Miksi alkoholia myydään avoimesti ja vieläpä houkuttelevissa myyntipakkauksissa?
Alkoholimyymälöitten nimikin on kutsuva, siististi valaistut hyllyt on suunniteltu myymään ja glorifioimaan huumaavia ja riippuvuutta aiheuttavia lioksia ja tisleitä.
Kommentit (119)
Hei! Kuinka monta miljoonaa Irti Huumeista ry:n perustaja Jougo Paallarix huijasi valtiolta ja lahjoittajilta, että saattoi levittää itsekeksimäänsä kannabossrasvateoriaa yli 20 vuotta, kunnes hänet erotettiin perustamastaan järjestöstä? Kyseistä teoriaa ei muuten tunneta missään muualla maailmassa, vaikka sitä Suomessa onkin levitetty kuin uskontoa.
Entä kuinka monta vuotta huumevalistajan skitsofreeninen poika asui ulkomailla teltassa väkivaltaista isäänsä paossa?
Alkoholihuumeen hinnan tulee olla niin alhainen, että sosiaalituet riittävät huumeen käytön pääsääntöiseen rahoittamiseen. Muussa tapauksessa rikollisuus alkoholin ja alkoholistien ympärillä kasvaa huomattavasti. Alkoholisti on ihan samassa tilanteessa heroiiniriippuvaisen kanssa, toisen käyttämä aine vain on laillista ja maksaa sen verran vähän, että yleensä mitään suurta rikollista toimintaa ei tarvita, että saa päivän annokset.
https://www.duodecimlehti.fi/duo80438
Tupakanpoltto ja alkoholin liikakäyttö ovat terveyden kannalta huomattavasti vaarallisempia kuin kannabooksen jatkuvakin suurkäyttö. Joka kuudes säännöllisesti tupakoiva kuolee keuhkosyöpään; pelkästään Suomessa yli 5 000 ihmistä kuolee vuosittain tupakanpolton aiheuttamiin sairauksiin. Alkoholin liikakäyttö lisää olennaisesti sekä kokonaiskuolleisuutta että erilaista väkivaltakäytöstä.
https://www.kehitysvammaliitto.fi/kehitysvammaisuus/fasd/
Alkoholi on kaikkein merkittävin sikiön kehitystä uhkaava tekijä, johon odottava äiti voi itse vaikuttaa. Kaikista päihteistä juuri alkoholi aiheuttaa eniten sikiövaurioita.
Raskaudenaikainen alkoholinkäyttö on tällä hetkellä yksi merkittävimmistä kehitysvammaisuuden aiheuttajista länsimaissa. Se on myös ainoa, jonka aiheuttama haitta olisi täysin estettävissä. Siihen riittää odottavan äidin täysraittius raskausaikana.
Odottavien äitien raskaudenaikainen alkoholinkäyttö aiheuttaa vuosittain kehitysriskin tuhansille sikiöille. Joka vuosi syntyy 600 – 3000 lasta, joilla on jonkinasteinen alkoholivaurio. Vaikeimmin vammautuneet lapset ovat kehitysvammaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Myös ulkopuolisten kultuurien levittämää materiaalia, jonka kansissa voi olla vaikkapa hampunlehti.
Mikä omasta mielestäsi on pienin mahdollinen huumerikos? Minusta se on kannabiuksen kasvatus omaan käyttöön. Se on vähähaittaisin päihde koko maailmassa, eikä ammattirikollisia tueta millään tavalla kun mietoa päihdettä kasvattaa itse.
Näin on marjat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on aperitiivi.
Millainen ihmimnen vastustaa länsimaisen sivistyneen Eurooppalaisen aperitiivikultuuria?
Ehkä muualta tullut, joka pitää hommaa barbaarisena?
Kyllä alkoholi kuuluu länsimaisen ihmisen päivittäiseen kulutukseen sivistyneesti maltilla.
Samoin kuin hyvä sikari ruuan päälle.
Kovia huumeita pitää siis käyttää ennen ja jälkeen ruokailun? Taitaa olla aika huonoa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Entä kuinka monta vuotta huumevalistajan skitsofreeninen poika asui ulkomailla teltassa väkivaltaista isäänsä paossa?
