Miten toimit, jos jotain ruokaa on tarjolla tosi vähän
Olet siis kylässä tai juhlissa ja huomaat, että jotakin tarjottavaa on tosi vähän, ja se tulee loppumaan varmasti kesken.
a) otat tosi vähän, että muillekin riittää
b) otat tosi paljon, koska santsikierrokseen mennessä se on jo kuitenkin loppu.
Mun mies on toi b (argghh)
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:28"]
Kursailen parhaani mukaan. Lasken nopeasti päässäni, että minkä kokoisen annoksen voin ottaa, jotta muutkin saisivat saman verran ja sitten otan siitä vielä vähän vähemmän. Mies pyytää minua annostelemaan hänellekin, ettei rohmua. Hän kun ei tajua miten paljon mitäkin passaa ottaa, kun maatalon poikana on tottunut mättämään lautasen äärimmilleen.
Miehen veli perheineen ovat juuri niitä rohmuja. Kutsummekin heidät kekkereihin aina viimeisten joukossa, että kursailijatkin (minun sukuni) saavat edes jotain.
[/quote]
Pitäisikö sun laittaa enemmän ruokaa, että riittää kaikille vieraille.
[/quote]
Ei auta. He tyhjentävät pöydän joka tapauksessa.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:04"]
Otan juuri niin paljon kuin haluan miettimättä, onko sitä lisää tai riittääkö sitä kaikille. Olen kutsuttuna vieraana, en koskaan rohmua ruokaa, mutta en toisaalta ole vastuussa siitä, että tarjottavaa on varattu liian vähän. En häpeä emännän puolesta, jos ruoka loppuu, mutta en aio ryhtyä kantamaan eväitä mukanani siksi, että olisin kiva vieras,
[/quote]
Tarjolla on 6 pihviä ja syöjiä on 6. Sinun tekee mieli ottaa 2, joten otat 2, niinkö?
[/quote]
12:a mies ottaisi tuolloin 2. Ei ajattelisi kuinka monta pihviä on.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:12"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:04"]
Otan juuri niin paljon kuin haluan miettimättä, onko sitä lisää tai riittääkö sitä kaikille. Olen kutsuttuna vieraana, en koskaan rohmua ruokaa, mutta en toisaalta ole vastuussa siitä, että tarjottavaa on varattu liian vähän. En häpeä emännän puolesta, jos ruoka loppuu, mutta en aio ryhtyä kantamaan eväitä mukanani siksi, että olisin kiva vieras,
[/quote]
Tarjolla on 6 pihviä ja syöjiä on 6. Sinun tekee mieli ottaa 2, joten otat 2, niinkö?
[/quote]
Kirjoitin: en koskaan rohmua ruokaa. Suomennos: en harrasta ylensyöntiä kyläpaikoissa, en siis ota kahta pihviä, vaikka vieraita olisi 6 ja pihvejä 58 kpl. Mutta otan pihvin, vaikka niitä olisi 4 kpl ja syöjiä 6. Tosin kuka kutsuu vieraita siten, että pihveäjä on 6 ja syöjiä 6? Ei kukaan!
En koskaan syö mitään, kun minut on kutsuttu päivällisille tms. Totean emännälle iloisesti, että söin jo kotona, kiitos nyt ei enää jaksa mitään. Näin emännän ei tarvitse miettiä sitä, että syön liikaa. Enkä ole vastuussa, jos joku ruoka tai juoma loppuu, minähän en niihin ole koskenut.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:28"]
Kursailen parhaani mukaan. Lasken nopeasti päässäni, että minkä kokoisen annoksen voin ottaa, jotta muutkin saisivat saman verran ja sitten otan siitä vielä vähän vähemmän. Mies pyytää minua annostelemaan hänellekin, ettei rohmua. Hän kun ei tajua miten paljon mitäkin passaa ottaa, kun maatalon poikana on tottunut mättämään lautasen äärimmilleen.
Miehen veli perheineen ovat juuri niitä rohmuja. Kutsummekin heidät kekkereihin aina viimeisten joukossa, että kursailijatkin (minun sukuni) saavat edes jotain.
[/quote]
Pitäisikö sun laittaa enemmän ruokaa, että riittää kaikille vieraille.
[/quote]
Ei auta. He tyhjentävät pöydän joka tapauksessa.
[/quote]
Kaikkea ei tarvitse laittaa kerralla esille. Tai voi myös tehdä valmiit annokset lautasille.
Oletan, että emäntä täyttää vadin uudestaan. Eli b.
Ruoan loppuminen kesken on mielestäni kauhea häpeä. En tajua kutsujen järjestäjiä, jotka eivät pidä sitä kummallisena tai tajua laskea erilaisten syöjien kokonaiskulutusta. Jos ruokaa jää ylitse, se kelpaa kyllä säilöön tai lähisuvulle kotiin vietäväksi.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:31"]
Muistaako kukaan Sinulle on postia -elokuvaa. Siinä on yksi niin kamala kohtaus, että joudun aina sulkemaan silmäni kun se tulee (vaikka muuten tykkään leffasta hirveästi). Kun Tom Hanks siellä kustantajien kekkereillä kaapii sen kalahyydykkeen (vai mikä lienee) ympäriltä kaikki kaviaarit omalle lautaselleen. Auts!
[/quote]
Joo, muistan toki. F, o, x... ;-)
[/quote]
Riipiikö suakin ne kaviaarit?