Onko tortillat palstamammojen uusi tuttavuus
Moni kertoo täällä syövänsä uutena vuotena tai juhlissa tortilloja. Jauhelihaa väliin ja salaattia ja valmissalsaa ja juustoraastetta.
Muistan tortillat 90-luvun opiskeluajoilta ja sen koommin en ole suurin piirtein muistanut moisen sotkun olemassaoloa. Lapsetkaan eivät tienneet niitä.
Kommentit (13)
Broileria hyvässä kastikkeessa sinne väliin kannattaa laittaa. Juntittaret laittaa j-lihaa!
meillä ei valitettavasti syöty tortilloita tänään, muutoin syödään melko usein. Onkohan siinä jokin ongelma? Itse olen ensimmäisen kerran maistanut tacoja (HUOM: melkein sama kuin tortilla) vuonna 1999 lastenkodissa, ja tykkäsin niistä kovasti!
Vitsi, että jotkut ihmiset ovat epävarmoja :D Oletko ollut koko ikäsi niiden koulukiusaajien pyllynnuoleskelija? "Iik, en voi syödä tuota enkä tuota, se on wt. Muuten vain hengaan av:llä uudenvuodenyönä".
Ketä kiinnostaa, onko joku ruoka "out", jos se on hyvää? Ja kuka hemmetti edes luokittelee jotain normaaleja ruokia?! Relaa, nainen.
Meilläkin on syöty niitä kauan. Tortillat ovat vain se tän hetken juttu. Jos et ole huomannut, niin aina on joku ruoka pinnalla, muotia. Taidat olla tipahtanut pahasti kelkasta.
Me ollaan jo monta vuotta syöty niitä aina silloin tällöin (nykyään ehkä kerran kuussa), ei mikään uusi juttu. Itse en tykkää mistään juustoista siellä välissä, quesadilloihin korkeintaan laitetaan cheddarkastiketta. Salsan lisäksi useimmiten myös esim creme fraiche tai kermaviili tmv on myös nam :) Vihanneksienkin kokoonpano vaihtelee, jauhelihan sijaan/vaihtoehtona joskus voi olla kanaa. Joskus ostan myös jalopenoja. Hyvää ja helppoa, me kyllä yleensä syödään arjessa mutta miksei sitä voisi juhlissakin syödä. Hyvää myös eväänä töihin, maistuu hyvältä seuraavanakin päivänä kun illalla kokoaa valmiiksi.
Uusi vuosi ei ole sellainen juhla, jossa syötäisiin juhlaruokaa vaan hippalojuhla jossa juodaan kuohuvaa, olkoon sitten limpsaa tai shampanjaa ja syödään nakkeja tai hummeria, kevyt juhla niinkuin vappu, vrt raamatulliset juhlat, not. Eli jos haluaa juhlia tortilloilla se on ihan ok, jos vetää nakkeja perunasalaattia ja samppanjaa sekin on ok. Ainakin minusta.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 01:57"]
Broileria hyvässä kastikkeessa sinne väliin kannattaa laittaa. Juntittaret laittaa j-lihaa!
[/quote] Kylla se kaikkein yleisin tex-mex hard shell taco on taytetty jauhelihalla, junttia tai ei. Erikseen on sitten nama suomalaiset sovellutukset tyyliin 'anything goes'.
Homot ei oo tuttuja mutta tortillojenkanssa
On tullut hengailtua
Vaikka vanha ketju niin vastataan aloitukseen, että on se jännä, ettei kaikki suomalaiset koe samoin asioita kuten ap ja aina tulee nuorempia sukupolvia joille asiat on uusia. Tämä tuntuu olevan ihme aika monelle.
No ne on hyvä buffet-tarjottava, kun porukassa on kasvissyöjää, kala-allergista, keliaakikkoa, nirsoja, lapsia jne.
Kaikki täytteet teen kyllä itse, salsat ja guacamolet jne.
Itse laitan feta-salaattia sinne tortillan väliin. Syön usein arkisinkin lounaaksi.
Ei ole uusi tuttavuus. Syön niitä joskus. 19v. poika tykkää myös niistä.
Samanlainen villitys kuin avokadopasta :) Todella hyvää, tuulahdus Meksikoa.