Anoppi jakaa perintöään.. Huoh..
tänään taas se tapahtui niinkuin useina muinakin kertoina, istumme anopilta kahvipöytään ja hän alkaa kovaan ääneen selittämään miten kahviastiasto menee sitten hänen tyttärelleen ja lusikat sekä ottimet toiselle tyttärelle.. Olohuoneessa sama jatkuu, tyttärelle kaikki.
no mies sai sitten suunsa auki ja kysyi etteikö hän saa mitään niin anopin vastaus oli että nämä ovat "naisten tavaroita" ja minä en ole hänen tyttärensä eli ei halua antaa esineitä minun käyttööni.
näin että mieheni pahoittele mielensä vaikka ei mitään sanonut, purettiin vain vaatteet ja lähdettiin, nyt mies kysyi minulta onko hänellä oikeus suuttua, sanoin että on. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (49)
Mitä vitun "naisten tavaroita"? Onko anoppisi joku persuämmä?
Tämä on provo. Yksikään av-mamma ei kelpuuttaisi jotain anoppinsa kapisia kuppeja ja tekisi sen puolisolleenkin selväksi.
Niin aivan, miehet rivät juo kahvia niin eivät tarvi kahvikuppeja?
Oikeedti mitä ihmeen väliä, kunniota vaan ' kuolevan' toiveita
No, mielestäni ei tuosta kannata suuttua. Perintöhän kuuluu rintperillisille.Miehesi saa joka tapauksessa lakisääteisen osansa. Itse olen katsellut sivusta mieheni omaisten perinnön jakoa ja ollut alusta asti selvää, ettei se kuulu minulle, mitenkä se jaetaan. Mieti itseäsi anopin asemaan. Annatko perinnön lapsillesi vai niiden aviopuolisoille.
Olisit ap pokka päällä kysynyt että koskas se anoppi nyt aikoo kuolla kun ne kupitkin pitää tänään jo jakaa ;) Että tiedät ajoissa lähteä kaupoilla sitä hautajaismekkoa ostamaan.
Ap, älä huoli. Kerkeette kuitenkin erota. Se anoppi elää ihan piruuttaan vielä 30 vuotta ja ehdit saada uuden ja pahemman.
Eivät olleet paikalla muut tyttäret.. anoppi sairastaa syöpää (josta luultavasti selviää) ehkä siksi tämä "perinnönjako" tapahtuu.
En tiedä mitä anoppi tarkoitti "tyttöjen tavaroilla" ehkä sitten niitä kippoja ja kuppeja yms. joita appiukko ei ole ikinä arvostanut:) sanoo aina ettei hän mistään desimitasta juo kahvia kun anoppi laittaa arabiat pöytään:)
mutta ei ollut kyse tavaroista vaan siitä miten tökerösti puhuu lapselleen:(
ap
Kutosella taisi mennä ohi niin että vilahti...
Eihän tuossa miniä ollut mitään perimässä, vaan anoppi jakoi tavaraa tyttärilleen sivuuttaen _oman poikansa_, joka loukkaantui. Ja mielestäni aiheesta.
Sano miehellesi, että jos on jotain mitä hän haluaa niin sanoo suoraan äidilleen. Ei tuollainen hiljainen mielensä pahoittaminen mitään auta. Sinuna olisin tyytyväinen, että mies voi ronskisti vaatia itselleen kaikki "miesten jutut" kuten auton, telkkarin ja kodinkoneet, eikä tarvitse ottaa kaappeihin pölyttymään mitään vaaseja tai kermakoita. Ehkä kannattaa ihan tehdä lista ja antaa se äidilleen, äitikin varmaan ilahtuu kun pojalle kelpaa tavara.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:09"]
tänään taas se tapahtui niinkuin useina muinakin kertoina, istumme anopilta kahvipöytään ja hän alkaa kovaan ääneen selittämään miten kahviastiasto menee sitten hänen tyttärelleen ja lusikat sekä ottimet toiselle tyttärelle.. Olohuoneessa sama jatkuu, tyttärelle kaikki.
no mies sai sitten suunsa auki ja kysyi etteikö hän saa mitään niin anopin vastaus oli että nämä ovat "naisten tavaroita" ja minä en ole hänen tyttärensä eli ei halua antaa esineitä minun käyttööni.
näin että mieheni pahoittele mielensä vaikka ei mitään sanonut, purettiin vain vaatteet ja lähdettiin, nyt mies kysyi minulta onko hänellä oikeus suuttua, sanoin että on. Mitä mieltä te olette?
[/quote]
Olisit voinut myös laittaa sen kahvikupin alas ja sanoa että ilmeisesti pitää ottaa oma kuppi mukaan kun anoppi ei halua antaa esineitään käyttööni.
Ehkä ne kahvikupit ja muut esineet ovat sellaisia, että niillä on tunnearvoa juuri tyttärille? Eiköhän sieltä aikanaan riitä miehellesikin - lakiosan lisäksi - jotain hänelle tärkeää.
Kuinka vanha anoppi on? Onko odotettavissa elinikää 20 vai 30 vuotta?
Ihan sama kenelle kupit menevät, miehesi saa saman verran muuta omaisuutta, jos testamenttia ei ole muuta kuin tämä suullinen höpötys.
Ja oikeesti, haluisitko sä ne kupit?
Näitä anoppiriitoja ja perintöjuttuja lueskellessa hiipii aina hymy huulille. Itse olen ainoa lapsi, joten ei perinnöstä tarvitse kenenkään kanssa tapella ja appivanhemmat puskevat kumpainenkin jo horsmaa.
Eikö anopilla tosiaan ole muuta kuin jotain kippoja? Ehkä mies saa sitten metsät, autot ym miestenjutut.
Mies kysyi suoraan etteikö hän saa mitään ja anoppi vastasi että hänellä on vain "naisten tavaraa" joilla mies ei kuulemma tee mitään.
sanoin miehelle että hän voisi nätisti huomauttaa äidilleen että hänkin haluaisi jonkun muiston lapsuuden kodistaan mutta mies sanoi että hän sai tarpeekseen äitinsä sanoista:( ei häntä tavarat harmita vaan käytös.
mitään sen ihmeellisempiä perintöä sieltä ei ole tulossa, sairaalalaskuihin on menneet ne viimeisetkin säästöt ja asuvat vuokralla..
ap
Anoppi jakoi omaisuuttaan, ei perintöään!
Enkä todellakaan ymmärrä, mitä se ap:lle kuuluu, mitä anoppi tekee noin 20 euron arvoisella kahviastiastolla tai vastaavilla aterimilla jne. Ne saa antaa vaikka samantien lapsilleen eikä se täytä ennakkoperinnön kriteerejä.
Eiköhän sen koti-irtaimiston osuus koko perinnöstä ole aika minimaalinen. Mulle ainakin sopisi että miehen sisko saa kahvikupit ja -lusikat ja mieheni saa talot ja tilukset.
Voisitko ap (ja mies) ajatella niin, että tämä on anopin (äidin) tapa käsitellä kuolemanpelkoaan? Vähän ymmärrystä. Tuskin on poikaansa perinnöttä jättämäsä, kun olette kahvitteluväleissä. Hätähuutona pitäisin. Nainen pelkää pian kuolevansa ja suree kaikkea sitä, mikä ei ollut elämässä ihan hyvin, kuten tuota miestään, joka halveksui hänen kuppejaan.
Jotenkin niin noloa. Oliko tyttäret paikalla myös? Ja on oikeus suuttua.