Jos tulee uusia rajoituksia, niin en kestä
Omien lasten ja nuorten elämä on yhtä surkeutta, jos heiltä viedään elämä ja pitää siirtyä kotiin. Opiskelijat uudella paikkakunnalla ovat nytkin todella vähän tekemisessä muiden kanssa ja opiskelu on kärsinyt etäopetuksesta pahoin.
Ainakin oma lapseni tarvitsisi ensimmäisten välitenttien perusteella yliopistolla lähiopetusta, vaikka kyseessä on ihan itseohjautuva ja ahkera nuori, joka pääsi helposti opiskelemaan haluamaansa alaa. Ja nyt tuottaa ongelmia aine, jonka kirjoitti yo-kirjoituksissa ja oli merkittävä osa sisäänpääsypisteitä. Mutta koko alun opiskelu on ollut vain etänä ja selvästi niin homma ei toimi, kun sentään muutamassa muussa aineessa on ollut harjoituksiakin, niin ovat lähteneet paremmin.
Kavereiden kanssa eivät oikein tee mitään vapaa-ajalla, kun Koronan vuoksi ei pahemmin ole mitään jörjestetty ja tutustuminen muihin on jäänyt vähäiseksi. Vanhempana minua riipaisee ja pahasti, kun 19-21v kotoa muutto ja opiskelun aloittaminen on yksinäistä pelkkää puurtamista ilman mitään toivoa ja ilonpilkahdusta.
Voi sanoa että tämä syö minua ja pahasti. En ymmärrä miksi nuorien tarvitsee luopua omasta elämästään vanhojen ja monisairaiden vuoksi. Ei näissä rajoituksissa ole mitään järkeä kun Suomessa korona näyttää olevan yli 99% vaaraton tauti.
Kommentit (62)
Mä en näe samassa tilanteessa olevana äitinä ihan noin vaikeeta. Opiskelee ja ryhmäytyy, sekä käy baareissa ja koulussa syömässä. Tenttejä ei välttämättä pystytä järjestämään niin tavallaan opiskelu on nyt vähän niin ja näin kumminkin, jos niitä ei voi tenttiä...
Varmaan joku lääkitys olis nyt paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse samaa mieltä. Nämä mahdolliset rajoitteet lapsille ja nuorille tilanteessa, missä tauti ei näytä olevan vakava suurimmalle osalle, nostaa agressioni. Kohta olen valmis lähtemään mielenosoitukseen jossa vastustetaan rajoitteita. Tunnen suurta sympatiaa Koronarajoitteiden vuoksi työnsä menettäneitä kohtaan ja alan pikkuhiljaa vihaamaan jokaista vihervasemmistolaista ja vanhuksia. Joten kyllä lääkitys olisi varmaan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse samaa mieltä. Nämä mahdolliset rajoitteet lapsille ja nuorille tilanteessa, missä tauti ei näytä olevan vakava suurimmalle osalle, nostaa agressioni. Kohta olen valmis lähtemään mielenosoitukseen jossa vastustetaan rajoitteita. Tunnen suurta sympatiaa Koronarajoitteiden vuoksi työnsä menettäneitä kohtaan ja alan pikkuhiljaa vihaamaan jokaista vihervasemmistolaista ja vanhuksia. Joten kyllä lääkitys olisi varmaan paikallaan.
Minä vihaan jo. Nämä riskiryhmät vain haluavat mekastaa eniten, he ovat äänestäjiä joten heitä palvotaan. Muista viis. Muistakaa nuoret seuraavissa vaaleissa, haluatteko valtaan todella nämä ihmiset jotka pilaavat teidän tulevaisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe samassa tilanteessa olevana äitinä ihan noin vaikeeta. Opiskelee ja ryhmäytyy, sekä käy baareissa ja koulussa syömässä. Tenttejä ei välttämättä pystytä järjestämään niin tavallaan opiskelu on nyt vähän niin ja näin kumminkin, jos niitä ei voi tenttiä...
No millä ne ryhmäytyy kun mitään tilaisuuksia ryhmäytymiseen ei ole. Eivät viitsi pelkän ruokailun vuoksi kävellä useita kilometrejä kampukselle syömään. Ravintoloissa eivät käy, eivätkä opiskelukaveritkaan käy. Taitavat pikkuhiljaa olla koko aloittaneet opiskelijaporukat olla passivoituneita. Heillä ei ole ollut tuollaisia menoja kuin Vaasassa, vaan ovat paljon ankeammilla kampuksilla.
Mun puolesta saisi tulla kunnon rajoitukset. Ei haittaisi yhtää! Nauttisin vaan!
Voi kyynel.
Ompa itsekkäitä ihmisiä kun ei hetkeä voi olla rauhallisemmin.
Etäopetus voi olla myös yhtä tehokasta ellei jopa tehokkaampaa opiskelua..
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
Niin, voi kyynel. Monella on mennyt tämän paskapandemian takia työt ja tulot ja mielenterveys ja pitäisi vaan ottaa "rauhallisemmin". HV!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
Ompa itsekkäitä ihmisiä kun ei hetkeä voi olla rauhallisemmin.Niin, voi kyynel. Monella on mennyt tämän paskapandemian takia työt ja tulot ja mielenterveys ja pitäisi vaan ottaa "rauhallisemmin". HV!
Ymmärrän yrittäjiä, mutta opiskelijoita en sääli, koska olen yksi heistä. :)
Ettekö te kestä yhtään vastoinkäymistä. Nyt alkakaa opettelee. Nössöt.
No kyllä meidän tytöllä on aktiivisia( aikaisempia opiskelijoita )jotka järjestää kaikenlaista. Joutuuhan sinne kouluun menemään muutenkin ni miten pari kilometriä syömään sinne mennessä on ongelma? Saa hiukan ulkoiltua samalla. Älä tee lapsellesi ongelmia asioista mitä itse pelkäät.
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
No kyllä nämä sun kaltaiset elämään valmiiksi kyllästyneet introvertit vasta itsekkäitä on! Ehkä teistä on vaan kiva kun muutkin pakotetaan neljän seinän sisälle?
Eivät kaikki riskiryhmäläiset ole vanhoja. Meillä on tuttavapiirissä on nyt opintonsa aloittava jonka nelikymppisellä isällä on syöpä. Ennuste hyvä, mutta infektiot riski.
Ryhmäytyy? Normaaliaikana ryhmäytyminen on normaalia. Nyt on epänormaali aika. Voisi vähän mukautua vallitsevaan tilanteeseen. Kyllä se siitä vielä tasoittuu.
Miksi muuttaa opiskelupaikkakunnalle, jos on vain harvoin lähiopetusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
Ompa itsekkäitä ihmisiä kun ei hetkeä voi olla rauhallisemmin.No kyllä nämä sun kaltaiset elämään valmiiksi kyllästyneet introvertit vasta itsekkäitä on! Ehkä teistä on vaan kiva kun muutkin pakotetaan neljän seinän sisälle?
Nyt meni veikkaus väärin. Olen aika vahvasti extro
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
Ompa itsekkäitä ihmisiä kun ei hetkeä voi olla rauhallisemmin.Niin, voi kyynel. Monella on mennyt tämän paskapandemian takia työt ja tulot ja mielenterveys ja pitäisi vaan ottaa "rauhallisemmin". HV!
No ei kovin monella. Töitä on vaikka kuinka paljon tarjolla, kun viitsii hakea. Että haista vaan keskenäs v..tu.
Niin no ehkä nyt silmät vähitellen avautuvat, että ei tässä olla rajoittelemassa ja eristämässä ihmisiä terveyssyistä, vaan ihan muista syistä.
Eikä myöskään rokote tule muuttamaan tätä.