Voiko lähestyvän kuoleman enteitä nähdä kasvoista?
Kommentit (53)
Mun äiti on niistä puhunut (teki elämäntyönsä vanhustenhuollossa), mutta en mä enää muista... Sen nyt kuitenkin muistan, että ne kuoleman merkit kyllä tulee.
Näin isäni viimeisen kerran neljä viikkoa ennen hänen äkillistä sydänperäistä kuolemaansa. Muistan ajatelleeni, että isä oli oudon harmaa kasvoiltaan.
Yksi saattohoidossa työskennellyt tuttui puhui, että kasvoihin tulee vaaleampi kolmiomainen alue ihan viimeisillä hetkillä johonkin nenän ja leuan alueelle. Kutsui tätä kuolemankolmioksi. Ilmeisesti liittyy jotenkin verenkierron heikkenemiseen. Mutta tämä siis vasta silloin ihan viime hetkillä, ei mitenkään viikkoja ennen.
Voi. Huulien väri. Sininen ei ole hyvä.
Ja mistä se makeanimelä tuoksu tulee, joitain tunteja ennen kuolemaa?
Vierailija kirjoitti:
Voi. Huulien väri. Sininen ei ole hyvä.
On kuule toimittajillakin usein siniset huulet ollut, tuuliko sen tekee niille? Eivät ole kuolleet.
Isän nenä muuttui teräväksi, nenä tuli teräväpiirteiseksi. Ehkä nesteet vähenee kasvoista tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit laskee. Sama kuin diabeetikoilla.
Ai niinkuin että hyvissä ajoin ennen kolaria ihmisen kasvot, haju sun muut muuttuvat? Älkää nyt olko tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Lautumat
Mitä ne ovat?
Ei voi, mutta mä oon kuullu, että kristallipallosta näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Verensokerit laskee. Sama kuin diabeetikoilla.
Tai nousee, on ketoosissa.
No lisätään ihon poikkeuksellinen harmaus huulien väriin. Liittyy yleisimpään kuolintapaan tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Keltainen iho ja keltaiset silmänvalkuaiset. Maksa on silloin viimeisillään.
Höpsis, ei ollenkaan välttämättä. Hepatiitti A:ssä silmät ja iho voivat muuttua keltaisiksi, mutta ihminen paranee itsestään muutamassa viikossa tai kuukaudessa.
Itse olen ollut vastasyntyneenä aivan keltainen (vastasyntyneen "keltatauti" eli hemoglobiinin hajoamistuotteen bilirubiinin aiheuttama keltaisuus) ja tässä sitä porskutetaan vielä 54 vuotta myöhemmin.
Aika luisevia naamaltaan ihmiset tuppaavat olemaan saattohoidossa. Kun elimistö ei enää pelaa niinkuin pitää, sen hengissäpitäminen on raskasta keholle.
Vierailija kirjoitti:
Ai niinkuin että hyvissä ajoin ennen kolaria ihmisen kasvot, haju sun muut muuttuvat? Älkää nyt olko tyhmiä.
Ei ollut tästä kyse. Miksi aina pitää tulla pilaamaan ketju jollain väännetyllä kommentilla?
Keltainen iho ja keltaiset silmänvalkuaiset. Maksa on silloin viimeisillään.