Joku keino saada maha sekaisin. Siis kun ei toimi??
Vatsa ei mene mistään kuralle, että ei maito tai kossupaukku ehdotuksia. Ollut nyt ummetusta 4 päivää ja kuvottaa kun näytän siltä että olen viimeisillä raskaana. Jotain...tietääkö joku. Luumut ei myöskään auta, eikä juominen. Join eilen 4 litraa viccyä, mut ei auttanut. Aamulla join 7 dl kitkerää kahvia.
Kommentit (43)
Meillä ainakin maissin syöminen pistää mahan toimimaan. Sama tulos on popparilla ja keitetyllä maissilla, eli vaikka pakastemaissia kuumennat vähässä vedessä mikrossa ja maustat. Tosin sinuna kävisin ihan apteekista sopivaa lääkettä.
Kuivatut luumut, pavut (baked beans), jälkiuunileipä
Jos tolla ei aukea, apteekkiin mars
Lämmin hanavesi. Voi heittää ihan kurallekin.
Bideesuihkulla suihkutat reikää lämpöisellä.
Sokerittomia karkkeja pussillinen! Maha menee totaalisen sekaisin ja on aivan pakko mennä vessaan ettei varpusparvi pärähdä housuihin.
Itse vetäsin joulun tienoilla 3 päivänä peräkkäin 3 pussia Pegorion nimistä lääkettä niin rupes taas kakka tulemaan.
PEGORION ummetuslääke 12 g 20kpl pak
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:02"]
Itse vetäsin joulun tienoilla 3 päivänä peräkkäin 3 pussia Pegorion nimistä lääkettä niin rupes taas kakka tulemaan.
PEGORION ummetuslääke 12 g 20kpl pak[/quote]
1 aamulla 1 päivällä 1 illalla
Tee kuten kunnon aaveemamma ja tue välilihaa emättimen kautta. :D Toimii aina jos uloste on tuloillaan peräsuolessa mutta ei kuitenkaan tule ulos ummetukseen vuoksi.
Yliannostus magnesiumia (ei ole vaarallista kertaluontoisena), parasta on lidlistä saatavat poretablettimuotoiset. Niistä ei itse asiassa magnesium edes imeydy kunnolla, kun eivät ole sitraattipohjaisia. Kaapissa kannattaa aina olla kakkaporetta hätätilanteiden varalle. Ja jos muuten tarvii lisämagnesiumia niin ostaa kunnollisia magnesiumsitraattivalmisteita.
Pellavansiemeniä liotettuna veteen. Ruokalusikallinen siemeniä riittää. Niitä rikottuja voi liottaa hetken, mutta kokonaisia yön yli. Auttaa taatusti, mutta jos oot raskaana niin älä syö niitä.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 15:54"]
Vatsa ei mene mistään kuralle, että ei maito tai kossupaukku ehdotuksia. Ollut nyt ummetusta 4 päivää ja kuvottaa kun näytän siltä että olen viimeisillä raskaana. Jotain...tietääkö joku. Luumut ei myöskään auta, eikä juominen. Join eilen 4 litraa viccyä, mut ei auttanut. Aamulla join 7 dl kitkerää kahvia.
[/quote]
Huomenna apteekkiin, tai jo tänään, jos lähelläsi on apteekki auki. Jos tilanne toistuu usein, tarkista ruokavalio ja pidä lääkettä kotona. Lopeta nuo kotikonstit, eivät ne nyt enää auta, sekoittavat vaan lisää oloasi.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:05"]Yliannostus magnesiumia (ei ole vaarallista kertaluontoisena), parasta on lidlistä saatavat poretablettimuotoiset. Niistä ei itse asiassa magnesium edes imeydy kunnolla, kun eivät ole sitraattipohjaisia. Kaapissa kannattaa aina olla kakkaporetta hätätilanteiden varalle. Ja jos muuten tarvii lisämagnesiumia niin ostaa kunnollisia magnesiumsitraattivalmisteita.
[/quote]
Hei, oon huomannut tän myös! Mulla toimii parhaiten Pirkka ksylitoli/mannitolilla makeutetut tabut, siitä kait "lisäpotkua" :-D
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 16:04"]
Tee kuten kunnon aaveemamma ja tue välilihaa emättimen kautta. :D Toimii aina jos uloste on tuloillaan peräsuolessa mutta ei kuitenkaan tule ulos ummetukseen vuoksi.
[/quote]
Tuohan kuulostaa peräsuolen laskeumalta, jos uloste jää "pussittamaan" tuolla tavalla.
Oikeasti vatsan saa liikkeelle, kun ostaa apteekista Levolac- tai Duphalac-litkua. Hätätilanteessa voi käyttää miniperäruisketta (Microlax). Pienin pakkauskoko on 4kpl.
Olen myös saunonut ja tehnyt pari kävelylenkkiä vaikka olikin olo kuin lumiukolla.