Miksi alkoholia myydään avoimesti ja vieläpä houkuttelevissa myyntipakkauksissa?
Alkoholimyymälöitten nimikin on kutsuva, siististi valaistut hyllyt on suunniteltu myymään ja glorifioimaan huumaavia ja riippuvuutta aiheuttavia lioksia ja tisleitä.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Ihmetelen että miksi tänne lobataan ihan vierasta kultuuria nuorille räp-levyjen mukana.
Hamppua on kylläkin kasvatettu Suomessa vuosisatoja. Ei ole siis vierasta kulttuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Myös ulkopuolisten kultuurien levittämää materiaalia, jonka kansissa voi olla vaikkapa hampunlehti.
Mikä omasta mielestäsi on pienin mahdollinen huumerikos? Minusta se on kannabiuksen kasvatus omaan käyttöön. Se on vähähaittaisin päihde koko maailmassa, eikä ammattirikollisia tueta millään tavalla kun mietoa päihdettä kasvattaa itse.
Kyllähän se noin asia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Myös ulkopuolisten kultuurien levittämää materiaalia, jonka kansissa voi olla vaikkapa hampunlehti.
Mikä omasta mielestäsi on pienin mahdollinen huumerikos? Minusta se on kannabiuksen kasvatus omaan käyttöön. Se on vähähaittaisin päihde koko maailmassa, eikä ammattirikollisia tueta millään tavalla kun mietoa päihdettä kasvattaa itse.
Kyllähän se noin asia on.
Olen samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
sinä se siitä hassikksesta kirjoitat koko ajan.
kannabios on ollut suomessa satoja vuosia ennen hassssssssssista.
Kyllä nyt maistuisi kukka tai hyvä lätkä. Jos ensi kesänä ei ole matkustusrajoituksia niin hollanin reissu.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt maistuisi kukka tai hyvä lätkä. Jos ensi kesänä ei ole matkustusrajoituksia niin hollanin reissu.
https://www.timeout.com/amsterdam/restaurants/best-coffeeshops-in-amste…
kerro numero kutosessa terveiset vauva-palstalta, niin saat ilmaiset paukut.
kaverini pitää paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaverini pitää paikkaa.
Koitan muistaa kertoa terveiset. En kyllä tarvi ilmaisia mutta ihan muuten vaan voin kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaverini pitää paikkaa.
Koitan muistaa kertoa terveiset. En kyllä tarvi ilmaisia mutta ihan muuten vaan voin kertoa.
Hyvä homma joo. Eihän siinä säästä kuin muutaman euron.
Myös Surinamepleinillä De Prijs- kahvilaan poiketessa kannattaa toivotella ovella hattua riisuessa hyvät päivät ihan suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näin on. Vähähaittaisin on ja pienin rikos.
Rantojen henkilöt sekä laitapuolen kulkijat pilaavat maineeni sivistyneenä viinisieppona. Juon vain kannullisen päivässä enkä koskaan esiinny juopuneena.
Vierailija kirjoitti:
Myös Surinamepleinillä De Prijs- kahvilaan poiketessa kannattaa toivotella ovella hattua riisuessa hyvät päivät ihan suomeksi.
Voin sanoa vaikka jokaisessa kahvilassa ensin päivää, huomenta tai iltaa riippuen mikä on menossa. Oletan että englantia puhumalla siellä pärjää. Todella ärsyttää tämä korona kun ensi kesälle olisi muuten niin hyvä sauma mukavalle lomalle. Saisi tulla se toimiva rokote. Niin ja saisi SE suomessakin laillistua.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholissa ei ole mitään pahaa. Hyvä kun myyvät mukavissa pakkauksissa. Ainoa, mikä on ongelmana, että hinta on liian korkea, mutta se onkin verottajan syy.
Todellisuudessahan alkoholi on verrattavissa vaikutustensa ja haittavaikutustensa puolesta näihin pelottaviin ns. koviin huumausaineisiin. Mitä tahansa päihdettä voi viihdekäyttää täysin hallitusti, ei se ole vain alkoholin ominaisuus, vaikka niinhän tässä maassa on valehdeltu vuosikymmeniä ja lammaskansa uskoo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on nyt että tänne Eurooppaan ei tuoda mitään cannapishörhökultuuria.
Se on tuhannen ja yhdenyön juttuja palmupuiden ja taatelipuiden katveesta.
Ei havupuiden ja tervan, viinan, saunan katveesta.
Viina on ja pysyy, mutta mitään muita haittoja ei tänne tarvitse tuoda.
Ap on ihan oikessa ja huolissaan aiheesta.
Cannapis kasvaa villinä ainakin keski ja itä euroopassa. Ei toki ole niin päihdyttävää kuin jalostettu, mutta on kuitenkin ihan oikeaa cannapista.
juu mutta alladin kultuuria. ei toimi Suomessa.
Mikä Suomen alueella on niin erilaista, että "ei toimi Suomessa"? Juntteja päättäjiähän täällä kyllä on ja kansaakin. Muualla Euroopassa kyllä toimii.
Vierailija kirjoitti:
Viini, konjakki ja samppania pulloissa pitää olla kuvia rasvoittuneista kirroosimaksoista ja kurkkusyövistä. Pullot ei saa olla esillä Alkossa ollenkaan.
Ja mädätyskulttuuria edustavien levyjen kansissa kuvia huumeiden käyttäjistä ja lapsista twerkkaamassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetelen että miksi tänne lobataan ihan vierasta kultuuria nuorille räp-levyjen mukana.
Hamppua on kylläkin kasvatettu Suomessa vuosisatoja. Ei ole siis vierasta kulttuuria.
Itseasiassa hamppua on kasvatettu Suomessakin jo vuosituhansia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa vaikka jokaisessa kahvilassa ensin päivää, huomenta tai iltaa riippuen mikä on menossa. Oletan että englantia puhumalla siellä pärjää. Todella ärsyttää tämä korona kun ensi kesälle olisi muuten niin hyvä sauma mukavalle lomalle. Saisi tulla se toimiva rokote. Niin ja saisi SE suomessakin laillistua.
Niin, ajelin takaa lähinnä sitä että sieltä tiskin takaa se vastaus tulee myös selvällä suomen kielellä.🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini, konjakki ja samppania pulloissa pitää olla kuvia rasvoittuneista kirroosimaksoista ja kurkkusyövistä. Pullot ei saa olla esillä Alkossa ollenkaan.
Ja mädätyskulttuuria edustavien levyjen kansissa kuvia huumeiden käyttäjistä ja lapsista twerkkaamassa
Jos vastaisit heti, ei olisi tarvetta kysyä samaa asiaa uudestaan.