Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No oletteko talven vihaajat nyt tyytyväisiä?

Vierailija
30.12.2013 |

Näettepähän että minkälaista on kun ei ole lunta ja on oikeasti synkkää ja pimeää. Ei näy iltaisin tähtiä kun ei ole pakkasta, ei paista aurinko, eikä luonto saa tarvitsemaansa lepoa.

Luonto menee sekaisin, ulkona vain sataa vettä ja on harmaata. Mutta jeejee kun ei ole lunta, niinkö? Meillä omat ja naapurien lapset ovat masentuneita kun ei pääse pulkkamäkeen, tekemään lumiukkoja, laskettelemaan, hiihtämään tai luistelemaan (halli ei ole sama asia).

Surkeaa tälläinen talvi. Ensimmäistä kertaa ikinä olen masentunut tähän aikaan vuodesta.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, talvi on ollut erittäin mieluinen :)! Voi kun aina olisi tällaista. Aivan mahtavaa, kun ei tarvitse tarpoa lumessa, tehdä lumitöitä, raaputtaa ikkunoita autosta, palella, pukea montaa kerrosta. Tykkään!

Vierailija
22/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:49"]

Voin vilpittömästi sanoa että olen tyytyväinen. Toivottavasti tulevaisuudessa talvet olisivat tällaisia. Talven rakastajille sanon että tutustukaa historiassa vaikka 1800-luvun loppupuolen pieneen jääkauteen joka aiheutti suomessakin nälänhädän ja noin 150 000 ihmistä kuoli nälkään. Talven ihannoijat eivät tajua että on siinä ja siinä onko maanviljely Etelä- Suomessakaan mahdollista. Sadot jäävät parhaanakin vuonna heikoiksi.

[/quote]

Olen harvinaisen tietoinen Suomen historiasta. =)

Oletko sinä taas tietoinen mitä liian lämpimät talvet tekevät Suomen luonnolle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika helvetin kurjaa niiden kannalta jotka rakastavat ja harrastavat/ harrastaisivat laskettelua!! Juu ja se ei ole, ainakaan realistinen, vaihtoehto että kaikki Oulua alempana asuvat matkustavat esim vkonloppuisin Lappiin skimbaamaan.

Vierailija
24/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketkä valittaa talvesta kun on niin kylmä yhyy valittaa todennäköisesti monesta muustakin, kun mm.kesällä on liian kuuma, apua minä minä minä en jaksa enää.

Ei viitsi välittää tollaisista, onneksi oma elämäni ei ole yhtä kurjaa, että pitäisi aina kaikesta valitta/vihata :)

Vierailija
25/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:10"]

On aika helvetin kurjaa niiden kannalta jotka rakastavat ja harrastavat/ harrastaisivat laskettelua!! Juu ja se ei ole, ainakaan realistinen, vaihtoehto että kaikki Oulua alempana asuvat matkustavat esim vkonloppuisin Lappiin skimbaamaan.

[/quote]

Ei ole myöskään realistinen vaihtoehto koettaa saada valittamalla Suomeen enemmän lunta. Kyllä maailmassa harrastuksiariittää. Täytyy vain valita sellaiset, joihin on varaa ja mahdollisuuksia.

Vierailija
26/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:30"]

Olen erittäin tyytyväinen. Vihaan pakkasta ja lunta. Autoilukin yhtä helvettiä silloin. Ja ei luonto tarvi mitään kuukausien paukkupakkasia tai edes pakkasta. Voi jee.... luuletko että vain suomessa kasvaa jotain??

[/quote]

just oli hesarin sivuilla juttu, että kun ei ole pakkasta ja etenkään lunta, kuutin poikasia uhkaa kuolema, kun eivät pääse lumikinosten alle suojaan! 

Vierailija
27/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä NIIN harmittaa etten näe tähtösiä!

itse asiassa olen aika tyytyväinen. eiän tuo vesisade ole kovin mieltäylentävää mutta ennemmin minä siellä pyöräilen kuin jäädyn kalikaksi (vaikka käytän vaatteita, huom.) kävellessäni.

ei tarttis lumen ja kylmän tulla ollenkaan.

Vierailija
28/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:30"]

Olen erittäin tyytyväinen. Vihaan pakkasta ja lunta. Autoilukin yhtä helvettiä silloin. Ja ei luonto tarvi mitään kuukausien paukkupakkasia tai edes pakkasta. Voi jee.... luuletko että vain suomessa kasvaa jotain??

[/quote]

Sinulta on jäänyt biologian tunteja väliin. Suomen luonto tarvitsee lepokauden. Luuletko tosiaan että kirjoitin aloituksen koskien koko maapalloa? Ja luuletko että tarkoitin vain kasveja?

Ja anteeksi helsinkiläisille, mutta Helsinki on asia erikseen. Asuin siellä kymmenen vuotta ja olikohan kahtena jouluna lunta. Loppuaika oli loskaa, joten siellä nyt on totuttu harmaaseen ja vetiseen keliin.

Itse asun nykyään keskemmällä Suomea, ja täällä on totuttu siihen että lunta on. Eilen näin taas yhden naapurin lapsen, joka itkien vei pulkkaa varastoon, kun sitä ei tarvitse.

Ja täällä ei ole auringosta tietoakaan. Pelkkää harmaata ja vesisadetta.

Huomenna sitten näkee kuinka moni loukkaantuu kun ei ole hankea johon laittaa raketteja..

[/quote]Terveisiä vaan Helsingistä, viimeiset neljä talvea ovat olleet niin #¤*=#:n lumisia, että ei mitään järkeä. Ihanaa vaihtelua! Ratikat ja bussitkin pääsee kulkemaan, eikä tarvi seisokella paukkupakkasessa niitä turhaan odottelemassa.

Vierailija
29/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Ei tarvii kaivaa autoa kinoksesta koko ajan :-D

Vierailija
30/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihanaa, ei lumitöitä, ei liukkautta, ei pakkasta, ei murtuneita luita, sähkölaskut alhaiset, ei vaaratilanteita autoilla, ei ongelmia lumesta katolla jne. Mitä vielä haluat?

Vierailija
31/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikein tyytyväinen, kiitos kysymästä. En voi sietää lunta ja kylmää, joten tämä on paljon parempi vaihtoehto.

Vierailija
32/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:49"]

Voin vilpittömästi sanoa että olen tyytyväinen. Toivottavasti tulevaisuudessa talvet olisivat tällaisia. Talven rakastajille sanon että tutustukaa historiassa vaikka 1800-luvun loppupuolen pieneen jääkauteen joka aiheutti suomessakin nälänhädän ja noin 150 000 ihmistä kuoli nälkään. Talven ihannoijat eivät tajua että on siinä ja siinä onko maanviljely Etelä- Suomessakaan mahdollista. Sadot jäävät parhaanakin vuonna heikoiksi.

[/quote]

Olen harvinaisen tietoinen Suomen historiasta. =)

Oletko sinä taas tietoinen mitä liian lämpimät talvet tekevät Suomen luonnolle?

[/quote] No kyllä ne kasvit vernalisaationsa saavat, vaikka pakkaskausi kestäisi kuukauden viiden kuukauden sijaan. Eikä siihen mitään -25 tarvita.

Vierailija
33/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin tyytyväinen:

- sähkölaskut  alhaiset

- ei tarvitse kaivaa autoa lumesta / skrapata ikkunoita

- ei tarvitse tehdä lumitöitä

- ei tarvitse käyttää paksuja vaatteita

- ulkona voi liikkua liukastelematta

- terveyteni on parempi kuin pakkasilla

Vierailija
34/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kuin kaikki vastaajat olisi lapsettomia. Eikö edes lapsen kanssa olisi mukavampi ulkoilla kun vaatteet pysyvät puhtaampina ja lapsella mukavampi leikkiä lumessa? Nyt en tarkoita vauvoja.

Tai koiran omistajat, ei tarvis olla jatkuvasti pesemässä koiraa tai lattioita. Miettikääs miten paljon iloa ja hyötyä lumisesta talvesta on. 

Jos joku ei hanskaa autoa lumessa, niin aina voi käyttää julkisia ja kylmyyttä pääsee pakoon pukeutumalla lämpöisiin vaatteisiin olematta kuitenkaan michelinukko. Kannattaa satsata laatuun talvivaatteissa.

Mä uskon et suurimmalla osalla on vaan periaatteena inhota talvea eikä mitään oikeata syytä.  Toivon koko sydämestäni, että tammikuun aikana tulee ihan hullut lumimassat ja vaimentais kitisijöiden suut.

Vierailija
35/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuossa viikon verran ainakin meillä päin oli todella vaaraliset kelit, peilikirkas jää joka paikassa. Pimeällä maantiellä on paljon parempi ajaa kun on lunta kuin että ei ole. Työn vuoksi on ajettava aika paljon. 

Vierailija
36/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksei tähdet näy?? :O

Ja juu olen tyytyväinen :D

Vierailija
37/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana talvi, kunpa ei lunta tulisi enää tänä talvena ollenkaan!

Vierailija
38/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:24"]

Tuntuu kuin kaikki vastaajat olisi lapsettomia. Eikö edes lapsen kanssa olisi mukavampi ulkoilla kun vaatteet pysyvät puhtaampina ja lapsella mukavampi leikkiä lumessa? Nyt en tarkoita vauvoja.

Tai koiran omistajat, ei tarvis olla jatkuvasti pesemässä koiraa tai lattioita. Miettikääs miten paljon iloa ja hyötyä lumisesta talvesta on. 

Jos joku ei hanskaa autoa lumessa, niin aina voi käyttää julkisia ja kylmyyttä pääsee pakoon pukeutumalla lämpöisiin vaatteisiin olematta kuitenkaan michelinukko. Kannattaa satsata laatuun talvivaatteissa.

Mä uskon et suurimmalla osalla on vaan periaatteena inhota talvea eikä mitään oikeata syytä.  Toivon koko sydämestäni, että tammikuun aikana tulee ihan hullut lumimassat ja vaimentais kitisijöiden suut.

[/quote]

"Kitisijöiden"? Eihän tässä ketjussa kitise kuin ap ja pari muuta talvimaanikkoa. Mehän ollaan erittäin tyytyväisiä.

Vierailija
39/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että talven kuuluu Suomessa olla luminen ja jouluksikin odotin lunta. Nyt kun lunta ei ole tullut, haluaisin, ettei sitä tänä talvena enää tulisikaan. Tähän pimeyteen on jo ihan tottunut ja on ihanaa, kun ei tarvitse palella. 

Vierailija
40/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koiria sekä lapsia, mutta lunta en silti tahdo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä