HS: Tomi Björckin uusi ravintola Lily Lee vyöryttää pöytään makujen näännyttävän sekamelskan, joka peittää alleen ylelliset raaka-aineet
Arvosana 2/5, tuleeko uusi "loskat suuhun"-episodi?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä että ravintola-ala on jo muutenkin vaikeuksissa vaan pitää lyödä lisää löylyä kiukaalle.
Eli nyt on oiva aika tarjota huonoa ruokaa kalliilla? Kun muutenkin menee päin persikkaa. Vai miten logiikkasi toimii?
Jos mulla olis rafla niin perkule pistäisin niin hyvää safkaa pöytään, että väki jonottais ovella. Tuo pikkuisten piperrystä paskakeko kalliilla hinnalla on niiiiin nähty.
Kerran olen ravintolassaan syönyt (onneksi muut maksoivat) menimme sitten syömään oikeasti, kun jäi kiljuva nälkä. Ja ei, emme ole lihavia, mutta kaksi heinää ristissä pienen kalapalan päällä ei ole ateria, se on vitsi.Ei sen yksittäisen pienen annoksen kuulukaan olla ateria, vaan pieni osa ateriaa.
No nyt on oikein asiantuntija langoilla!
Joo, samaa mietin kun luin sekavaa öyhötystäsi.
Onko sinulla ymmärryksessä vikaa?
Vaietkoon pysty kunnioittavaan eri mieltä olevan mielipidettä?
Ohesta kysyn.
Olen syönyt, enkä syö toista kertaa, onneksi ei itse tarvinnut maksaa.
Entistäkin sekavampaa öyhötystä, ja se on jo aika hyvä suoritus.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä itse, ennenkuin ottaa sen kummemmin kantaa. Makuasioista paha kiistellä. Sama elokuvista- arvostelut on vain yhden tyypin sen hetkinen mielipide ( yleensä on trendi hakea hakemalla jotain negatiivista)
Ihan hyvin voi ottaa kantaa esim. omiin mielikuviinsa mm. ylihinnoittelusta ja tomipellehermannin itse sössimäänsä kyseenalaiseen loskatsuuhun maineeseen perustuen. Siispä miksi kannattaisi käydä itse, TB?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hesarin elitistiset ruoka-arvostelut hämmentävät. Keskitytään vain haukkumaan, parannusehdotukset ja hyvät puolet loistavat poissaolollaan. Jos jonkin ”menettelee” on se näiltä pullaposkilta michelin-tähden arvoinen saavutus.
Jep, ja Björckin tapauksessa ei voi välttyä ajatukselta, että kriitikolla saattaa olla mukana myös jonkinlaista arvosteluun vaikuttanutta asenteellisuutta.
Tuskinpa. Oletko syönyt Björckin ravintoloissa? Kuulostaa täysin asiallisesta arvostelulta. Kyllä kriitikko saa kritisoida.
Olen, muistaakseni jokaisessa. Omasta mielestäni eivät kuulu Helsingin parhaimpaan kärkeen, mutta huonojakaan eivät missään nimessä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä itse, ennenkuin ottaa sen kummemmin kantaa. Makuasioista paha kiistellä. Sama elokuvista- arvostelut on vain yhden tyypin sen hetkinen mielipide ( yleensä on trendi hakea hakemalla jotain negatiivista)
Kriitikkoja oli kaksi, ei yksi. Toinen näistä oli vuosia asunut eri puolilla Aasiaa.
Minäkin olen asunut vuosia suomessa joten olen kaiken suomeen ja suomalaisuuteen liittyvän ylin auktoriteetti?
Olikos se muuten samassa hesarissa, tai siis kuukausi tai pari sitten kun kerrottiin esim. kiinalaisista ravintoloista ja siitä ettei niistä saa "aitoa" kiinalaista ruokaa kuin joistakin ja yleensä vain erikseen pyytämällä. Se mitä taviksille tarjotaan kiinalaisena ruokana ei ole aivan tarkalleen ottaen sitä mitä kiinassa syödään. Tosin sekin on niin iso maa että siellä on eri puolilla erilaisia ruokakulttuureja.
Vierailija kirjoitti:
Outo arvostelu. Joka suupala arvosteltu erikseen, huomattavan montaa kehuttu ja joissain oli joitain "liikaa makuja" tai "liian laimea joku osa" vikoja joten kokonaisarvosanaksi tuo omalla oudolla logiikallaan kirjoitti täyden katastrofin. Haiskahtaa siltä että arvostelijalla on jotain hampaankolossa.
Suora lainaus; ”Söimme eri puolilla Aasiaa asuneen seuralaisen kanssa kahdella arviokäynnillä kaksi eri menua, Lily Leen (74 e) ja ankkamenun (99 e), joten saimme maistettua parikymmentä annosta.”
Eli maisteltavana on ollut n.20 annosta, joista todellakaan esim. puolta olisi kehuttu. Arvosana 2 on perusteltu, syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Björkki ja hännystelevät perskärpäsensä syyllistyvät kriitikoiden kritisoimiseen (täysin irrelevanttia, vaikka olisivatkin mitä tahansa "pelleainesta") eli hyökkäävät turhaan ja epäasiallisesti henkilöön. Nälkäkiukkuko?
Eivät tajua tai pysty kuuntelemaan palautteen sisältöä eivätkä yleensäkään kestä minkäänlaista kriittistä palautetta. Ei pidä silloin ryhtyä mihinkään, missä asiakaspalaute on ensiarvoisen tärkeää.
Tähdellisempää näille epäammattimaisille tatskataulapäille on kuka sanoo kuin mitä sanotaan.
Näinkin bisnes köhii aikansa sinnitellen, mutta kusee koko ajan vailla toivoa tai minkäänlaista parannusta.
Aito asiakaspalaute voisi olla arvokasta. Jonkun kostonhimoisen kriitikon kaunainen vuodatus tai nettilänkyttäjien solvausryöpyt ei ole arvokasta palautetta.
Eli mee vaan sinne kuuden euron pizzeriaasi hakemaan päivän lätty ja ole hiljaa.
Minä kirjoitin aidon asiakaspalautteeen ja ”Tomi” tuli räyhäämään öyhöttäjäksi. 😉
Ehkä sekin alkaa olla kyllästynyt siihen kun aidot palautteet hukkuu kaikenmaailman loskat suuhun avautujien täyttäessä kaikki mahdolliset kanavat ja jotka valittaa kun muutkin valittaa vaikkei olisi käyneet koko paikassa syömässä.
Toisin kuin tunnutaan kuvittelevan, mikään ei vaadi että julkkiksen tulee kestää mikä määrä sontaa niskaan tahansa hermostumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo arvostelu. Joka suupala arvosteltu erikseen, huomattavan montaa kehuttu ja joissain oli joitain "liikaa makuja" tai "liian laimea joku osa" vikoja joten kokonaisarvosanaksi tuo omalla oudolla logiikallaan kirjoitti täyden katastrofin. Haiskahtaa siltä että arvostelijalla on jotain hampaankolossa.
Suora lainaus; ”Söimme eri puolilla Aasiaa asuneen seuralaisen kanssa kahdella arviokäynnillä kaksi eri menua, Lily Leen (74 e) ja ankkamenun (99 e), joten saimme maistettua parikymmentä annosta.”
Eli maisteltavana on ollut n.20 annosta, joista todellakaan esim. puolta olisi kehuttu. Arvosana 2 on perusteltu, syystä.
Terveisin jutun kirjoittaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin jutun lukija. En tiedä, eikö porukka osaa lukea, ymmärrä lukemaansa vai eikö juttu näy muuta kuin HS:n tilaajille(?)
Olen käynyt syömässä Lily Leessä muutama viikko sitten eikä itselläni ole pahaa sanottavaa näin taviksen näkökulmasta. Yksi kala-annos ei ollut omaan makuuni, mutta esimerkiksi kampasimpukka-rapu annos oli todella herkullinen, samoin ananaskakku oli parhaita jälkiruokia mitä olen aikoihin syönyt. Nälkä todellakin lähti. Voisin mennä koska vain uudestaan.
Ainoa mikä hieman ärsytti, niin menu oli todella laaja ja sekava, varmasti olisi voinut tiivistää puolet pienemmäksi ja jättää listalle vain parhaat annokset.
Henkilökunta oli ystävällistä ja viinit hyvin valittu, sisustus oli omaan makuuni ehkä liian yökerhomainen samoin kuin musiikki.
Ihmettelin hieman Hesarin arviota, sillä paljon olen somesta seurannut myös ystävien/vaikuttajien käyntejä kyseissä ravintolassa ja kaikki ovat tykänneet (tai ainakin kertoneet tykkäävänsä) joten ehdottomasti suosittelen itse testaamaan ennen lynkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Björkki ja hännystelevät perskärpäsensä syyllistyvät kriitikoiden kritisoimiseen (täysin irrelevanttia, vaikka olisivatkin mitä tahansa "pelleainesta") eli hyökkäävät turhaan ja epäasiallisesti henkilöön. Nälkäkiukkuko?
Eivät tajua tai pysty kuuntelemaan palautteen sisältöä eivätkä yleensäkään kestä minkäänlaista kriittistä palautetta. Ei pidä silloin ryhtyä mihinkään, missä asiakaspalaute on ensiarvoisen tärkeää.
Tähdellisempää näille epäammattimaisille tatskataulapäille on kuka sanoo kuin mitä sanotaan.
Näinkin bisnes köhii aikansa sinnitellen, mutta kusee koko ajan vailla toivoa tai minkäänlaista parannusta.
Aito asiakaspalaute voisi olla arvokasta. Jonkun kostonhimoisen kriitikon kaunainen vuodatus tai nettilänkyttäjien solvausryöpyt ei ole arvokasta palautetta.
Eli mee vaan sinne kuuden euron pizzeriaasi hakemaan päivän lätty ja ole hiljaa.
Minä kirjoitin aidon asiakaspalautteeen ja ”Tomi” tuli räyhäämään öyhöttäjäksi. 😉
Ehkä sekin alkaa olla kyllästynyt siihen kun aidot palautteet hukkuu kaikenmaailman loskat suuhun avautujien täyttäessä kaikki mahdolliset kanavat ja jotka valittaa kun muutkin valittaa vaikkei olisi käyneet koko paikassa syömässä.
Toisin kuin tunnutaan kuvittelevan, mikään ei vaadi että julkkiksen tulee kestää mikä määrä sontaa niskaan tahansa hermostumatta.
Kyvyttömyys suhtautua tasapuolisesti asiakkaisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin? Eipä kannata mennä pettymään ellei sitten ole joku piripintaanpiiripienipyörii jäbäleissönsinkinghellsöshöparodiatomppa.
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt syömässä Lily Leessä muutama viikko sitten eikä itselläni ole pahaa sanottavaa näin taviksen näkökulmasta. Yksi kala-annos ei ollut omaan makuuni, mutta esimerkiksi kampasimpukka-rapu annos oli todella herkullinen, samoin ananaskakku oli parhaita jälkiruokia mitä olen aikoihin syönyt. Nälkä todellakin lähti. Voisin mennä koska vain uudestaan.
Ainoa mikä hieman ärsytti, niin menu oli todella laaja ja sekava, varmasti olisi voinut tiivistää puolet pienemmäksi ja jättää listalle vain parhaat annokset.
Henkilökunta oli ystävällistä ja viinit hyvin valittu, sisustus oli omaan makuuni ehkä liian yökerhomainen samoin kuin musiikki.
Ihmettelin hieman Hesarin arviota, sillä paljon olen somesta seurannut myös ystävien/vaikuttajien käyntejä kyseissä ravintolassa ja kaikki ovat tykänneet (tai ainakin kertoneet tykkäävänsä) joten ehdottomasti suosittelen itse testaamaan ennen lynkkaamista.
#kaupallinenyhteistyö #maksettumainos #epäaitoasiakaspalaute...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hiljenny KESKUSTELUpalstalla kenenkään besserwisserloskatomihyysäripalstaulin käskyttämänä. Sori siitä.
Vedä ihan itse vaan nämä ainoat tietämäsi ruokavaihtoehdot leipäläpeesi ja hanska käteesi.
Nettirölliltä paloi itseltään hermot, klassista.
Taidat kyllä olla joku nettirölliä teeskennellyt toimittaja tms. Noihan ei kestä minkäännäköistä kritiikkiä itse ja esim. nyt-liite johon tämäkin arvostelu on kirjoitettu ei ole vastaanottanut edes lukijakommentteja juttuihinsa pitkiin aikoihin kun se taitaa olla hesarin herkkähipiäisimpien herkkien kukkasten oma pikku lehtinen.
Miksi valehtelet? Kävin juuri lukemassa kommentteja HS:n nettisivulla.
Vierailija kirjoitti:
Öö, no niinhän arvostelijatkin kehuivat tuota Höyrytyskorista tarjottua kolmiomaista kampasimpukka-rapunyyttiä mallisuoritukseksi. Mutta yli puolet menusta oli saanut moitteita. Mutta samaa mieltä siitä, että listalta voisi poistaa nuo huonot ja tarjota vain varmoja valintoja. Ravintola voisi pelastaa sillä kasvonsa ja maineensa ja keittiö voisi keskittyä oleelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin hieman Hesarin arviota, sillä paljon olen somesta seurannut myös ystävien/vaikuttajien käyntejä kyseissä ravintolassa ja kaikki ovat tykänneet (tai ainakin kertoneet tykkäävänsä) joten ehdottomasti suosittelen itse testaamaan ennen lynkkaamista.#kaupallinenyhteistyö #maksettumainos #epäaitoasiakaspalaute...
No ei todellakaan ole maksettu mainos, valitettavasti en saa Björckilta yhtään mitään siitä että kirjoitin äskeisin arvosteluni :D Menin myös täysin ilman mitään ennakkoasenteita tai odotuksia syömään kun mies oli synttäriyllärinä varannut pöydän.
Erikoista että nähtävästi muut eivät ole käyneet kyseisessä paikassa syömässä mutta kun itse kirjoitin että aidosti pidin ruuasta niin alapeukkuja satelee. Annettakoon jokaiselle oikeus mielipiteeseen, mutta mielestäni ennen kuin ruokaa haukkuu niin sitä pitää maistaa. En pidä kaikista Björckin paikoista (kuten en Brondasta yhtään) mutta tuosta ei ole pahaa sanottavaa, kiva ja erilainen lisä Helsingin ravintolatarjontaan.
Vierailija kirjoitti:
"Kylmässä kanasalaatissa pääsivät selkeästi esille maapähkinä, chili ja seesami, mutta salaattikeko pönötti laihassa kastikelitkussa, ja kokonaisuus oli kuin buffetin laarista kaapaistu."
Tässä kohtaa meinasin kuolla nauruun! Virkistävää tällainen kunnon sanan säilällä teilaus. Björck on tyyppinä epämiellyttävä öykkäri ja ravintolansa sieluttomia pintapaikkoja. Olen kieltämättä vahingoniloinen, vaikkei saisi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyvyttömyys suhtautua tasapuolisesti asiakkaisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin? Eipä kannata mennä pettymään ellei sitten ole joku piripintaanpiiripienipyörii jäbäleissönsinkinghellsöshöparodiatomppa.
Kun se alkuperäinen loskat suuhun avautuja on koivuklapipää itse. Olisi kannattanut vähän miettiä mitä loskaa suustaan julkisesti aivopieree. Aspatyössä ei ole koskaan ok saati varaa olla epätasapuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisin jutun lukija. En tiedä, eikö porukka osaa lukea, ymmärrä lukemaansa vai eikö juttu näy muuta kuin HS:n tilaajille(?)
Älä jaksa valehdella. Jutusta näki että kirjoittaja näki kovasti vaivaa keksiäkseen kaiken mahdollisen haukuttavan vaikka suurin osa ruoka-annoksista sai pikemminkin kehuja. Muutamassa oli jotain ongelmia ainakin kirjoittajan mielestä. Siksipä vähän jutun luettuani ihmettelin loppua jossa koko homma haukuttiin ja arvosana kakkonen. Ihan kuin ruokailu ja loppuarvostelu olisi olleet eri jutuista.
Toimittajien ammattitauti tuntuu olevan että jotkut noista rupeaa muutaman jutun kirjoitettuaan kuvittelemaan olevansa jotain. Pahimmillaan tämä johtaa vuosien kuluessa esim. rita tainolan kaltaiseen kirjoittajaan jossa julkkikset pääsee ritan haastatteluun eikä toisinpäin. Eli siis valta nousee hattuun selkeästi sanottuna.
Ei hel.... Oli pakko tarkistaa, mistä se loskat suuhun-kommentti tuli. HS:n ravintolakriitikko Anna Paljakka sai sen annettuaan 2/5 Brondasta. Nyt näköjään arvostelijoita oli kaksi, Teemu Leminen ja Aasiassa vuosia asunut. Ja sama, 2/5. Ja Brondan arvostelu ainakin oli Paljakalta täysin oikeassa.
Viekö se sen stripparin tuonne lounaalle? Vai oliko se valhe 😄