En ole meikannut vuosiin, nyt pitäisi
Laitetaanko alaripsiin ripsiväriä nykyään ollenkaan?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Enpäs ole koskaan ennen kuullut että alaripsien meikkaamiseen on joku yläikäraja. Oonko nyt toiminut väärin kun oon laittanut alaripsiin ripsiväriä, vai saanko vielä näin 32-vuotiaana tehdä niin?
Se luo vaan sen varjon, ei se näytä hyvältä nuorillakaan, jos on silmäpussit tai tummat silmänympärykset, tai riippuu mitä efektiä hakee, mutta tekee vähän väsyneen näköiseksi mahdollisesti.
Jos sulla on sellaiset silmät, joille se sopii, niin käytä vaan.
Itse käytän vaan raskaamman meikin kanssa, mutta pidänkin yleensä sellaisesta ruotsalaistyylistä meikissä, siihen ei oikein sovi alaripsari.
Vierailija kirjoitti:
Enpäs ole koskaan ennen kuullut että alaripsien meikkaamiseen on joku yläikäraja. Oonko nyt toiminut väärin kun oon laittanut alaripsiin ripsiväriä, vai saanko vielä näin 32-vuotiaana tehdä niin?
Itselleni taasen on uusi asia, että yhtään missään meikkaamiseen liittyvässä on ikärajoja tai yleisiä käytäntöjä, joita pitää noudattaa. Olen ollut siinä uskossa, että jokainen saa meikata tasan niin kuin itse haluaa. Esimerkkinä vaikka 43-vuotias Sofi Oksanen. Hän ei varmasti mieti, miten yleensä on tapana meikata missäkin iässä, vaan on juuri sellainen kuin itse haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan myös alaripsiin, ja olen jo yli viiskymppinen. Käytän muutenkin aika paljon meikkiä, ja minusta olisi outoa jättää alaripset värjäämättä. En piittaa varjoista tai hämähäkkiefekteistä, mun ikä näkyy kyllä muutenkin, ei sitä paljon alaripsien värittömyys pelasta.
Usko pois, sinun ikäiset meikkaavat samalla tavalla kun 80-luvulla. Te olette jumahtaneet siihen ”tuttuun ja turvalliseen” tyyliin. Se ei näytä hyvälle kun teidän ikäiset laittaa alaripsiin meikkiä. Ei ei ei ei.. Se ei todellakaan näytä hyvälle, vaan just ihan muuta.
Usko pois, tulevaisuudessa itsekin meikkaat nuoruutesi tyylillä, eikä sekään näytä nuorempien mielestä hyvälle.
Ja turha tulla sanomaan, että aiot opetella aina uudet meikkaustrendit. Et tule, koska elämässäsi tulee olemaan tärkeämpiä asioita. Niin se vain menee.
Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä laitan myös alaripsiin, ja olen jo yli viiskymppinen. Käytän muutenkin aika paljon meikkiä, ja minusta olisi outoa jättää alaripset värjäämättä. En piittaa varjoista tai hämähäkkiefekteistä, mun ikä näkyy kyllä muutenkin, ei sitä paljon alaripsien värittömyys pelasta.
Usko pois, sinun ikäiset meikkaavat samalla tavalla kun 80-luvulla. Te olette jumahtaneet siihen ”tuttuun ja turvalliseen” tyyliin. Se ei näytä hyvälle kun teidän ikäiset laittaa alaripsiin meikkiä. Ei ei ei ei.. Se ei todellakaan näytä hyvälle, vaan just ihan muuta.
Usko pois, minun ikäisten ei onneksi tarvitse enää välittää siitä, mikä on nuorempien mielestä hyvän näköistä. Jos mun oma peilikuva miellyttää minua, se riittää. Sinä saat pitää mielipiteesi.
En ymmärrä miksi jotkut laittavat vain yläripsiin ripsiväriä. Näyttää oudolta ja epätasapainoiselta. Tummat pitkät yläripset ja vaaleat olemattomat alaripset. Tottakai sitä kuuluu laittaa sekä ylä-että alaripsiin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi jotkut laittavat vain yläripsiin ripsiväriä. Näyttää oudolta ja epätasapainoiselta. Tummat pitkät yläripset ja vaaleat olemattomat alaripset. Tottakai sitä kuuluu laittaa sekä ylä-että alaripsiin.
No ei kuulu.
Yleensä alas laitetaan kevyt rajaus jollakin neutraalilla ruskealla yms. luomivärillä, joka vielä häivytetään, jotta se on mahdollisimman kevyt ja tuo silmään muotoa, mutta samalla luonnollisen näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kuvittelet, että kaikilla on vaaleat olemattomat alaripset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suomalaisilla on, joko vaaleat tai ruskeat ja ripsivärin puute näyttää alaripsissä joka tapauksessa oudolta.
Mutta Suomessa on muutenkin muotia, että naisen kuuluu näyttää vaatimattomalta eli ei meikata ollenkaan tai meikataan vain vähän ja huonosti.
Suomalaiset naiset eivät osaa meikata ja siksi kaikissa muissa Euroopan maissa on kauniimmat naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No suomalaisilla on, joko vaaleat tai ruskeat ja ripsivärin puute näyttää alaripsissä joka tapauksessa oudolta.
Mutta Suomessa on muutenkin muotia, että naisen kuuluu näyttää vaatimattomalta eli ei meikata ollenkaan tai meikataan vain vähän ja huonosti.
Suomalaiset naiset eivät osaa meikata ja siksi kaikissa muissa Euroopan maissa on kauniimmat naiset.
Hah, pakko nauraa tälle, huomaa taas ettei joku ole käynyt kuin jossain tallinnassa.
Olen asunut aika monessa euroopan suurkaupungissa, ja nimenomaan suomalaiset meikkaa todella paljon ja siitä ne tunnistaa helposti.
Tiedätkö miten esim. lontoossa ja tukholmassa meikataan ja pukeudutaan? Erittäin vaatimattomasti, monet ei käytä yhtään meikkiä ja se on muotiakin tällä hetkellä. Jossain ranskassa koko kulttuuriin kuuluu kevyt meikki ja esim. meikkivoidetta ei käytetä jollain italia/ranska akselilla niin kuin yhtään.
Jokainen voi itse harkita sopiiko itselle alaripsiin ripsiväri. Itse tykkään laitta alaripsien tyveen, mielestäni se saa silmät näyttämään isommilta. Sitä voi kokeilla laittamalla vaan ensin toisen silmään myös alaripsiin ja katsomalla peilistä, että kumpi näyttää omasta mielestä paremmalta. Tietysti voi laittaa vaan vähän luomiväriä tasapainottamaan meikkiä, jos ei halua ripsiväriä laittaa. Taitaa olla vähän "vanhanaikainen" sääntö se, että ripsiväriä ei saisi laittaa alaripsiin. Senkään noudattaminen ei tietysti ole myöskään väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset eivät osaa meikata ja siksi kaikissa muissa Euroopan maissa on kauniimmat naiset.Hah, pakko nauraa tälle, huomaa taas ettei joku ole käynyt kuin jossain tallinnassa.
Olen asunut aika monessa euroopan suurkaupungissa, ja nimenomaan suomalaiset meikkaa todella paljon ja siitä ne tunnistaa helposti.
Tiedätkö miten esim. lontoossa ja tukholmassa meikataan ja pukeudutaan? Erittäin vaatimattomasti, monet ei käytä yhtään meikkiä ja se on muotiakin tällä hetkellä. Jossain ranskassa koko kulttuuriin kuuluu kevyt meikki ja esim. meikkivoidetta ei käytetä jollain italia/ranska akselilla niin kuin yhtään.
33 maassa olen matkustanut ja Suomessa on vaatimattomimman näköiset naiset. Kyllä Italiassa, Lontoossa, Tukholmassa ja Ranskassa nimenomaan meikataan, toisin kuin Suomessa. Ei pidä paikkaansa etteivät italialaiset käytä meikkivoidetta. Suomessa se on joko ei meikkiä ollenkaan tai tukka mustaksi ja kilo pakkelia naamaan omituisella meikkaustyylillä ja pahimmassa tapauksessa päälle vielä goottikuteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei muuten ole. Minulla on pikimustat ja pitkät ripset alhaallakin. Enkä todellakaan ole ainut suomalainen, jolla on. Jos niihin tunkisin ripsiväriä näyttäisin siltä, että olen laittanut tekoripset alaskin. Harvinaisen hölmö ajatella, että "suomalaiset naiset" ovat joku yhtenevä eloveena-tyttöryhmä, jossa kaikki näyttävät samalta ja meikkaavat samoin.
Suomessa on tuulipukumuoti, jopa länsinaapurissa naiset ovat meikattuja, tyylikkäitä ja huoliteltuja. Ja vielä hoikkiakin.
Jo on korkea aika alkaa meikkaamaan, jos et ole sitä ennen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tuulipukumuoti, jopa länsinaapurissa naiset ovat meikattuja, tyylikkäitä ja huoliteltuja. Ja vielä hoikkiakin.
Jo on korkea aika alkaa meikkaamaan, jos et ole sitä ennen tehnyt.
Tervemenoa vaan sinne länsinaapuriin. En todellakaan ala meikkaaman sinunkaltaistesi takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun muka nyt yhtäkkiä pitää meikata?
No on sellainen tilaisuus, johon edes minä en kehtaa mennä aivan näin naturellina. Jos meinaat seuraavaksi haukkua minun jotenkin, niin ei tarvitse, kiitos. Kunhan kysyin ja sain jo vastauksia, kiitos teille.
Ööö, no en todellakaan meinaa haukkua. Mistä tuollaisen ajatuksen sait? Kunhan ihmettelin, miksi yleensä meikkaamaton vuosien tauon jälkeen yhtäkkiä kokee pakonomaisen tarpeen meikata. Itse en 36-vuotisen elämäni aikana ole vielä törmännyt tilaisuuteen, johon kokisin tarvetta meikata. Mutta ei minulla tietenkään ole mitään ongelmaa sen suhteen, jos muut haluavat meikata.
Okei, tuo muka-sanan käyttösi antoi ymmärtää, että sinulla on asiasta kyllä mielipide ja niinhän sinulla onkin. Ei tässä mistään pakonomaisuudesta ole, ihan siitä että ajattelin nyt koittaa hieman ehostautua. :)
Käytin ilmaisuja "muka pitää" ja "pakonomainen", koska oma ilmaisusi "nyt pitäisi" kuulosti minun korvaani siltä, että vähän vastentahtoisesti olet nyt meikkaamassa, koska koet jostain syystä että on pakko. Näin kirjoittaessa tulee näköjään helposti väärinkäsityksiä. Tarkoitukseni ei todellakaan ollut moittia tai muutenkaan ikävässä sävyssä "hyökätä" sinua vastaan.
Okei, taisin olla liian herkkänahkainen. :)
Käytän silmänrajausta, en tarvitse ripsiväriä. Lisäksi vähän peitepuikkoa ja puuteria. Vaivatonta kun omat kulmat suht tummat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se luo vaan sen varjon, ei se näytä hyvältä nuorillakaan, jos on silmäpussit tai tummat silmänympärykset, tai riippuu mitä efektiä hakee, mutta tekee vähän väsyneen näköiseksi mahdollisesti.
Jos sulla on sellaiset silmät, joille se sopii, niin käytä vaan.
Itse käytän vaan raskaamman meikin kanssa, mutta pidänkin yleensä sellaisesta ruotsalaistyylistä meikissä, siihen ei oikein sovi alaripsari.
Mikä hitto on ruotsalaistyylinen meikki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mullekin ikuisuuskysymys 😂 omat alaripset on niin pitkät että tulee hämähäkkifiilis
Mulla ei ole kyllä kovin paljon niitäkään. Kysymys tuli siitä mieleeni, kun käyn sentään toisinaan ottamassa ripsiin kestoväriä, eikä sitä ole laitettu alaripsiin, tai ei ainakaan huomaa, että olisi. :D ostin oikein uuden ripsivärin nyt, kun en muista onko minulla edes minkäänlaista tai kuinka vanha se on.
ap
Kestovärjäyksestä sen verran, että oikeaoppisesti silmän alle laitettava silikoni tms. suoja tulee asettaa niin, että alaripset tulee suojan päälle. Kun silmäluomi laitetaan kiinni yläripset laskeutuu suojan ja siinä lepäävien alaripsien päälle ja näin ollen yläripsiin levitettävä värimassa tarttuu myös alaripsiin. Niihin ei siis erikseen laiteta kestoväriä.
Minä värjäytän ripset kampaajalla käydessäni ja siinä välissä laitan itse itselleni ja kyllä mulla tulee alaripsiin aina väriä.
Alaripsien meikkaamisesta sen verran, että näin 47-vuotiaana laitan kyllä alaripsiin ripsaria, mutta vain yhden yhden kevyen kerroksen, kun taas yläripsiin laitan kaksi kerrosta. Käytän myös alaripsiin eri ripsaria eli sellaista, missä on mahdollisimman pieni harja ja kevyt massa, ylripsiin isoharjaista ja tuuhentavaa ripsaria. Sun ei nyt tietenkään kannata kahta ripsaria ostaa, kun yksin ehtii mennä pilalle vähällä meikkaamisella, mutta vinkiksi niille, jotka meikkaavat päivittäin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on mullekin ikuisuuskysymys 😂 omat alaripset on niin pitkät että tulee hämähäkkifiilis
Mulla ei ole kyllä kovin paljon niitäkään. Kysymys tuli siitä mieleeni, kun käyn sentään toisinaan ottamassa ripsiin kestoväriä, eikä sitä ole laitettu alaripsiin, tai ei ainakaan huomaa, että olisi. :D ostin oikein uuden ripsivärin nyt, kun en muista onko minulla edes minkäänlaista tai kuinka vanha se on.
ap
Kestovärjäyksestä sen verran, että oikeaoppisesti silmän alle laitettava silikoni tms. suoja tulee asettaa niin, että alaripset tulee suojan päälle. Kun silmäluomi laitetaan kiinni yläripset laskeutuu suojan ja siinä lepäävien alaripsien päälle ja näin ollen yläripsiin levitettävä värimassa tarttuu myös alaripsiin. Niihin ei siis erikseen laiteta kestoväriä.
Minä värjäytän ripset kampaajalla käydessäni ja siinä välissä laitan itse itselleni ja kyllä mulla tulee alaripsiin aina väriä.
Alaripsien meikkaamisesta sen verran, että näin 47-vuotiaana laitan kyllä alaripsiin ripsaria, mutta vain yhden yhden kevyen kerroksen, kun taas yläripsiin laitan kaksi kerrosta. Käytän myös alaripsiin eri ripsaria eli sellaista, missä on mahdollisimman pieni harja ja kevyt massa, ylripsiin isoharjaista ja tuuhentavaa ripsaria. Sun ei nyt tietenkään kannata kahta ripsaria ostaa, kun yksin ehtii mennä pilalle vähällä meikkaamisella, mutta vinkiksi niille, jotka meikkaavat päivittäin :)
Kiitos sinullekin! Ostin sellaisen missä on pieni harja, enköhän minä sillä selviä.