"Saitte tänään käsityksen Raakkunan faijasta, Joka on aina mua sortanut, mun teini iästä asti. Kun ei edes hyvästä yrityksestäni huolimatta, voinut ÄIJÄ koskaan olla asiallinen ja mukava. Vaan koitti mun omia ajatuksia muuttaa omiensa kaltaiseksi, ja valtaansa aina mun yli pommittaa. Sitä on kestänyt pojat kuulkaa näihin päiviin asti, vaikka ikää on mulla about 50v. Ja lopulta se tais tajuta, minkälainen HÖLMÖ se on asenteessaan ollutkaan. Kun ainoaa Esikois poikaa on ainoastaan valtansa alle sovittaa. Vai voinko iloita tästäkään. Sillä vähän käy sääliks jo äijää, vaikka vieläkin se nyrkit pystyssä mun edessä heristelee, ja olis tosi tyytyväinen jos poliisit sai syyn mut pidättää. SAASTA!"
Vaikka siksi, että ihmiset ostaa laatujuomia turvallisesti eikä jouduta hoitamaan sairaaloissa etanolimyrkytyksen saaneita. Mulle ei tuota ongelmia kävellä ohitse vaikka miten olisi houkutteleva Alkon myymälä. Pitäskö sun, ap, hake aapua riippuvuutes hoitoon kun pelkkä Alkon näkeminen aiheuttaa ton tason tärinää. Maailmaa ei voi tukahduttaa sun kaltasten nuppivikasten ehdoilla.
Nimimerkillä ostan-muutaman-pullon-viiniä-vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi, että ihmiset ostaa laatujuomia turvallisesti eikä jouduta hoitamaan sairaaloissa etanolimyrkytyksen saaneita.
Etanolimyrkytyksen uhreja hoidetaan varmaan ihan joka päivä. Siihen ei ole auttanut alkoholin helppo saatavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Myös ulkopuolisten kultuurien levittämää materiaalia, jonka kansissa voi olla vaikkapa hampunlehti.
Mikä omasta mielestäsi on pienin mahdollinen huumerikos? Minusta se on kannabiuksen kasvatus omaan käyttöön. Se on vähähaittaisin päihde koko maailmassa, eikä ammattirikollisia tueta millään tavalla kun mietoa päihdettä kasvattaa itse.
Minunkin mielestä kannaxx.bi.ks.en kasvatus omaan käyttöön on pienin mahdollinen huumerikos, vaikka siitä Suomessa saakin paljon suuremman rangaistuksen kuin kovien huumeiden ostamisesta ammattirikollisilta ja niiden käyttämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka siksi, että ihmiset ostaa laatujuomia turvallisesti eikä jouduta hoitamaan sairaaloissa etanolimyrkytyksen saaneita.
Etanolimyrkytyksen uhreja hoidetaan varmaan ihan joka päivä. Siihen ei ole auttanut alkoholin helppo saatavuus.
Alkoholi myös tuhoaa aivoja enemmän kuin mikään muu maailman huume tai päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan turhaan kyselet. Palstan "kannaboos-saarnaaja" ei koskaan vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on aperitiivi.
Millainen ihmimnen vastustaa länsimaisen sivistyneen Eurooppalaisen aperitiivikultuuria?
Kyllä alkoholi kuuluu länsimaisen ihmisen päivittäiseen kulutukseen sivistyneesti maltilla.
Olisi hyvä, jos alkoon tulisi edes jonkunlainen valikoima sikareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on aperitiivi.
Olisi hyvä, jos alkoon tulisi edes jonkunlainen valikoima sikareita.
Nikotiini on kyllä ihan whitetrash-päihde nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholissa ei ole mitään pahaa. Hyvä kun myyvät mukavissa pakkauksissa. Ainoa, mikä on ongelmana, että hinta on liian korkea, mutta se onkin verottajan syy.
Alkoholin hintaa pitäisi tosin nostaa todella paljon, että tappavan ja eniten väkivaltaa aiheuttavan kovan huumeen verotus riittäisi kattamaan aineen aiheuttamat haitat.
Taas sama yrteistä kirjoitteleva pelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetelen että miksi tänne lobataan ihan vierasta kultuuria nuorille räp-levyjen mukana.
Taidat olla jotenkin kannaboos-pakko-oireinen kun joka keskusteluun pitää tuoda kannaboos mukaan vaikka väkisin. Sitten valitat muille, että jankuttavat kannabossista. Itse teet ihan samaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kopioit kommentteja?