Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat perui illan. Onpa pirun nolo tunne.

Vierailija
31.12.2013 |

Piti tulla tuttavapariskunnan meille klo.18. Ruokaa olen tehnyt jo aamusta alkaen ja katoin jo pöytääkin. Nainen soitti reilu puolituntia sitten että tuli "henkilökohtainen" este. Mitenkä tuli vaan heti tunne, että heille oli tullut parempi tarjous. Onpa kurja ja nolo tilanne. Rahaakin meni n.100e parempiin tarjottaviin + 70e viineihin. Nyt kyllä Vit...ttaa ihan oikeasti  Enpä kutsu heitä enään.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä oli ERITTÄIN ruma temppu, noin vaan ei tehdä (jos ei sairaustapaus iskenyt), kuuluu normin ihmisen tapoihin. En olisi ystävä tuommoisten kanssa enää - kunnon selitys ois paikoillaan.

Vierailija
62/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:35"]

Suoraan sanoan mä en haluaisi olla se, joka kutsutaan vasta sitten, kun toiset peruivat.

En lähtisi suurentamaan katastrofia loukkaamalla ketään muuta tällaisella "kun noi Makkoset ei tullukaan, niin voisitteks te tulla? Kun on nää ruuatkin."

Ei, ei, ei... kuka haluaa olla tuollaisessa hätävaran asemassa?

[/quote]

Minä. EIhän se nyt tarkoita että on hätävara, varsinkin kun tässä tapauksessa muita oli jätetty kutsumatta noiden ohareitten tehneiden toivomuksesta. Ja kyllähän sitä nyt muutenkin saatetaan kutsua vieraita niin että kun ekoille ei sovi, kysytään seuraavilta jne. Ei kyse ole paremmuusjärjestyksestä vaan pakkohan se on jostain aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 05:43"]

mitä puolituttuja te oikein pyydätte kylään, kun noin voi perua?

Ystävät tuo vaikka sen vatsatautisen muksunsa mukanaan. Hänelle jaffaa!

[/quote]

APhan kirjoittaakin ett "tuttavapariskunta" oli tulossa kylään, eli ei edes mitään ystäviä? Mä en jonkun kaukaisemman tuttavan takia kyll leipois koko päivää, enkä sit olis niin suunnattoman loukkaantunutkaan jos peruuntuu. 

Vierailija
64/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 11:16"]

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 01:18"]

Ap, tiedän tunteen. Itselläni oli kerran eräs kaveri kyläilemässä. Kesken kahvittelun hänellä soi kännykkä ja hän vastasi siihen kuulteni. Selitti soittajalle, että "Voi harmi, kun ehdin jo tulla tänne X:lle, ois ollut niin kiva nähdä sua!" Pikkuisen tuli kyllä nolo ja surullinenkin olo... En olis ikinä itse kehdannut sanoa kaverini kuullen noin. Että toinen on kuin joku hätävara vain.

[/quote]

Aihetta sivuten:  Meiltä on mieheni vanhempien kotiin 850km, joten aina mennään yökylään ja ilmoitetaan vierailustamme ainakin 2 viikkoa etukäteen. Kerran olimme saapuneet sinne myöhään illalla (kuten aina). Seuraavana aamuna appiukko soitti itse jonnekin "me oltais tultu kauhen mielellämme, mutta kun tuo nuorempi poika perheineen tuli kylään". Siis halusi selvästi viestittää meille, että tultiin sopimattomaan aikaan ja jotain parempaa meni sivu suun. Muutenhan olisi soittanut jo aiemmin. Ja miksei sanonut meille, ettei vierailuajankohta ole sopiva?

[/quote]

eeiei tuo on vaan vanhempien ihmisten kohteliaisuutta ja tuollain me puhutaan pohjosessa. Olen varma että appivanhempasi asuvat pohjoisessa. Älä huoli :)

[/quote]

HEI

Nyt ei ollut kyse puhetyylistä vaan soittoajankohdasta!

Miksi puhelu piti soittaa meidän kuullen kun sen olisi voinut soittaa jo edellispäivänä, kun emme olleet kuulemassa? Este eli meidän tulemisemmehan oli tiedossa jo pari viikkoa.

Ja siis appiukko nimenomaan soitti ITSE jollekulle.

[/quote]

Mitäpä, jos appiukko ei todellisuudessa olisikaan ollut kovin innostunut koko kyläilystä? Sai näin "kunniallisen" syyn kieltäytyä.

Vierailija
65/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 02:26"]

Jos itse peruisin tuloni johonkin tuollaiseen illanviettoon, niin kertoisin kyllä sen hyvän syyn ja odottaisin sitä myös siltä "hyvältä" ystävältä. Vaikka olis sitten parisuhdekriisi päällä. Kai sitä ehtii tapella puolison kanssa seuraavana iltana ja jos eivät tule yhtä iltaa toimeen sen vertaa, kun toinen laittanut tarjottavat itse (ei ostanut suoraan valmista einestä), niin jääköön taistelevampi osapuoli kotiin vahtiin taloa tms.

En ymmärrä tällaisia "ei mua huvittanutkaan"-ihmisiä, jotka varmaan pyörivät vain oman pahan olon ympärillä, eivätkä ymmärrä miten paljon joku on saattanut laittaa aikaa, energiaa ja rahaa kiinni illanviettoon. 

Jos itsellä tulisi tuollainen fiilis, että ei hirveesti huvita, niin ainakin kysyisin "Olisiko kauheen iso juttu, jos en tulisikaan kylään? Oon aika huonolla tuulella." , siinä sitten kuulisi toisen äänestä jo, että onko nähty paljokin vaivaa. Ite oon monta kertaa tällaisen huonotuulisen ihmisen pään kääntänyt ja loppujen lopuksi on ollut tosi mukava illanvietto. Jälkeenpäin on kiitelty, että on suostuteltu mukaan. Yhden illan on kuka vaan vaikka päällään seisoen, SISULLA, jos ei millään muulla.

Pääasia on, että rehellisesti kertoo miksei pääse tulemaan. Tosi ystävälle kerrotaan isotkin murheet. Jos ei suostu kertomaan, niin sitten on vaan muka ystävä.

[/quote]

No jos on pahakin riita niin eiköhän sitä ehdi myös illastamaan toiste? Toki on ikävää jos joku peruu, mutta kyllä se pitäisi myös ymmärtää että jollain voi olla niin paha mieli, että ei pysty kuin jäämään kotiin itkemään eikä siinä huvita istua muiden kanssa illallispöydässä... Mikä pakko sitä on SISULLA olla mukana, hyvät ystävät myös ymmärtävät jos tulee niin paha este ettei pääse tulemaan. Ja kai niitä ruokia voi syödä itse seuraavanakin päivänä?

Toki ei ole kohteliasta perua sovittuja menoja, mutta joskus siihen voi olla painava syy.

Mitä tulee "hätävaravieraisiin", en kehtaisi kellekään sanoa koskaan että "tulkaa te kun X ei päässyt". Itselleni kaveri juuri kerran sanoi, että kun ei saa muita mukaan niin jos minä edes tulisin. Kuulostipa sille että olen toivottua seuraa, viimeinen hätävara kun ei ketään muuta saa mukaan...

Vierailija
66/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli käyttää minua nimenomaan usein tekosyynä, ettei tartte lähteä jonnekin. En nyt voi kun siskon porukka tuli. Käydään aika usein ja tässä kotitalossa voin aivan hyvin olla vaikkei veli olisikaan kotona ja joskus lähteekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä