Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimit, jos jotain ruokaa on tarjolla tosi vähän

Vierailija
31.12.2013 |

Olet siis kylässä tai juhlissa ja huomaat, että jotakin tarjottavaa on tosi vähän, ja se tulee loppumaan varmasti kesken.

a) otat tosi vähän, että muillekin riittää

b) otat tosi paljon, koska santsikierrokseen mennessä se on jo kuitenkin loppu.

Mun mies on toi b (argghh)

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

a

Vierailija
2/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samastun niin juhlien emäntään, että jätän ottamatta ollenkaan sellaista lajia, jonka huomaan loppuvan. Otan sitten jotain muuta tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:19"]

Samastun niin juhlien emäntään, että jätän ottamatta ollenkaan sellaista lajia, jonka huomaan loppuvan. Otan sitten jotain muuta tilalle.

[/quote]

Sama täällä. Mutta pääsääntöisesti mulla maku poikkeaa niin paljon, että ei näin käy. En esim. tykkää ollenkaan suosituista voileipäkakuista. 

Vierailija
4/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että katsokaa, hirveän iso hämähäkki ja osoitan sormella kattoon. Sillävälin kun muut katsovat kattoon, ahmaisen ne ruuat.

Vierailija
5/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mukana aina 4-5 tuhtia juustovoileipää kassissa, niin ei tarvi murehtia jos tarjottavaa vähän. Ne sit popsin vessassa.

Vierailija
6/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:25"]

Mulla on mukana aina 4-5 tuhtia juustovoileipää kassissa, niin ei tarvi murehtia jos tarjottavaa vähän. Ne sit popsin vessassa.

[/quote]

Sisälukutaidossa sulla vähän vikaa?

Vierailija
7/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on lemppari ruokaa, otan murusen että saan pienen maistiaisen. Jos on "tavallista" ruokaa, jätän ottamatta että muille jää enemmän

Vierailija
8/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kursailen parhaani mukaan. Lasken nopeasti päässäni, että minkä kokoisen annoksen voin ottaa, jotta muutkin saisivat saman verran ja sitten otan siitä vielä vähän vähemmän. Mies pyytää minua annostelemaan hänellekin, ettei rohmua. Hän kun ei tajua miten paljon mitäkin passaa ottaa, kun maatalon poikana on tottunut mättämään lautasen äärimmilleen.

Miehen veli perheineen ovat juuri niitä rohmuja. Kutsummekin heidät kekkereihin aina viimeisten joukossa, että kursailijatkin (minun sukuni) saavat edes jotain.

Vierailija
9/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan Sinulle on postia -elokuvaa. Siinä on yksi niin kamala kohtaus, että joudun aina sulkemaan silmäni kun se tulee (vaikka muuten tykkään leffasta hirveästi). Kun Tom Hanks siellä kustantajien kekkereillä kaapii sen kalahyydykkeen (vai mikä lienee) ympäriltä kaikki kaviaarit omalle lautaselleen. Auts!

Vierailija
10/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä jotain tuolta väliltä. En ota mitään hyttysen annosta, mutta en kahmi kaikkeakaan. Otan hiukan pienemmän annoksen kuin normaalisti, mutta minun ei tarvitse kuitenkaan hävetä emännän puolesta sitä, jos ruoka loppuu. Olen ollut sellaisissa isoissa juhlissa, joissa emäntä oli itse tehnyt ruoat (vaikka olisi mielestäni pitänyt käyttää pitopalvelua) ja ehkä kolmasosa väestä jäi ilman ruokaa. Jotkut hakivat kesken juhlien lähikaupasta syötävää, koska olivat olleet nälässä koko päivän. Osa lähti kotiin aiemmin.

Vierailija
11/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle a. Miehelle c, eli hän ei huomaa ruokaa olevan vähän, vaan ottaa just sen verran kuin haluaa (ei ajattele mitään santsikierroksia).

Vierailija
12/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan juuri niin paljon kuin haluan miettimättä, onko sitä lisää tai riittääkö sitä kaikille. Olen kutsuttuna vieraana, en koskaan rohmua ruokaa, mutta en toisaalta ole vastuussa siitä, että tarjottavaa on varattu liian vähän. En häpeä emännän puolesta, jos ruoka loppuu, mutta en aio ryhtyä kantamaan eväitä mukanani siksi, että olisin kiva vieras,

Vierailija
13/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:55"]Minulle a. Miehelle c, eli hän ei huomaa ruokaa olevan vähän, vaan ottaa just sen verran kuin haluaa (ei ajattele mitään santsikierroksia).

[/quote]

vaihtoehtoina oli a tai b.

Vierailija
14/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on IBS enkä välitä ollenkaan toisten tarjoomuksista.

Vierailija
15/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:28"]

Kursailen parhaani mukaan. Lasken nopeasti päässäni, että minkä kokoisen annoksen voin ottaa, jotta muutkin saisivat saman verran ja sitten otan siitä vielä vähän vähemmän. Mies pyytää minua annostelemaan hänellekin, ettei rohmua. Hän kun ei tajua miten paljon mitäkin passaa ottaa, kun maatalon poikana on tottunut mättämään lautasen äärimmilleen.

Miehen veli perheineen ovat juuri niitä rohmuja. Kutsummekin heidät kekkereihin aina viimeisten joukossa, että kursailijatkin (minun sukuni) saavat edes jotain.

[/quote]

Pitäisikö sun laittaa enemmän ruokaa, että riittää kaikille vieraille. 

Vierailija
16/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 21:04"]

Otan juuri niin paljon kuin haluan miettimättä, onko sitä lisää tai riittääkö sitä kaikille. Olen kutsuttuna vieraana, en koskaan rohmua ruokaa, mutta en toisaalta ole vastuussa siitä, että tarjottavaa on varattu liian vähän. En häpeä emännän puolesta, jos ruoka loppuu, mutta en aio ryhtyä kantamaan eväitä mukanani siksi, että olisin kiva vieras,

[/quote]

Tarjolla on 6 pihviä ja syöjiä on 6. Sinun tekee mieli ottaa 2, joten otat 2, niinkö?

Vierailija
17/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A, tietenkin tai sitten jätän kokonaan ottamatta... mutta yleensä sitä ei voi jättää ottamatta, kun emäntä/isäntä huomaa: "hei, sä et maistanut sitä..". Eikä sitten kehtaa sanoa: "joo en, että muille riittäis!" Sitten emäntä/isäntä on ihan nolona, että apua loppuko se jo, eikö siitä kaikille riittäkään..

Jos on juhlissa, joissa pitopalvelu, niin saatan rohmuta reilummin, mutten kaikkea. ;) Pitopalvelu yleensä loihtii aina jotain lisää, ettei vaan lopu kesken.

terkuin pitopalvelu lyyli

Vierailija
18/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu. Periaatteessa ottaisin vähän mutta koska mulla on erikoisruokavalio (olen kasvis-kalansyöjä ja nyt vielä imetysdieetin takia myös lisärajoitteita) niin ottaisin kyllä kunnolla jos kyseessä olisi mulle sopiva ruoka niin, etten jäisi ihan nälkäiseksi vallankin jos tietäisin että ei ole muita allergisia tai erikoisruokavaliolla olevia, jotka sitä tarvii. Sitten toki jos olisi niin säästelisin muille. Joskus olin juhlissa, jossa oli paljon tarjoiluja mutta mulle ja miehelle vain pikku kuppi kasvisruokaa. Se oli tosi hyvää eikä sille ollut muita syöjiä mutta hiukan ihmetytti miksi sitä oli varattu niin hirveän vähän, että kahdellekin jäi nälkä. Itse varaan yleensä aina kaikkea niin paljon, että kaikki saavat, esim teen vaikka yhden munattoman, gluteenittoman ja maidottoman kakun niin käy veganeille ja sitten myös allergikoille.

Vierailija
19/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa syödä kunnolla ennen pihejä kyläpaikkoja. On näitä nähty jossa isäntäväki miltei itkee kun kumartuu jotain pöydästä ottamaan.

Vierailija
20/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:31"]

Muistaako kukaan Sinulle on postia -elokuvaa. Siinä on yksi niin kamala kohtaus, että joudun aina sulkemaan silmäni kun se tulee (vaikka muuten tykkään leffasta hirveästi). Kun Tom Hanks siellä kustantajien kekkereillä kaapii sen kalahyydykkeen (vai mikä lienee) ympäriltä kaikki kaviaarit omalle lautaselleen. Auts!

[/quote]

Joo, muistan toki. F, o, x... ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän