Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No oletteko talven vihaajat nyt tyytyväisiä?

Vierailija
30.12.2013 |

Näettepähän että minkälaista on kun ei ole lunta ja on oikeasti synkkää ja pimeää. Ei näy iltaisin tähtiä kun ei ole pakkasta, ei paista aurinko, eikä luonto saa tarvitsemaansa lepoa.

Luonto menee sekaisin, ulkona vain sataa vettä ja on harmaata. Mutta jeejee kun ei ole lunta, niinkö? Meillä omat ja naapurien lapset ovat masentuneita kun ei pääse pulkkamäkeen, tekemään lumiukkoja, laskettelemaan, hiihtämään tai luistelemaan (halli ei ole sama asia).

Surkeaa tälläinen talvi. Ensimmäistä kertaa ikinä olen masentunut tähän aikaan vuodesta.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa on ollut tähän asti. Ei lumessa rämpimistä ja auton jumittumista hankeen. Voi käyttää syksyvaatteita eikä tarvitse kulkea ulkona topattuna. Neljä viimeistä talvea (09-10, 10-11, 11-12 ja 12-13) ovat olleet todella runsaslumisia ja raskaita. Toivottavasti talvi jatkuu tällaisena. Ei masenna yhtään, edellisinä talvina on ahdistanut se lumen määrä.

Vierailija
62/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulukuussa Helsingissä oli reilusti lunta ja aurinko paistoi koko kuussa säätilastojen mukaan n. 5 h ja tuskin ne tähdetkään sen enempää näkyi.

Itse en tykkää kylmästä ja ihan turha neuvoa neuvoa vaatetuksesta kun se nyt vaan on fakta että niin lämpimiä vaatteita ei ole keksittykään että talvella voisi pukeutua yhtä ohuisiin vaatteisiin kuin kesällä (tyyliin pelkkä t-paita ja melkein yhtä ohut takki) ja monet inhoavat sitä paksumpaa talvivaatetusta jota on pakko käyttää. Pimeys ei haittaa, mutta lumi rasittaa kun liikenne takkuaa (vähän lunta lyhyen aikaa on ihan jees mutten varsinaisesti kaipaa sitä). Ja mitä vähemmän lunta, sitä vähemmän loskaa ja sitä lyhyempi rapakausi on keväällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö ap sanoa, että pakkasta tarvitaan tähtien näkymiseen?

Vierailija
64/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mulla on vieläkin syystakki käytössä ja korkkareissa on kiva sipsutella talvikenkien sijaan!! Eipä nuo lapsetkaan ole lumen puutteesta valittaneet.

Vierailija
65/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:58"]

Ihanaa, mulla on vieläkin syystakki käytössä ja korkkareissa on kiva sipsutella talvikenkien sijaan!! Eipä nuo lapsetkaan ole lumen puutteesta valittaneet.

[/quote]

Komppi tälle. Olin tänään työhaastattelussa ja oli tosi kiva mennä paikan päälle korkkareissa, joita normaalisti olen tottunut käyttämään talvisin vain sisätiloissa.

Vierailija
66/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 17:11"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 16:51"]

Se ettei pidä jostakin tekee ihmisestä siinä asiassa avuttoman? Erikoinen logiikka.

[/quote] No sitähän se on kun valitetaan kylmästä ja valitetaan liukkaudesta ja valitetaan vittu ihan kaikesta. 

Kannattaisko vähän panostaa siihen pukeutumiseen niin ei ole kylmä ja kengänpohjiin on saatavana nastat, jopa niihin juoksukenkiin. Asennevammaisia te olette!

[/quote]... eli harmittaako sinua nyt se, että et pääse kitisemään siitä, että muut kitisevät, koska nämä muut ovatkin tänä vuonna tyytyväisiä, eivätkä kitise? Ei tuota sinun vuodatustasi oikein muulla tavalla voi lukea. Tässä ketjussa ainoa kitinä on tullut muutamalta talvifanilta sekä sinulta.

[/quote] Väännän nyt vielä kerran rautalangasta, eli talvenvihaajat ovat avuttomia kitisijöitä silloin kun on lunta ilman mitään näkyvää syytä. Siinäpähän nyt nautitte ja naureskelette, mutta kun täällä suomessa asutaan niin se lumen tulo on kuitenkin aika hiton varmaa jossain vaiheessa ja sit alkaa se kitinä, vaikka olis kaikki mahdollisuudet tehdä siitä talvesta siedettävä, niin te suorastaan marttyyrimaisesti heittäydytte avuttomiksi. Nauttikaa nyt vielä kun voitte, mutta kohta hymy hyytyy?

Vierailija
67/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen. Voin pyöräillä enkä pelkä, että kaadun. Kyllä minulla on talvirenkaatkin pyörääni, mutta kiva kun ei niitä tarvi vaihtaa. Vaihtaminen on ikävää. Eikä tarvi pelätä, että onko liian kevyesti pukeutunut. Plussa kelit parasta talvella.

Vierailija
68/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:02"]Väännän nyt vielä kerran rautalangasta, eli talvenvihaajat ovat avuttomia kitisijöitä silloin kun on lunta ilman mitään näkyvää syytä. Siinäpähän nyt nautitte ja naureskelette, mutta kun täällä suomessa asutaan niin se lumen tulo on kuitenkin aika hiton varmaa jossain vaiheessa ja sit alkaa se kitinä, vaikka olis kaikki mahdollisuudet tehdä siitä talvesta siedettävä, niin te suorastaan marttyyrimaisesti heittäydytte avuttomiksi. Nauttikaa nyt vielä kun voitte, mutta kohta hymy hyytyy?

[/quote]Niin, onnistuit vääntämään rautalangasta viestisi oikein hyvin, myös tällä kertaa: sinua vituttaa, että muita ei vituta. Se tuli selväksi jo aikaisemmin. Mahtaa elämä olla kovaa :) 

Vierailija
69/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen. Eipähän ainakaan palele, eikä kulu energiaa lämmitykseen. Säästää ison summan lämmityksessä. Eikä tarvitse luoda lunta eikä kahlata kinoksissa. Lisäksi säästyy lukemattomien ihmisten henki, kun eivät kuole pakkasiin ja kun tietkin on sulia, niin ei tapahdu samalla tavalla liikenneonnettomuuksia.

Ja pimeyteen ja harmauteen auttaa se, että päivä pitenee koko ajan. Kyllä se alkaa jo tammikuussa näkymään, että päivä on pidentynyt ja helmikuussa vielä selkeämmin.

Vierailija
70/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva saada vähän lunta. Toivottavasti tulee kunnon kuuma kesä ainakin.

Vierailija
71/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras talvi vuosiin

Vierailija
72/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:24"]

Tuntuu kuin kaikki vastaajat olisi lapsettomia. Eikö edes lapsen kanssa olisi mukavampi ulkoilla kun vaatteet pysyvät puhtaampina ja lapsella mukavampi leikkiä lumessa? Nyt en tarkoita vauvoja."

Eivätkö suomalaiset lapset osaa leikkiä muuten kuin pienet porsaat mudassa:D Ei lapsille puote Keski-Euroopassa mitään kurarukkasia ja kurapukuja.

Vierailija
73/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, toivon ettei lunta ainakaan paljoa edes tulisikaan. Tähtiä olen nähnyt, koirien jalat voin pestä. Parina viime talvena on lunta ollut ihan riittämiin. Lisäksi suurin syy tyytyväisyyteen on se, että ajan autoa työkseni ja aivan mahtavaa, kun ei tarvi liukkailla teillä taiteilla.

Vierailija
74/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 15:10"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:49"]

Voin vilpittömästi sanoa että olen tyytyväinen. Toivottavasti tulevaisuudessa talvet olisivat tällaisia. Talven rakastajille sanon että tutustukaa historiassa vaikka 1800-luvun loppupuolen pieneen jääkauteen joka aiheutti suomessakin nälänhädän ja noin 150 000 ihmistä kuoli nälkään. Talven ihannoijat eivät tajua että on siinä ja siinä onko maanviljely Etelä- Suomessakaan mahdollista. Sadot jäävät parhaanakin vuonna heikoiksi.

[/quote]

Olen harvinaisen tietoinen Suomen historiasta. =)

Oletko sinä taas tietoinen mitä liian lämpimät talvet tekevät Suomen luonnolle?

[/quote]

Hyvää, palattaan normaaliin kun ilmasto lämpenee samaan kuin mitä se oli vielä Keski-Ajalla ennen teollistumista.

Vierailija
75/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän talvesta, mutta pidän tästäkin. Talvi on paras vuodenaika, oli lunta tai ei.

Vierailija
76/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHANAA <3 Tää on paras talvi koskaan. Ei tarvii palella, ei tarvii tehdä lumitöitä, pääsee pyörällä, pyörä ei oo jäässä, vaihteet ei oo pyörässä jäässä, pääsee juoksemaan lenkkareissa eikä tartte viritellä mitään hemmetin nastoja alle.. voi käyttää kevyempää vaatetusta, ei tarvii pakata koko saakelin vaatevarastoo päälle kun lähtee aamulla töihin, ei tarvii srapata auton laseja, auto ei jäädy, ratti kääntyy, vaihteet toimii jouheesti :D ja ja mitä vielä keksisin..? Ihan mahtavaa, kohta onkin jo kevät. Ja hyvänen aika, jos muksut haluu hiihtään ja laskeen mäkee, vieppä ne lappiin lomalla, siellähän sitä valkoista ihanuutta vielä piisaa. :D

Vierailija
77/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei ole kertonut mitä tämä sää tarkoittaa pohjoisessa Suomessa? Sohjoa, vetistä lunta, tiet ja pihat luistinratana, autotiet hengenvaarallisia.

:(

Vierailija
78/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tyytyväinen itseni puolesta, perennapenkit ja sipulikukat taitaa kyllä olla mennyttä kun on satanut vettä niin paljon, vähempikin vesimäärä olisi riittänyt. Minä olen masentunut aina talvella, vaikka sen pari tuntia keskipäivällä olisi vähän aurinkoakin näkyvissä.

Vierailija
79/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monien näköjään kannattaisi pakata muksut ja mööpelit ja muuttaa Keski-eurooppaan, siellä tällaiset talvet ovat normi, eikä tarvitsisi ahdistua Suomen lumisista talvista.

Minua ei tämä talvi miellytä. Meille tulee hirveästi likaa sisään koiran ja lasten kenkien mukana, vaikka yritän siistiä muksut ulko-ovella. En kaipaa mitään metrisiä kinoksia, mutta pari pakkasastetta ja 5-10cm lunta raikastaisivat kummasti, eikä tuntuisi niin pimeältä.

Ehkä ensi talvena sitten minun toivekelini...

Vierailija
80/120 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 18:37"]

Miksi kukaan ei ole kertonut mitä tämä sää tarkoittaa pohjoisessa Suomessa? Sohjoa, vetistä lunta, tiet ja pihat luistinratana, autotiet hengenvaarallisia.

:(

[/quote]

Juuri sitä. Parkkipaikalla on ollut vaikeksia päästä autoon. Eikä näkyvyyttä ole alueilla, missä ei ole lunta. Tie imee auton valon hyvin ja on täysin mahdotonta nähdä, jos tien reunassa on hirvi. Eilen oli ihmisiä miltei keskellä tietä, kun vaihtoivat ilmeisesti kuskin paikkaa ajattelematta, että sieltä voi tulla joku hiljaisena sunnuntaiaamunakin. Jos ei olisi ollut heijastinta, en osaa sanoa olisinko ehtinyt nähdä ajoissa. Ehkä, kun minulla on hyvät jarrut ja renkaat, mutta vähänkin huonompi auto olisi mennyt päälle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä