Menisitkö töihin jos vähän kuumetta?
Kurkku on ollut aristava jo viikon ja nyt tänään oli selvästi töissä kuumetta kun en meinannut pysyä hereillä. Olen tänään nukkunut illan ja lämpöä on nyt (vain) 37,4, mutta olo on flunssainen ja todella väsynyt. Työpaikkamme ilmapiiri on perseestä ja mua aina ahdistaa ilmoittaa jos olen kipeänä, koska siellä usein kuvitellaan ihmisten lintsaavan jos ovat pois töistä. Pari päivää kun saa olla omalla ilmoituksella pois. Menisitkö itse töihin pikkukuumeessa buranan voimin? Vai voiko se pahentaa flunssaa.
Kommentit (36)
No en tosiaan menisi. Mitä, jos saat siitä jonkun jälkitaudin, kuten sydänlihaksen tulehduksen, ja sulla on sydänoireita loppuelämäsi? Terveys on aina tärkein, siitä lähdetään.
En menisi töihin. Mulla ei ole "koskaan" kuumetta, joten jos tulee noinkin paljon jo, niin olisin ihan vuoteenoma. En ole koskaan ollut sairauslomalla ja ilosta kirkuen jäisin petiin, jos tulisi pieni kuume ja flunssa. En toki manaa tällä mitään tauteja, ymmärrän toki ettei kukaan halua oikeasti sairastaa, mutta... totta toinen puoli.
Kun kuume ei olisi tuon korkeampi, niin olisi iso kynnys jäädä pois töistä, mutta jos olo olisi ihan kamala, niin ei voisi mitään. On minulla ollut joskus flunssia, joissa kuume ei ole noussut kovinkaan paljon, mutta olen ollut ihan sängyn pohjalla, enkä todellakaan olisi ollut työkykyinen.
En menisi. Elintarvikealalla ei voi olla töissä pienessäkään flunssassa.
Menisin, eihän tuo mitään kuumetta ole, pikkulämpöä vaan. Mitä luulet työterveyden sanovan noilla oireilla? Yllättäen muuten oireet voimistuu uv -aattona :).
Buranaa nassuun, villasukat jalkaan ja töihin.
Tullut kauhea kynnys soittaa töihin ja sanoa olevansa pois ilmapiirin takia. :(
Ap
Oon mennyt, kun mulla on suurempi vaiva ts. pitempi matka mennä terkkariin ja töihin pitää olla lääkärintodistus aina. Työ on helppoa istumatyötä ja olen ainoa työntekijä, joten jos tartutan, tartutan vain pomon. Asiakkaitakaan ei paikan päällä käy kuin harvoin.
En menisi.Mulle ei nouse helposti lämpöä, joten sanoi työterveys mitä tahansa, noinkaan vähällä lämmöllä mun olo ei ole terve.
Enkä lintsaa töistä.En oleta, että kukaan työkaverikaan tulisi töihin puolikuntoisena.
Soita työterveyslääkäriin ja sano että epäilet poskiontelotulehdusta. Vaikkei olekaan, niin kirjoittaa varmaan saikkua jos on kuumetta, etkä siis ole omalla luvalla poissa eikä kukaan voi valittaa.
Menisin, ottaisin aamulla vain lääkkeen ja muuta oloa helpottavaa. Olen yrittäjä ja minkä taakseen jättää, sen edestä löytää, eli joudun tekemään ne työt sitten illalla/yöllä jos en päivällä tee, tai rahaa ei tule penniäkään. Pitää olla kunnon syy, että töistä pois jään.
Menisin. Työni on fyysisesti helppoa. Minä jaksan muutamalla Buranalla ihan ok. Meillä on tosin hyvä henki töissä ja esimies passittaa usein flunssaiset vähän aikaisemmin kotiin.
Olen opettaja. Menisin töihin pikkukuumeessa, kovassa ja selkeässä kuumeessa en menisi. Yrittäisin pärjätä Buranalla ja Finrexinillä ja nyhjöttämällä pää pöydällä välituntisin ja puhumalla mahdollisimman vähän. Sijaisia ei oteta, joten poissaolo kuormittaisi muita vähäflunssaisia kollegoja. Jos on ihan kauhea olo, voisin yrittää vaihtaa ulkovalvontoja jonkun kanssa niin, että tekisin seuraavalla viikolla "tuplavuorot" ulkona. Tavallisesti minulla on 5-8 ulkovalvontaa viikossa ja saman verran sisällä plus joka päivä ruokalavalvonta.
Flunssassa voin olla töissä mutta influenssassa ja oksu/ripulitaudissa jään kotiin. Eipä niitä muita kiertotauteja meillä oikeastaan olekaan.
Olen pph. Teen töitä kuumeessa/kipeänä jos on jakson loppupuoli ja tiedossa ylitöitä joista saan rahakorvauksen (jäämällä sairausvapaalle menetän ylityökorvaukset). Jakson alkupuolella jään suosiolla sairauslomalle. Samoin jään jos olen tullut kipeäksi loman alla tai nykyisin loman aikana koska lomat siirtyy eteenpäin.
Buranaa huuleen vaan niin jaksaa.
En menisi. En mene koskaan kuumeessa töihin, flunssassa saatan mennäkin, ellei olo ole aivan kaamea.
En mene koskaan kuumeessa töihin.
Todennäköisesti menisin, koska muuten työni kasautuisivat kaikille muille. Olen terveyskeskuslääkäri, ja yhdenkin työntekijän poissaolo tekee muiden hommista vielä helvetimpää.
Menisin koska kukaan ei uskoisi nuoren työntekijän olevan oikeasti kipeä ennen uutta vuotta. Jos paikan päällä buranakaan ei auta, sanoisin pomolle, että nyt on pakko lähteä kotia, happi loppuu.
Menisin, koska burana laskee tommosen kuumeen helposti ja olo muuttuu ookooksi.. Kyse aspatyöstä. En haluu muutenkaan saikuttaa enää päivääkään ellen ole ihan kuolemankielissä, koska tullut jo 5pvää saikuteltua tänä vuonna.
Menisin buranan voimalla töihin, muuten tuntuisi kurjalta työkavereiden puolesta. Lasten sairastelujen vuoksi tulee poissaoloja jo riittämiin, joten itse en enää kehtaa sairastaa. Töissä leikkausosastolla sairaalassa, jossa muutenkin pieni miehitys. Jos paha yskä ja kammottavan räkäinen nuha, sitten jäisin kotiin.
En menisi.