Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Tomi Björckin uusi ravintola Lily Lee vyöryttää pöytään makujen näännyttävän sekamelskan, joka peittää alleen ylelliset raaka-aineet

Vierailija
09.10.2020 |

Arvosana 2/5, tuleeko uusi "loskat suuhun"-episodi?

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006663288.html

Kommentit (207)

Vierailija
21/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että ravintola-ala on jo muutenkin vaikeuksissa vaan pitää lyödä lisää löylyä kiukaalle.

Eli nyt on oiva aika tarjota huonoa ruokaa kalliilla? Kun muutenkin menee päin persikkaa. Vai miten logiikkasi toimii?

Jos mulla olis rafla niin perkule pistäisin niin hyvää safkaa pöytään, että väki jonottais ovella. Tuo pikkuisten piperrystä paskakeko kalliilla hinnalla on niiiiin nähty.

Kerran olen ravintolassaan syönyt (onneksi muut maksoivat) menimme sitten syömään oikeasti, kun jäi kiljuva nälkä. Ja ei, emme ole lihavia, mutta kaksi heinää ristissä pienen kalapalan päällä ei ole ateria, se on vitsi.

Vierailija
22/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloiden pitäisi varmaan hyväksyttää ruokalistansa hesarin kriitikoilla jo ennen lanseeraamista ja tarvittaessa viilata annoksia niin kauan kunnes ei-varmasti-yhtään-asenteelliselle kriitikollekin maistuu. Sen verran suuri vaikutus tuollaisilla artikkeleilla maan pääsanomalehdessä kuitenkin on muutenkin vaikealla alalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä että ravintola-ala on jo muutenkin vaikeuksissa vaan pitää lyödä lisää löylyä kiukaalle.

Eli nyt on oiva aika tarjota huonoa ruokaa kalliilla? Kun muutenkin menee päin persikkaa. Vai miten logiikkasi toimii?

Jos mulla olis rafla niin perkule pistäisin niin hyvää safkaa pöytään, että väki jonottais ovella. Tuo pikkuisten piperrystä paskakeko kalliilla hinnalla on niiiiin nähty.

Kerran olen ravintolassaan syönyt (onneksi muut maksoivat) menimme sitten syömään oikeasti, kun jäi kiljuva nälkä. Ja ei, emme ole lihavia, mutta kaksi heinää ristissä pienen kalapalan päällä ei ole ateria, se on vitsi.

Ei sen yksittäisen pienen annoksen kuulukaan olla ateria, vaan pieni osa ateriaa.

Vierailija
24/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloiden pitäisi varmaan hyväksyttää ruokalistansa hesarin kriitikoilla jo ennen lanseeraamista ja tarvittaessa viilata annoksia niin kauan kunnes ei-varmasti-yhtään-asenteelliselle kriitikollekin maistuu. Sen verran suuri vaikutus tuollaisilla artikkeleilla maan pääsanomalehdessä kuitenkin on muutenkin vaikealla alalla.

Aina on suosioon riittänyt kun tekee ruoasta niin hyvää, että se maistuu kriitikollekin.

Vierailija
25/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun Ventuno oli uusi ravintola, mä valitsin onnettomasti sen juhlaillallispaikakseni. En tiennyt, että se oli Björckin ravintola. Otettiin pitkän kaavan maistelumenut, ja oltiin taidettu syödä kahdeksan annosta 45 minuutissa. Ihan järjetön kiireen tuntu ja tuputus koko ajan. Koska oltiin tilattu viinipakettikin, lopulta pöytä oli täynnä viinilaseja, joista oli ehtinyt hörpätä yhden kerran ennen kuin seuraava jo tuotiin pöytään. Pientä seuruettamme palveli ruokailun kuluessa ainakin viisi eri tarjoilijaa. Tarjoilijat luettelivat reippaasti ulkoa annosten kuvaukset, mutta eivät osanneet vastata lisäkysymyksiin ollenkaan. Mikään ruoista ei ollut erityisen hyvää. Hinta oli rapea.

Kokemukseni oli ilmeisesti ihan tyypillinen Björck-kokemus, näitä kuulee paljon. Sen jälkeen olen aina muistanut tarkistaa, kenen ravintolaan olen menossa syömään. Jotenkin hinnassa ja imagossa on aikamoinen ristiriita ruoan ja palvelun laadun ja ilmapiirin kanssa. Tavallaan on sellainen olo, kuin olisi jossain mäkkärissä syömässä, kauheella vauhdilla vaan mättöä pöytään ja ulos!

Vierailija
26/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen yksittäisen pienen annoksen kuulukaan olla ateria, vaan pieni osa ateriaa.

Juu, eikä se ollutkaan, se oli pääruoka, kaikki muu sitä ennen ja sen jälkeen on loskat suuhun -osastoa. Ajattelin että en teilaa enempää.

Vierailija
27/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on suosioon riittänyt kun tekee ruoasta niin hyvää, että se maistuu kriitikollekin.

Joskus on kriitikko ollut väärässäkin.

Vierailija
28/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on oikein asiantuntija langoilla!

Vierailija
29/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa mietin kun luin sekavaa öyhötystäsi.

Vierailija
30/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin elitistiset ruoka-arvostelut hämmentävät. Keskitytään vain haukkumaan, parannusehdotukset ja hyvät puolet loistavat poissaolollaan. Jos jonkin ”menettelee” on se näiltä pullaposkilta michelin-tähden arvoinen saavutus.

Vierailija
31/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lily Lee?

Yhtä paska nimi kuin Sue Ellen.

Puhdasveristä valkoroskaa.

L'oscat Chop Chop Sueyhin ?

Vierailija
32/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Björck on taitava bisnesmies, harva pärjää ravintola-alalla. Hän on rakentanut itselleen huippukokki-imagon, ja ehkäpä hän onkin hyvä kokki, vaikkei sitä hänen ravintoloissaan syömällä kyllä pääse huomaamaan. Ihan fiksu konseptihan tuo silti on, että tarjotaan kauhealla tempolla riittävän hyvää ruokaa sille isolle massalle, jolla on rahaa syödä ravintoloissa, mutta joka ei ehkä ole hirmuisen sivistynyttä ruoan ja ravintolaelämysten suhteen. Silloin imago ja trendikkyys riittävät takaamaan ikimuistoisen ravintolakokemuksen, ja pystyy pyytämään suht. kovaa hintaa annoksista.

Vierailija
33/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä Björck on nostettu huippukokiksi, kun ei ole sellainen. Älkää nyt hyvät ihmiset menkö syömään kallista paskaa, valitkaa laaturavintola sellainen mikä on hyväksi havaittu ja kiitelty vuosien saatossa. Vain hullu maksaa jostain Björckin julkkisannoksista, muutenkin toi Björck on niin last season. Helsingissä on varmasti ihan oikeitakin ravintoloita missä tarjotaan kunnollista ruokaa ja masu tulee täyteen. Björck voisi lennellä sinne Australiaan, eikös siellä elämä oikein auennut kun piti tulla tänne taas räpeltämään.

Vierailija
34/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarin elitistiset ruoka-arvostelut hämmentävät. Keskitytään vain haukkumaan, parannusehdotukset ja hyvät puolet loistavat poissaolollaan. Jos jonkin ”menettelee” on se näiltä pullaposkilta michelin-tähden arvoinen saavutus.

Jep, ja Björckin tapauksessa ei voi välttyä ajatukselta, että kriitikolla saattaa olla mukana myös jonkinlaista arvosteluun vaikuttanutta asenteellisuutta.

Vierailija
35/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja Björckin tapauksessa ei voi välttyä ajatukselta, että kriitikolla saattaa olla mukana myös jonkinlaista arvosteluun vaikuttanutta asenteellisuutta.

Tuskinpa. Oletko syönyt Björckin ravintoloissa? Kuulostaa täysin asiallisesta arvostelulta. Kyllä kriitikko saa kritisoida.

Vierailija
36/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta vuotta siitä "loskat suuhun" -kommentista oikein on? Ja edelleen minulle tulee ensimmäisenä mieleen "loskat suuhun", kun tuon tyypin nimen näen jossain.

Vierailija
37/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että joku vielä lukee h*saria...vuonna 2020!

Vierailija
38/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön vain laaturavintoloissa missä laatu ja hinta kohtaavat samalla lautasella. En käy trendipaikoissa ihan siitä syystä, että niissä ruoka on yleensä täyttä moskaa. Näissä trendipaikoissa käyvät juntit ja tavikset, jotka luulevat olevansa jotain käymällä näissä paikoissa. Heille on ilmeisesti ihan sama vaikka lautanen on täynnä jotain moskaa ja hintalappu on korkea. Omia aivoja saa käyttää myös ravintolaa valitessa. Voihan tuolla Björckin trendipaikassa käydä drinkillä, mutta kuka hullu siellä nyt syö?!

Vierailija
39/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, samaa mietin kun luin sekavaa öyhötystäsi.

Sivusta kysyn, että miksi jonkun mielipide on öyhötystä. Siksikö kun se on eri kuin sinun? Kyllä minäkin olen nälkäiseksi jäänyt näitten trendiravintoloitten annoksista ja annoksen hinnalla olisin saanut monta maittavaa, ravitsemusarvoiltaan hyvää ja täyttävää annosta.

Sellaiseen ravintolaan, jossa tarjotaan nuo kolme ehtoa täyttävää ruokaa palaan, niihin muihin en.

Vierailija
40/207 |
09.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, sama sinun kirjoituksesi suhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän