Anoppi jakaa perintöään.. Huoh..
tänään taas se tapahtui niinkuin useina muinakin kertoina, istumme anopilta kahvipöytään ja hän alkaa kovaan ääneen selittämään miten kahviastiasto menee sitten hänen tyttärelleen ja lusikat sekä ottimet toiselle tyttärelle.. Olohuoneessa sama jatkuu, tyttärelle kaikki.
no mies sai sitten suunsa auki ja kysyi etteikö hän saa mitään niin anopin vastaus oli että nämä ovat "naisten tavaroita" ja minä en ole hänen tyttärensä eli ei halua antaa esineitä minun käyttööni.
näin että mieheni pahoittele mielensä vaikka ei mitään sanonut, purettiin vain vaatteet ja lähdettiin, nyt mies kysyi minulta onko hänellä oikeus suuttua, sanoin että on. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:19"]
ILman muuta syöpään sairastuneen anopin kanssa kannattaa riitaantua ja tehdä hänen loppuelämästään oikein kamala. Yllytä miestäsi lisää äitiään vastaan niin ei tarvitse mennä hautajaisiinkaan.
[/quote]
en tiedä onko sulla jotain lukivaikeuksia..?? En ole yllyttänyt miestäni äitiään vastaan.
ap
[/quote]
Miehesi kysyi mielipidettäsi, onko oikeus suuttua äidilleen vai ei. Mitä vastasitkaan? Olisithan voinut sanoa, etteivät kahvikupit ja lusikat yms ole suuttumisen arvoisia.
[/quote]
et siis ymmärrä lukemaasi. Kyse ei ollut kupeista ja lusikoista vaan puheista. Enkä edelleenkään ole yllyttänyt miestä äitiään vastaan minkä tietäisit jos lukisit koko ketjun, olen mm. Kehottanut miestä puhumaan äitinsä kanssa.
se että sairastaa syöpää ei oikeuta puhumaan lapselleen noin ja olemaan huomioimatta tätä.
jos nyt haluat syyllistää minua etkä puhua itse asiasta niin älä vastaa enää, sinun kirjoituksesi ovat yhtä tyhjän kanssa.
ap
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 22:46"]
se että sairastaa syöpää ei oikeuta puhumaan lapselleen noin ja olemaan huomioimatta tätä.
[/quote]Jos puhuu lapselleen, sekin on huomioimista. Kahvikutsukin on huomioimista. Ja kuppien jättäminen, mutta se on vain yksi tapa monista.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:55"]
Tulee jotenkin mielee, että anoppi haluaa että kupit päätyvät sellaiselle joka osaa niitä arvostaa. ja hän ajattelee, ettei mies arvosta kun hänen omakaan mies ei arvosta. vaikka tosiasiassa kuppien arvostelu ei tietenkään mitään sukupuolta katso. relaa ap.
[/quote]
Minä olen samaa mieltä. Kyse on tunnearvosta. Esim minulle on mummoni kahviastiastolla suurta tunnearvoa, veljelleni taas ei. Hän ei sitä astiastoa edes tunnistaisi. Hänellä toiset hyvät muistot (tavaraan liittyvät) mummolasta.
Miten on ap:n tapauksessa, sitä en voi tietää.
Itse en jaksaisi moisesta loukkaantua. Jos ilmoittaisi laittaneensa tyttärilleen sääsönsä ja pojalle jäisi vain lakiosuus, niin loukkaantuisin. Oma äitini yrittää kovasti jaella kuppejaan ym. ennakkona jo pois. Meillä koti muutenkin niin täynnä roinaa, etten halua äitini kodista oikeastaan mitään muuta kuin valokuvia esim. lapsuudesta vanhemmista sukulaisista (isoäitini lapsuuskuva ym). Sisarukseni voivat puolestani viedä kaiken irtaimiston, ei se meille kuitenkaan mahdu enkä sillä mitään tekisi. En jaksaisi alkaa myymäänkään niitä kirppiksellä tms. rahan toivossa. Eli muut vieköön...
Ap, pidä nokkasi erossa miehesi ja hänen siskojensa perinnönjaosta ja siihen liittyvästä kinastelusta. Ja sano miehellesi, että kasvattaa munat ja puhuu sille ÄIDILLEEN asioista, eikä valita vaimolleen, että äiti on nyt epäreilu häntä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:55"]
Tulee jotenkin mielee, että anoppi haluaa että kupit päätyvät sellaiselle joka osaa niitä arvostaa. ja hän ajattelee, ettei mies arvosta kun hänen omakaan mies ei arvosta. vaikka tosiasiassa kuppien arvostelu ei tietenkään mitään sukupuolta katso. relaa ap.
[/quote]
Minä olen samaa mieltä. Kyse on tunnearvosta. Esim minulle on mummoni kahviastiastolla suurta tunnearvoa, veljelleni taas ei. Hän ei sitä astiastoa edes tunnistaisi. Hänellä toiset hyvät muistot (tavaraan liittyvät) mummolasta.
Miten on ap:n tapauksessa, sitä en voi tietää.
[/quote]
No mistä tämä anoppi/äiti sitten tietää mikä kuppi tai lusikka on pojalle tärkeä, jos ei edes kysy, vaan jakaa niitä naisten tavaroitaan tyttärilleen. Miksei kysy? Mutta eihän suomalainen puhu.. Nyt kannattaisi pojan ottaa asia esille äidin kanssa. Puhua sairastumisesta, kuolemanpelosta ja siitä miten poikaa loukkaa kun äiti jakaa tavaroitaan vain tyttärilleen. Voihan se olla etteivät tyttäret edes halua niitä kuppeja ja lusikoita joita äiti on heille jakamassa.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 23:18"]
Ap, pidä nokkasi erossa miehesi ja hänen siskojensa perinnönjaosta ja siihen liittyvästä kinastelusta. Ja sano miehellesi, että kasvattaa munat ja puhuu sille ÄIDILLEEN asioista, eikä valita vaimolleen, että äiti on nyt epäreilu häntä kohtaan.
[/quote]
en yhtään ihmettelisi jos olet vanhapiika, kun mies ja vaimo puhuvat toiselle tärkeistä asioista ei se ole valittamista. Myös miehellä on tunteet eikä aina ole tarvis esittää kovista ja kasvattaa munia.
Kyllä minusta ainakin tuntuisi pahalta jos äitini puhuisi minulle noin ja puhuisi vain mitä jättää siskoilleni.
joten mene sinä muualle huutelemaan, ap ei ole tuntenut nokkaansa? Miehperäisin perinnön jakoon.
mistä näitä idiootteja sikiää?
Eikö miehen siskoja ollut kutsuttu kahvikesteille? Eikö anoppisi ole tasapuolinen heitä kohtaan?
Mun anoppi on antanut jo minulle perintöhopeansa. Sanoo että tytär ei välitä kuitenkaan.