Apua, jouduin petetyksi, mitä sukupuolitautitestejä pitää ottaa?
Olen aivan shokissa tapahtuneesta enkä pysty käsittelemään sitä vielä psyykkisesti, mutta noihin testeihin menen heti tänään yksityiselle. Pakettiin kuuluu klamydia, tippuri ja hiv. Riittääkö ne vai pitäiskö tutkia jotain muutakin? Tuntuu, että olen menettänyt kaikki tiedonhakutaidotkin, kun olen niin shokissa. Edellinen seksikerta kumppanini kanssa on kesäkuulta ja pettäminen on tapahtunut ennen sitä eli ovatko nuo testit luotettavia nyt otettuina?
Kommentit (5)
Mulla on julkiselta semmoinen kokemus, että vaan vaivoin suostuttiin klamydia testaamaan.
Eikös se thl suosittele laumasuojaa. Ja valtionepidemiologia myöden jossain muualla.
Hanki siis niin paljon sukupuolitauteja kuin voit.
Laumasuojaan!
Itse tein netissä Omaolon oirearvion https://www.omaolo.fi/ jonka sitten pystyi tuolta laittamaan sähköisesti suoraan terveysasemalle ja sain lähetteen testeihin jotka vastausteni perusteella katsottiin tarpeelliseksi. Yleisesti testeihin pääsemiseksi riitti ihan vain se että on harrastanut seksiä ilman kondomia.
Noin ainakin Helsingissä sujui todella vaivattomasti.
Tässä asiassa ei oikeasti tarvii mennä yksityiselle. Kunhan soitat TK ja pyydät lähetteen.
Ovat luotettavia ja nuo riittää. Julkisellekin pääset saman tien eikä maksa mitään.