Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraat perui illan. Onpa pirun nolo tunne.

Vierailija
31.12.2013 |

Piti tulla tuttavapariskunnan meille klo.18. Ruokaa olen tehnyt jo aamusta alkaen ja katoin jo pöytääkin. Nainen soitti reilu puolituntia sitten että tuli "henkilökohtainen" este. Mitenkä tuli vaan heti tunne, että heille oli tullut parempi tarjous. Onpa kurja ja nolo tilanne. Rahaakin meni n.100e parempiin tarjottaviin + 70e viineihin. Nyt kyllä Vit...ttaa ihan oikeasti  Enpä kutsu heitä enään.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan on ihmisiä jotka peruvat huvin vuoksi. 

Vierailija
22/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:45"]

Siis sä ap olet muka laittanut ruokaa aamusta alkaen? Ja kattanut pöydän?

Näitä vieraita varten? Kuinka monta olikaan tulossa?

Siis haloo! Mä laitan kunnon tarjoilut isommallekin porukalle parissa tunnissa. Meneekö sulta oikeasti koko päivä pikkuporukan ruokien laittoon ja kattaukseen??

[/quote]

Ihan leivoin makeita ja suolaisia. Kyllä siinä aikaa meni reilusti. Enkä tarkoittanut mitään aamu 5.ttä. Vaikka en isoja määriä tehnytkään niin kyllä kaikessa meni paljon aikaa. Tiskaus sun muu aina välissä, että talo pysyi vähän järjestyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se sai turpaansa... tai ruokamyrkytyksen... älä heti epäile pahinta...

Vierailija
24/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko teillä laskutetaan vierailta kulut? Ensin kutsutaan ja sitten näytetään Prisman kuitista, miten paljon lysti maksoi.

Vierailija
25/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pahemmanlaatuiselta parisuhdekriisiltä. Ilmeisesti hirveä riita päällä.

Vierailija
26/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:24"]

Piti tulla tuttavapariskunnan meille klo.18. Ruokaa olen tehnyt jo aamusta alkaen ja katoin jo pöytääkin. Nainen soitti reilu puolituntia sitten että tuli "henkilökohtainen" este. Mitenkä tuli vaan heti tunne, että heille oli tullut parempi tarjous. Onpa kurja ja nolo tilanne. Rahaakin meni n.100e parempiin tarjottaviin + 70e viineihin. Nyt kyllä Vit...ttaa ihan oikeasti  Enpä kutsu heitä enään.

[/quote]

Oi tiedän tunteen. Meidän kaveripariskunta varasi meidän tapaninpäivän vieton jo kaksi kuukautta sitten. Kokkasin, kävin hyvää viiniä ja laittauduin innoissani siinä pitkin iltaa ja lapset tottakai vietiin kaverille yökylään. Meitä pyydetiin itseämme joulupäivänä kekkereihin mutta ei menty koska nää kaverit oli tapanina tulossa ja lapset eivät voi olla tuplailtaa hoidossa niin skipattiin ne juhlat. Oi sitä tunnetta kun kaverille soitin että monelta tulette, niin he olivat juuri menossa toisiin bileisiin ja valitteli että saa nähä ehtivätkö meille. Mitä vittua??? Kaveri vaatimalla vaati että järkätkää heille illanistujaiset ja iltaa tosiaan suunniteltiin yhdessä ja erikseen, ja sitten tulee vaan ylimielinen "saa nähä tullaanko". Eivät edes soittaneet enää, eivät tulleet. Ilmeisesti hyvät bileet oli.

Me ei oltais edes järkätty mitään ilman että he olisivat pyytäneet, joten siltäkin osin vitutti. Nyt päätettiin ettei edes jaksa yrittää uutena vuotena mitään, mies ja lapset lähtivät juuri ampumaan raketteja ja me ollaan koiran kanssa sisällä. :) Enkä tosiaan aio enää ko. pariskuntaa pyytää kylään, minun puolestani tämä riitti.

Joten ap, ymmärrän . <3

Vierailija
27/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto, tuo on inhottavaa. Minä saattaisin kutsua vaikka veljeni tai kummitätini. He ovat sen verran läheisiä että voisin hyvin kertoa kutsujen peruuntumisesta ja omasta harmituksesta. Jos teillä on ap pöytä katettu, viinit ostettu ja päivällinen valmiina niin nauttikaa miehesi kanssa toisistanne. Harmitelkaa vielä hetki ja aloittakaa ruokailu vaikka klo 19. Tästä illasta voi tulla vielä vaikka kuinka hyvä. :)

Vierailija
28/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa perheriidalta.

Vierailija
29/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruin kerran vierailumme kaveripariskunnan luo illanviettoon ihan viime tingassa, alle tuntia ennen, koska sain keskenmenon. Olisimme olleet ainoat vieraat ja kaveripariskunta oli hommannut lapsilleen hoitajan. Sanoin syyksi juuri jotain henkilökohtainen este tai sinne päin, koska en halunnut kertoa heille keskenmenosta (eivät tienneet edes raskauden yrityksestä) enkä keksinyt siinä itkuisena ja pettyneenä mitään muutakaan selitystä. Vaikka jälkikäteen mietittynä olisi tietysti kannattanut sanoa olevansa vaikka mahataudissa.

Vierailija
30/66 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti lähteä kerran rantalomalle, mutta kaveri perui. Täällä mut haukuttiin suurin piiretin idiootiksi, kun minusta se oli äärimmäisen epäkohtelias teko.

Vierailija
31/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on jotenkin niin helppo vaan skipata jutut, jos kivempaa tulee eteen. Niin monta kertaa koettu ja nähty ( kiva kun tulit 150 km asti kattomaan mun vauvaa, no mä meenkin työkavereiden kanssa syömään- harmi ehkä joku toinen kerta...) rupee väistämättä ajatteleen pahinta. Miksi ihmiset on nykyään niin välinpitämättömiä että oikeat ja todelliset syyt ei tunnu enää uskottavilta?

Vierailija
32/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheriidalta kuulostaa tms.

Mulle kävi kerran niin, että päivällä heitin avokin pellolle ja illalla ois pitänyt tulla sukulaisia kylään, ei tullut.

Vierailija
33/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmillinen tilanne ja kun on ite panostanut kovasti niin vitutus on ihan aiheellinen :/ 

Mutta tosiaan kyseessä voi olla joku kriisi joko parisuhteessa tai jotain hyvinkin henk.koht. kuten joku tuossa jo mainitsikin jo keskenmenon. 

Itse kyllä arvostaisin toisten vaivannäköä sen verran, etten ihan pelkän riidan takia peruisi. Tietysti on niitäkin ihmisiä, jotka eivät tajua, että ei se illanvietto itseään pystyyn laita, joten suhtautuvat asiaan hällä väliä -asenteella. Tuollaisia ihmisiä ei kannatakaan vaivautua kutsumaan uudelleen.

Toivottavasti teillä oli silti kiva ilta :)

Vierailija
34/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedän tunteen. Itselläni oli kerran eräs kaveri kyläilemässä. Kesken kahvittelun hänellä soi kännykkä ja hän vastasi siihen kuulteni. Selitti soittajalle, että "Voi harmi, kun ehdin jo tulla tänne X:lle, ois ollut niin kiva nähdä sua!" Pikkuisen tuli kyllä nolo ja surullinenkin olo... En olis ikinä itse kehdannut sanoa kaverini kuullen noin. Että toinen on kuin joku hätävara vain.

Vierailija
35/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 01:18"]Ap, tiedän tunteen. Itselläni oli kerran eräs kaveri kyläilemässä. Kesken kahvittelun hänellä soi kännykkä ja hän vastasi siihen kuulteni. Selitti soittajalle, että "Voi harmi, kun ehdin jo tulla tänne X:lle, ois ollut niin kiva nähdä sua!" Pikkuisen tuli kyllä nolo ja surullinenkin olo... En olis ikinä itse kehdannut sanoa kaverini kuullen noin. Että toinen on kuin joku hätävara vain.

[/quote]

Mä oon varmaan joskus sanonut näin, mutta yritin olla ystävällinen puhelimen toiseen päähän enkä tarkoittanut loukkaukseksi kyläpaikkaan.

Vierailija
36/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli kerran tarkoitus mennä tyttären kummien uudelle mökille viikonlopuksi, olivat siis itse kutsuneet. Torstai iltana tuli soitto " käviskö että ette tuliskaan huomenna kun Pirkolle ja Pertille sopiskin tää viikonloppu" :O

Tästä aikaa n.8v, ei olla muuten menty sinne mökille vieläkään!! Vedin kyllä koko palon nenääni :)

Vierailija
37/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 17:39"]Mulle vaan tuli mieleen, että on tapahtunut yllättävä parisuhdekriisi tms. Se olisi sellainen asia, joka saisi perumaan näin viime tingassa ja ei siinä haluaisi kuitenkaan heti alkaa purkamaan, että sorry, nyt ei tullakaan, kun sain just tietää että mies pettää tms... Tuollaisessa tilanteessa sanoisin itsekin vaan että henkilökohtainen syy...

[/quote] näin minäkin ajattelisin ensimäisenä. Tai joku sukulainen sairaalassa tms. Ei tainnut kovin hyvä ystävä olla, kun ap oli heti valmis pahaa hänestä uskomaan

Vierailija
38/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin piti mennä perjantai-iltana kaverien mökille grillaamaan. Se kuitenkin peruttiin ja kutsuttiin pyhänä päiväkahveille. Ilmeisesti ilmaantui kivempaa grillausseuraa.

Vierailija
39/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vietä mitään juhlia enää tässä iässä kenenkään muun kanssa kuin ihan niiden   rakkaiden ystävien kanssa (en tutttavien), joita ei kauhean montaa ole mutta sitäkin rakkaampia, jos he eivät tule, syy on todella vakava ja sen he sanovat suoraan. 

Vierailija
40/66 |
01.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse peruisin tuloni johonkin tuollaiseen illanviettoon, niin kertoisin kyllä sen hyvän syyn ja odottaisin sitä myös siltä "hyvältä" ystävältä. Vaikka olis sitten parisuhdekriisi päällä. Kai sitä ehtii tapella puolison kanssa seuraavana iltana ja jos eivät tule yhtä iltaa toimeen sen vertaa, kun toinen laittanut tarjottavat itse (ei ostanut suoraan valmista einestä), niin jääköön taistelevampi osapuoli kotiin vahtiin taloa tms.

En ymmärrä tällaisia "ei mua huvittanutkaan"-ihmisiä, jotka varmaan pyörivät vain oman pahan olon ympärillä, eivätkä ymmärrä miten paljon joku on saattanut laittaa aikaa, energiaa ja rahaa kiinni illanviettoon. 

Jos itsellä tulisi tuollainen fiilis, että ei hirveesti huvita, niin ainakin kysyisin "Olisiko kauheen iso juttu, jos en tulisikaan kylään? Oon aika huonolla tuulella." , siinä sitten kuulisi toisen äänestä jo, että onko nähty paljokin vaivaa. Ite oon monta kertaa tällaisen huonotuulisen ihmisen pään kääntänyt ja loppujen lopuksi on ollut tosi mukava illanvietto. Jälkeenpäin on kiitelty, että on suostuteltu mukaan. Yhden illan on kuka vaan vaikka päällään seisoen, SISULLA, jos ei millään muulla.

Pääasia on, että rehellisesti kertoo miksei pääse tulemaan. Tosi ystävälle kerrotaan isotkin murheet. Jos ei suostu kertomaan, niin sitten on vaan muka ystävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi