No oletteko talven vihaajat nyt tyytyväisiä?
Näettepähän että minkälaista on kun ei ole lunta ja on oikeasti synkkää ja pimeää. Ei näy iltaisin tähtiä kun ei ole pakkasta, ei paista aurinko, eikä luonto saa tarvitsemaansa lepoa.
Luonto menee sekaisin, ulkona vain sataa vettä ja on harmaata. Mutta jeejee kun ei ole lunta, niinkö? Meillä omat ja naapurien lapset ovat masentuneita kun ei pääse pulkkamäkeen, tekemään lumiukkoja, laskettelemaan, hiihtämään tai luistelemaan (halli ei ole sama asia).
Surkeaa tälläinen talvi. Ensimmäistä kertaa ikinä olen masentunut tähän aikaan vuodesta.
Kommentit (120)
Kyllä olen tyytyväinen, ettei ole pakkasta! Onneksi pakkasjakso tulee jäämään todella lyhyeksi nyt. Maksimissaan 12 viikkoa, koska maaliskuun lopulla lumet yleensä aina on jo sulaneet! Jippii! Syytä riemuun!
Juu, olen ihan tyytyväinen tähän talveen toistaiseksi. Aurinko ainakin paistoi täällä tänään :)
Olen erittäin tyytyväinen. Vihaan pakkasta ja lunta. Autoilukin yhtä helvettiä silloin. Ja ei luonto tarvi mitään kuukausien paukkupakkasia tai edes pakkasta. Voi jee.... luuletko että vain suomessa kasvaa jotain??
Olen ihan tyytyväinen leutouteen. Tosin auringonvalon vähäisyys on talvessa pahinta, eikä siihen auta maassa oleva lumi.
Olen huipputyytyväinen ettei tarvitse rämpiä lumessa ja jäässä. Ihanaa!
Loistava talvi! Ei tarvitse palella koko ajan, liukastella, kahlata kaulaa myöten lumessa, väistellä hiihtäjiä tai luoda lunta.
Tällaisessa Suomessa minä viihdyn oikein hyvin.
Olen, kiitos kysymästä. Ihanaa kun ei tarvii palella. Ei tarvii olla koko ajan vittuuntunut. Kylmyys nimittäin saa päälle semmosen vitutuksen heti ulos astuessa, ettei mitään rajaa. Tänäänkin paistaa aurinko sitä paitsi.
Minäkin olen tyytyväinen vaikken talvenvihaajaksi julistaudukaan. Tänään oli ainakin Helsingissä ihana auringonpaiste. Kiva kun ei tarvitse liukastella, rämpiä lumessa ja talutella naapurin mummoja kauppaan. Kaupungissa on ainakin ihanan kevyt liikkua ilman lunta. Autoilijoillakin on helpompaa, junat kulkee, bussit ei jumiudu kinoksiin ja leudossa säässä on mukava ulkoilla meren rannalla.
En ole huomannut että oma lapsi olisi mitenkään masentunut. Puistossa on kivaa kun vehkeet ei ole kinosten alla, lumettomalla nurmikolla on kiva lennättää leijaa ja ohuemmissa vaatteissa on helppo liikkua. Eilen illalla lapsi ja mies leikki pitkään ulkona taskulamppuleikkejä, yhdessä ollaan käyty eväsretkillä, katseltu pajunkissoja, pyöräilty jne.
Kymppi jatkaa vielä että me ollaan nähty paljon tähtiä vaikka asutaan Helsingin keskustassa kaiken valosaasteen keskellä. Kokeile ap katsella tähtiä kirkkaalla säällä. EI ne yleensä pilvien läpi näy vaikka olisikin lunta. :)
Kyllä ja ei. Itselleni tällainen talvi sopii hyvin, mutta tiedän toki että Suomen luonto kaipaa lunta ja pakkasta.
Voin vilpittömästi sanoa että olen tyytyväinen. Toivottavasti tulevaisuudessa talvet olisivat tällaisia. Talven rakastajille sanon että tutustukaa historiassa vaikka 1800-luvun loppupuolen pieneen jääkauteen joka aiheutti suomessakin nälänhädän ja noin 150 000 ihmistä kuoli nälkään. Talven ihannoijat eivät tajua että on siinä ja siinä onko maanviljely Etelä- Suomessakaan mahdollista. Sadot jäävät parhaanakin vuonna heikoiksi.
Kaksi edellistä talvea ovat olleet niin runsaslumisia, että olisin tosi onnellinen jos tämä talvi olisi lumeton. Plussakeli olisi plussaa. Olisi mukava lenkkeillä, kun ei tarvitse pelätä liukastumista. Henkisesti jaksan paljon paremmmin kun ei ole kauheita kinoksia. Kun vielä maaliskuun lopussa on mahdottomat kinokset, tuntuu että kesä ei tule koskaan.
Yritätkö nyt sanoa, että tilanne on talven vihaajien syytä? Ei se sää siitä miksikään muutu, vaikka kaikki maailman ihmiset alkaisivat rakastaa talvea.
Olen tyytyväinen, ihana talvi :) Ulkona pääsee liikkumaan ihan eri lailla kuin lumisina, jäisinä talvina, on ihanaa lähteä lenkille stressaamatta mahdollisia kaatumisia. Eikä tarvitse topata itseään michelin-ukoksi, vaikka aikoo ulkoilla koko päivän.
Täähän on mahtavaa! Toivon että koko talvi menee näin, ei lunta, ei pakkasta! Just mun makuun.
Olen tyytyväinen.
Toki lasten reimuksi toivon lunta vaikkapa sellaisen kuukauden ajaksi.
Jäätä ja loskaa en kaipaa tippaakaan.
Tosi kivaa! Oltiin lasten kanssa puistossa. Ihanan lämmintä, ei tarvi liukastella eikä kahlata lumessa. Salaattiin hain ttänään tuoreita sipulinvarsia suoraan kasvimaalta! Toivottavasti kelit jatkuu samanlaisina! Nautin joka hetkestä!
Hyi hele, 10 päivän ennustus näyttää (Helsinkiin) niinkin matalia lukuja kuin -8°C. Onneksi ollaan parin viikon päästä Thaimaassa.
Aika kärkästä keskustelua täällä... Ainako pitää olla muiden mielipiteitä mollaamassa ja vahingoniloisena kiekumassa.
Itseäni harmitti tosi paljon lumeton joulu. Muuten ei ole mitään hätää, kyllä talvi huurteisine puineen ja lasten pulkkamäkineen vielä varmasti ehtii tulla.
Kouluikäiset lapset ulkoilevat nyt mielestäni selvästi normitalvea vähemmän. Yleensä on radat täynnä luistelijoita, rinteet laskettelijoita jne. Nyt kutsuu sohva ja älypuhelin enemmän kuin märkä hiekkatie vesisateessa.
Hyviäkin puolia lauhasta kelistä toki löytyy; sähkölämmittäjän kukkaro kiittää, ja sulat maantiet ovat ihania tällaiselle kokemattomalle talviautoilijalle, joka ajaa työmatkoja 100 km päivässä.
Mutta lumitöitä on jo ikävä, mun lempipihatyö ja ihan paasta hyötyliikuntaa!