HS: Tomi Björckin uusi ravintola Lily Lee vyöryttää pöytään makujen näännyttävän sekamelskan, joka peittää alleen ylelliset raaka-aineet
Arvosana 2/5, tuleeko uusi "loskat suuhun"-episodi?
Kommentit (207)
Kannattaa käydä itse, ennenkuin ottaa sen kummemmin kantaa. Makuasioista paha kiistellä. Sama elokuvista- arvostelut on vain yhden tyypin sen hetkinen mielipide ( yleensä on trendi hakea hakemalla jotain negatiivista)
Oma mielipiteeni Björkin ravintoloista on, että menuiden ruokalajeissa on eroja ja mukaan mahtuu aina hyvinkin heikkoja annoksia, mutta ideana on kai päästä maistelemaan useita erilaisia makuja ja kaikissa syömissäni menuissa on ollut myös todella herkullisia ruokia. Toisin kuin monissa high end -ravintoloissa ruoasta tulee myös täyteen.
Miinuksena kuitenkin hoputus ja kiireen tuntu, mikä ärsyttää etenkin kun hinta on aika korkea. Lisäksi viinipaketit ovat todella runsaita ja lisäjuomia tuputetaan vielä joka välissä lisää, joten niitä ei meinaa ehtiä juoda loppuun asti. Ironisesti, nyt kun en enää juo alkoholia, hyviä alkoholittomia cocktaileja kyllä saa mutta niitä pitää aina pyytää erikseen ja aterian varrella joutuu odottelemaan kuivin suin.
Plussaa kuitenkin siitä, että toisin kuin muissa Helsingin ravintoiloissa pöydän voi saada jopa ovelta. Ehkä se johtuu tuosta muiden asiakkaiden hoputtamisesta, mutta (normaaliosoissa) välillä saa todella etsiä Helsingin keskustassa paikkaa, minne mahtuisi syömään ja Björkin paikkoihin olemme aina mahtuneet.
Naurettavaa ja lapsellista kiukutella hommansa hoitavien kriitikoiden arvioinneista. Loskat omaankin kitaan!
Sama kuin opettaja taantuisi oppilaidensa tasolle, mutta syy olisi vain liian huonoissa ja tyhmissä oppilaissa. Lisäksi vaikka oppilaat olisivat kuinka tyhmiä tahansa, on se vain työllistävä haaste opettajalle. Väärä ja/tai sopimaton ala ellei niimmutkutoijanoijajajajauliuliuuyhyy sössöttämättä pärjää?
Ei täten ole veneen syy jos tatuoitu hesahipsterihamsteri ponpulageelitukkatrendipelle ei osaa soutaa.
Outo arvostelu. Joka suupala arvosteltu erikseen, huomattavan montaa kehuttu ja joissain oli joitain "liikaa makuja" tai "liian laimea joku osa" vikoja joten kokonaisarvosanaksi tuo omalla oudolla logiikallaan kirjoitti täyden katastrofin. Haiskahtaa siltä että arvostelijalla on jotain hampaankolossa.
Björkki ja hännystelevät perskärpäsensä syyllistyvät kriitikoiden kritisoimiseen (täysin irrelevanttia, vaikka olisivatkin mitä tahansa "pelleainesta") eli hyökkäävät turhaan ja epäasiallisesti henkilöön. Nälkäkiukkuko?
Eivät tajua tai pysty kuuntelemaan palautteen sisältöä eivätkä yleensäkään kestä minkäänlaista kriittistä palautetta. Ei pidä silloin ryhtyä mihinkään, missä asiakaspalaute on ensiarvoisen tärkeää.
Tähdellisempää näille epäammattimaisille tatskataulapäille on kuka sanoo kuin mitä sanotaan.
Näinkin bisnes köhii aikansa sinnitellen, mutta kusee koko ajan vailla toivoa tai minkäänlaista parannusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä että ravintola-ala on jo muutenkin vaikeuksissa vaan pitää lyödä lisää löylyä kiukaalle.
Eli nyt on oiva aika tarjota huonoa ruokaa kalliilla? Kun muutenkin menee päin persikkaa. Vai miten logiikkasi toimii?
Jos mulla olis rafla niin perkule pistäisin niin hyvää safkaa pöytään, että väki jonottais ovella. Tuo pikkuisten piperrystä paskakeko kalliilla hinnalla on niiiiin nähty.
Kerran olen ravintolassaan syönyt (onneksi muut maksoivat) menimme sitten syömään oikeasti, kun jäi kiljuva nälkä. Ja ei, emme ole lihavia, mutta kaksi heinää ristissä pienen kalapalan päällä ei ole ateria, se on vitsi.Ei sen yksittäisen pienen annoksen kuulukaan olla ateria, vaan pieni osa ateriaa.
No nyt on oikein asiantuntija langoilla!
Joo, samaa mietin kun luin sekavaa öyhötystäsi.
Onko sinulla ymmärryksessä vikaa?
Vaietkoon pysty kunnioittavaan eri mieltä olevan mielipidettä?
Ohesta kysyn.
Olen syönyt, enkä syö toista kertaa, onneksi ei itse tarvinnut maksaa.
Tää kuuluisa sarjasyömärikin näköjään palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Björkki ja hännystelevät perskärpäsensä syyllistyvät kriitikoiden kritisoimiseen (täysin irrelevanttia, vaikka olisivatkin mitä tahansa "pelleainesta") eli hyökkäävät turhaan ja epäasiallisesti henkilöön. Nälkäkiukkuko?
Eivät tajua tai pysty kuuntelemaan palautteen sisältöä eivätkä yleensäkään kestä minkäänlaista kriittistä palautetta. Ei pidä silloin ryhtyä mihinkään, missä asiakaspalaute on ensiarvoisen tärkeää.
Tähdellisempää näille epäammattimaisille tatskataulapäille on kuka sanoo kuin mitä sanotaan.
Näinkin bisnes köhii aikansa sinnitellen, mutta kusee koko ajan vailla toivoa tai minkäänlaista parannusta.
Aito asiakaspalaute voisi olla arvokasta. Jonkun kostonhimoisen kriitikon kaunainen vuodatus tai nettilänkyttäjien solvausryöpyt ei ole arvokasta palautetta.
Eli mee vaan sinne kuuden euron pizzeriaasi hakemaan päivän lätty ja ole hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruokalistalla 50 annosta? Pitäisi editoida ja pitää vaan parhaat
Tuleeko kohta Sukula laittamaan kuppilaa kuntoon?
En ole syönyt tuolla niin en kommentoi ruokaa. Kuvaa katsellessa ihmettelen noita sohvia, miksi tuollaiset? Kyllä tuolissa on niin paljon mukavampi istua silloin kun syö, saa itse siirtää sen lähemmäs tai kauemmas pöydästä, mikä nyt kenellekin tuntuu mukavammalta. Jos menee vain ja ainoastaan drinkille niin sohva vielä menettelee.
Ja makuasiat ovat makuasioita. Ja kriitikkokin ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokalistalla 50 annosta? Pitäisi editoida ja pitää vaan parhaat
Tuleeko kohta Sukula laittamaan kuppilaa kuntoon?
välipalamäki tekee tuota ohjelmaa nykyään
Ollaanko sitä nyt niin aussia? Nimi ainakin viittaisi sinne suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito asiakaspalaute voisi olla arvokasta. Jonkun kostonhimoisen kriitikon kaunainen vuodatus tai nettilänkyttäjien solvausryöpyt ei ole arvokasta palautetta.
Eli mee vaan sinne kuuden euron pizzeriaasi hakemaan päivän lätty ja ole hiljaa.
En todellakaan hiljenny KESKUSTELUpalstalla kenenkään besserwisserloskatomihyysäripalstaulin käskyttämänä. Sori siitä.
Vedä ihan itse vaan nämä ainoat tietämäsi ruokavaihtoehdot leipäläpeesi ja hanska käteesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä että ravintola-ala on jo muutenkin vaikeuksissa vaan pitää lyödä lisää löylyä kiukaalle.
Eli nyt on oiva aika tarjota huonoa ruokaa kalliilla? Kun muutenkin menee päin persikkaa. Vai miten logiikkasi toimii?
Jos mulla olis rafla niin perkule pistäisin niin hyvää safkaa pöytään, että väki jonottais ovella. Tuo pikkuisten piperrystä paskakeko kalliilla hinnalla on niiiiin nähty.
Kerran olen ravintolassaan syönyt (onneksi muut maksoivat) menimme sitten syömään oikeasti, kun jäi kiljuva nälkä. Ja ei, emme ole lihavia, mutta kaksi heinää ristissä pienen kalapalan päällä ei ole ateria, se on vitsi.Ei sen yksittäisen pienen annoksen kuulukaan olla ateria, vaan pieni osa ateriaa.
No nyt on oikein asiantuntija langoilla!
Joo, samaa mietin kun luin sekavaa öyhötystäsi.
Ohesta kysyn.
Olen syönyt, enkä syö toista kertaa, onneksi ei itse tarvinnut maksaa.Tää kuuluisa sarjasyömärikin näköjään palstalla?
Sinä olet säälittävä.
Ohesta totean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan hiljenny KESKUSTELUpalstalla kenenkään besserwisserloskatomihyysäripalstaulin käskyttämänä. Sori siitä.
Vedä ihan itse vaan nämä ainoat tietämäsi ruokavaihtoehdot leipäläpeesi ja hanska käteesi.
Nettirölliltä paloi itseltään hermot, klassista.
Taidat kyllä olla joku nettirölliä teeskennellyt toimittaja tms. Noihan ei kestä minkäännäköistä kritiikkiä itse ja esim. nyt-liite johon tämäkin arvostelu on kirjoitettu ei ole vastaanottanut edes lukijakommentteja juttuihinsa pitkiin aikoihin kun se taitaa olla hesarin herkkähipiäisimpien herkkien kukkasten oma pikku lehtinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kirjoitin aidon asiakaspalautteeen ja ”Tomi” tuli räyhäämään öyhöttäjäksi. 😉
"Höyrytetty siika oli mehevä mutta veltto esitys."
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä itse, ennenkuin ottaa sen kummemmin kantaa. Makuasioista paha kiistellä. Sama elokuvista- arvostelut on vain yhden tyypin sen hetkinen mielipide ( yleensä on trendi hakea hakemalla jotain negatiivista)
Kriitikkoja oli kaksi, ei yksi. Toinen näistä oli vuosia asunut eri puolilla Aasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yhtään Farangin tai Gaijinin linjaa, niin lautaselle on tungettu liikaa makuja ja komponentteja joka aiheuttaa sen, että annoksessa ei oo mitään hohtoa. Joskus ois hyvä muistaa ajatus "vähemmän on enemmän", esim. Finnjävelissä mausteita ja komponentteja oli lautasella vähemmän, mutta ruoka huippuhyvää.
Farangin oli mun mielestä erinomainen, Gaijin ihan OK ja Bronda oli aivan kamala. Ja kun Gajininkin hintataso on mitä on, ihan OK ei ole tarpeeksi. Farangiin voisin mennä uudelleen milloin vaan. Noihin kahteen muuhun en ikinä. Onneksi en Brondassa syönyt omaan piikkiin, sitten olisi kyllä TODELLA ketuttanut. Ja kyllä toi arvostelu nyt sen sai aikaan, että en ihan ekana ole kyllä tuonne Lily Leehen jonottamassa.
No ei tarvi ainakaan murehtia, kun ei ole rahaa ravintolaan jos ruoka on kerran noin huonoa. Kokkaa mieluummin itse. Tietysti silti olisi kiva mennä jonnekin, mutta ruoan pitäisi sitten olla ainakin hyvää.
Ohesta kysyn.
Olen syönyt, enkä syö toista kertaa, onneksi ei itse tarvinnut maksaa.