Eikö nyt pitäisi olla lama ja silti ihmiset paukuttelevat rahojaan taivaalle!
Kommentit (20)
Yksityiset ihmiset saavat tehdä mitä huvittaa. Mutta verovaroilla ei minun mielestäni saa järjestää ilotulitusta. Tuhansia euroja taivaan tuuliin, ja samalla valitetaan ettei mihinkään ole rahaa.
Samaa ihmettelin raketteja ostaessani, jäljellä oli vain ne halvimmat, kaikki useamman satasen rakettipaketit oli myyty loppuun. Tuloerot ovat näköjään todella kasvamassa ja lamakin on ilmeisesti vain köyhien ongelma.
Minusta pienituloiset voisivat säästää nuo rahat vaikka talvitakkiin tai luistimiin. Jos sitten myöhemmin valitetaan, ettei ole semmoisiin rahaa. Joillakin on elämänhallinta hukassa ja eletään vain tätä hetkeä. Eri mieltä saa olla, mutta minä olen tätä mieltä. Lapset voivat iloita aivan samalla tavalla naapurin ampumista raketeista.
No kyllä minusta oli vähän outoa, kun sukulaismies kävi samana päivänä sossussa ja ostamassa raketteja.
No meillä siihen kuluu 48 euroa ja se sisältää suojalasit 4:lle hengelle. Ei kaada meidän taloutta, vaikka mies onkin työtön.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 20:00"]
No meillä siihen kuluu 48 euroa ja se sisältää suojalasit 4:lle hengelle. Ei kaada meidän taloutta, vaikka mies onkin työtön.
[/quote]
Ostatteko joka vuosi uudet suojalasit?
No, vajakithan niitä vaan ampuileekin. Ja oletettavasti just ne jotka sit ens viikolla ihmettelee että "50 euroa rahaa loppukuuksi, miten pärjätään".
Jaa enemmän mä ihmettelen niitä jotka siellä alkossa käy joka viikko. Tai kauppakärryssä kaljaa joka kauppareissulla.
Vaikka työttömyysprosentti olis 25%, niin 75% käy normaalisti töissä ja heihin lama ei vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 19:12"]
Minusta pienituloiset voisivat säästää nuo rahat vaikka talvitakkiin tai luistimiin. Jos sitten myöhemmin valitetaan, ettei ole semmoisiin rahaa. Joillakin on elämänhallinta hukassa ja eletään vain tätä hetkeä. Eri mieltä saa olla, mutta minä olen tätä mieltä. Lapset voivat iloita aivan samalla tavalla naapurin ampumista raketeista.
[/quote]
Komppi. Täysin älytöntä alaluokan viihdettä. Siinäpä oikein toljotetaan, kun ruokarahat lentää taivaalle. Ai mutta hei, sossusta saa aina lisää.
Niin tai polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia. Mitä turhuutta!
Siis tottakai. Köyhien pitää ostaa vain kaikkea oikeasti elämiseen välttämätöntä. Itsensä hemmottelu ja huveista maksaminen ei tule kuuloonkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 01:26"]
Niin tai polttavat tupakkaa ja juovat alkoholia. Mitä turhuutta!
[/quote]
Nimenomaan. Siinähän sitä rahaa menee suoraan kurkusta alas ja savuna ilmaan.
Arvasin, että joku täällä avaa tämän keskustelun. Meillä oli raketteja ja lapset olivat niin innoissaan ! Eipä kaduta ne 100 euroa, joka menivät taivaalle, kun näki sen riemun ja jännityksen. Nyt kaikki lapset ja isi jo nukkuvat ja äidillä on vieläkin hyvä mieli. Lama tai ei , juhliakin saa. Ja viinaan ei mennyt meillä yhtään rahaa.
Ollaan köyhiä ja ostettiin pari paukkua kolmella eurolla. Huomasin näitä raketteja katsoessani että rikkaammalta alueelta tuli hienoja raketteja ja tältä vuokratalovaltaisemmalta kerrostaloalueelta lähinnä niitä halpoja paukkuja/pommeja. Kyllä ne varakkaammat ostaa hienoja raketteja kalliilla varmasti ennemmin kuin paljon pieniä. Meidän pienille lapsille riitti nuo halvat kun taivas oli täynnä värejä jo muutenkin.
Me ostettiin yksi pakkaus, maksoi 14 euroa. Ei siihen talous kaadu, oli lama tai ei.
Meille riittää kun muut ampuvat ja riittäisi paljon vähempikin.
Käyhän ne leffassa, ravintolassa, teatterissa ja uimahallissakin. Ihan samaa huvitusta.