Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä avaa ovea tuntemattomille! Poliisi varoittaa asuntoihin pyrkivistä huijareista

Vierailija
09.10.2020 |

Uusia tapauksia on tullut poliisin tietoon nyt viikoittain ja ilmiö on valtakunnallinen.

Huijarit ovat esiintyneet poliisin mukaan esimerkiksi palovaroitintarkastajina, vesivahinkotarkastajina, sähkölaitetarkastajina, huoltomiehinä ja pankkitoimihenkilöinä ja koronavirukseen liittyvänä tilantarkistajana.

Asuntoihin on päästy myös esiintymällä vanhusten hoitajina tai hoitoharjoittelijoina sekä vakituisten hoitajien sijaisina.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/40fda4ac-eb83-451a-9a1c-59012587d9d0

Pitäisi olla nyt selkeää, että Suomessa ei kannata avata ovea tuntemattomalle. Jos et odota ketään, niin älä avaa. Ovisilmän kautta kannattaa tarkistaa ja voi myös puhua postiluukun kautta, pahimmillaan kannattaa avata turvaketjun kanssa ja siltikin pitää jotain käden ulottuvilla jos yrittää repiä oven voimalla auki.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös korontarkastajia

Vierailija
2/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihainen koira tehoaa näihin. Jos tuppaavat sisälle kielloista huolimatta niin ei muuta kuin käskyttää koiran kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään. En ole koskaan avannut.

Vierailija
4/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä omakotitalossa asuva vanha ihminen tuollaisille mitään mahda, voi olla päivisin ovet ulos asti aukimin niin kuin esim. mun vanhemmilla. Voi kiltteyttäänkin päästää sisälle.

Vierailija
5/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös korontarkastajia

Ikävä kyllä moni haksahtaa näihin. Sitten pyydetään pankkikortti että voi maksaa sen koronatarkistuksen.

Suomi on otollista maaperää näille kusetuksille, kun vaikka jäisi kiinni niin ei tule mitään muuta kuin pään silittelyä ja voi samointein vain jatkaa sitä touhua.

Vierailija
6/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Jehovantodistaja soittaa ovikelloa, mutta keskustelen hänenkin kanssa vain ovenraosta turvaketju päällä.

Vierailija
7/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä omakotitalossa asuva vanha ihminen tuollaisille mitään mahda, voi olla päivisin ovet ulos asti aukimin niin kuin esim. mun vanhemmilla. Voi kiltteyttäänkin päästää sisälle.

Minä ainakin olen alkanut pitämään ovia jatkuvasti lukittuna omakotitalossa. Jos lähden takapihalle niin tottakai ovet on lukossa, jokuhan muuten voisi vain kävellä tyhjään taloon ja tehdä mitä vain.

Naiivia pitää ovet auki, kun maailman tilanne on se että köyhyyden lisääntyessä rikoksen tekijöitä on yhä enemmän.

Vierailija
8/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että erehtyisivät minun ovelle. Kyyti on kylmää ja virkavaltaa ei kutsuta.

Vierailija
9/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihainen koira tehoaa näihin. Jos tuppaavat sisälle kielloista huolimatta niin ei muuta kuin käskyttää koiran kimppuun.

Ei iäkkäillä vanhuksilla mitään koiria ole.

Kuinka he pystyisivät koiria hoitamaan ja ulkoiluttamaan, kun eivät edes pysty ulkona käymään.

Ja eniten näitä huijareita käy vanhusten ja sairaiden luona, jotka ovat jo valmiiksi heikkoja, huonokuuloisia ja huononäköisiä.  Ja jotka ovat tottuneet rehellisiin ihmisiin omassa elämässään.

Ei tälläine vanhus osaa edes aavistaa, että joku on röyhkeä ja törkeä, että tulee suoraan varastamaan ja huijaamaan hänen kotiinsa.

Ja sama juttu huijaussoitoissa.

Vierailija
10/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kääntyy takaisin kun huomaa mun ikea kalusteet ja sisustustikkaat.

Vierailija
11/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut koiraa näyttämään hampaat. Koira iso, n.55kg.

Vähän aikaa sitten olimme pihalla ja pari tuntematonta tyyppiä tuli kadulta pihaan.

Kuiskasin koiralle "hampaat"...

Äijät lähti aika vikkelään pihasta pois.😁

Vierailija
12/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noi huijarit käy nuorten ihmisten kotien ovella, tietävät etteivät siellä onnistu.

Tietävät myös sen, ettei nuorilla työttömillä ole rahaa sen kummemin kotona kuin pankissakaan, eikä mitään arvoesineitä kotona.

Tyhjätasku luuserit eivät näitä varkaita ja huijareita kiinnost, ainoastaan vanhukset joilla olettavan olevan omaisuutta.  Kuten käteistä rahaa kotona, ja tileillä pankissa sekä myös arvokkaita esineitä asunnoissaan.

Vierailija
13/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen alkanut pitämään ovia jatkuvasti lukittuna omakotitalossa. Jos lähden takapihalle niin tottakai ovet on lukossa, jokuhan muuten voisi vain kävellä tyhjään taloon ja tehdä mitä vain.

Naiivia pitää ovet auki, kun maailman tilanne on se että köyhyyden lisääntyessä rikoksen tekijöitä on yhä enemmän.

No, näin olen koittanut heillekin sanoa, mutta arvaa tehoaako🤷‍♀️

Vierailija
14/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, näin olen koittanut heillekin sanoa, mutta arvaa tehoaako🤷‍♀️

Ja ikää heillä siis kohta 80v.

Vierailija
15/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistan kuinka lapsena olin tullut koulun jälkeen kotiin ja normaalisti avannut ovien lukot. Jossain vaiheessa sisään pamahtaa ovikelloa soittamatta joku mummo ihan muina miehinä. Oli kuulemma kyytiä vailla kun menin ovelle vastaan. Lähti kun sanoin ettei ole kukaan muu kotona. Se oli hämmentävä tilanne. Jos joskus muutan omakotitaloon niin pidän kyllä etuovea aina lukossa ja pidän takaoven auki.

Vierailija
16/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konnat tietävät, että vanhat ihmiset yleensä käyttävät käteistä.

Välillä oikein kassalla hirvittää, kun vanhus avaa lompsansa maksaakseen ostokset.

Siellä pursuaa 50 euron seteleitä.

Joskus jopa sadan euron seteleitä.

Ilmeisesti eläkkeenmaksupäivänä nostavat kaikki rahat tililtä pois.

Vierailija
17/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa olisi lukita man net omalle saarelle jonnekin kauas.

Vierailija
18/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisikohan tuo meidän mirri tuon "hampaat" jutun. :)

Vierailija
19/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 500 vuotta integraatiota ja suomalaisten kiltteyttä, hyväuskoisuutta ja sinisilmäisyyttä takana. Olisikohan aika pistää asialle stoppi pikku hiljaa.

Vierailija
20/33 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kerrostalon pitäisi pitää ulko-ovea aina lukittuna, näin ulkopuoliset ei pääse rappuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi