on aina suolihuuhtelupussi kaapissa. Pari kertaa vuodessa lasken sillä pari desiä haaleaa vettä peräosastoon, jos suoli ei toimi useampaan päivään ja heti helpottaa.
Suolihuuhtelulla kuiva tulppa pois (pusseja saa apteekista) ja sitten magnesiumia kolminkertainen annos. Mg toimii aina!
Microlax peräruiske auttoi minulla heti kun p*ska ei ollut tullut 5 päivään. Osta samalla paketti extra pehmeää wc paperia:D