Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mykkäkoulussa. Kauanko se kestää teillä?

Vierailija
31.12.2013 |

Mieheni pahoitti mieleni eikä pyydä anteeksi käytöstään. Siitä lähtien en ole puhunut hänelle kuin jos on aivan pakko. Silloinkin hyvin harvasanaisesti ja lyhyesti. Mies on selvästi vihainen minulle kun olen mykkäkoulussa ja on itsekin hiljainen. Tätä on kestänyt nyt kolme päivää. Miten kauan mykkäkoulu kestää teillä? Haluan, että hän pyytää minulta anteeksi. Kirjoitin hänelle jo tapahtumapäivänä whatsupissa kuinka pahalta minusta tuntuu. Ei vastannut kuin että "lopeta olemasta niin negatiivinen".

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuokin periytyvää, meillä ei lapsuuskodissa harrastettu mykkäkoulua, eikä omassakaan avioliitossa, puhutaan koko ajan ja asiat halki! Ihan sairasta minusta, eihän asiat niin selviä vaan puhumalla, osa suomalaisista on kyllä niin avuttomia tuppisuita.

Vierailija
22/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kk. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei mykkäkoulua tunneta lainkaan, eikä edes riidellä koskaan.  Asioista keskustellaan.  

Vierailija
24/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden rakkaan ystävän olen jättänyt mykkäkouluilun takia, vuosien myötä syyt muuttuivat yhä mitättömämmiksi (en heti vastannut viestiin tai olin jo sopinut muuta menoa enkä voinut tavata häntä hänen haluamaansa aikaan tai kerroin pahoittaneeni mieleni hänen ohareistaan) ja anteeksi piti pyydellä yhä nöyremmin. Lopetin sitten vain matelun ja mykkäkoululainen on neljättä vuotta mykkäkoulussaan. Hirveää henkistä väkivaltaa, onneksi vihdoin havahduin siihen.

Vierailija
25/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa yleensä. 

Vierailija
26/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Meillä ei harrasteta sellaista. Mieluummin vaikka karjun pää punaisena ja puhun asiat puhki.

Niin minäkin.

Ennen oli mykkäkoulua ja mietin ja pohdin aikani, nyt huudan samantien ulos ihan kaiken, loukkaan miestä ja kaivelen esille jo moneen kertaan sovittuja asioita. Riita puhdistaa ilmaa, saan raivota niin paljon kuin haluan enkä enää käytä henkistä väkivaltaa olemalla hiljaa ja selvittämällä kantaani asioihin. Kunnollisen riidan jälkeen olen huomannut olevani onnellisempi ja iloisempi, olihan taas saanut kertoa miehelle, miten surkea ihminen hän on. Kahdesti olen saanut miehen jo melkein lyömään, mutta pelkurina tuo on sitten lähtenytkin ulos, raukkaparka ei kestä riitoja.

Vierailija
27/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa. Meillä ei harrasteta sellaista. Mieluummin vaikka karjun pää punaisena ja puhun asiat puhki.

Niin minäkin.

Ennen oli mykkäkoulua ja mietin ja pohdin aikani, nyt huudan samantien ulos ihan kaiken, loukkaan miestä ja kaivelen esille jo moneen kertaan sovittuja asioita. Riita puhdistaa ilmaa, saan raivota niin paljon kuin haluan enkä enää käytä henkistä väkivaltaa olemalla hiljaa ja selvittämällä kantaani asioihin. Kunnollisen riidan jälkeen olen huomannut olevani onnellisempi ja iloisempi, olihan taas saanut kertoa miehelle, miten surkea ihminen hän on. Kahdesti olen saanut miehen jo melkein lyömään, mutta pelkurina tuo on sitten lähtenytkin ulos, raukkaparka ei kestä riitoja.

Täytyy olla todella typerä ihminen, jos ajattelee, että mykkäkoulun vaihtoehto on tämä. Mutta se on fakta, että mykkäkoululaiset eivät kestä omaa aggressiotaan ja siksi hiljenevät. Muuten tulos olisi suoraa aggressioita passiivisen aggression sijaan. Molemmat väkivaltaa. 

Vierailija
28/28 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiasiassa mykkäkoululainen miettii kaikessa rauhassa omaa kantaansa, vai se toinen eli riidanhaastaja kokee, että toinen kiusaa olemalla hiljaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan