Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka ovat tajunneet olevansa raskaana vasta vauvan liikkeistä?

Vierailija
30.12.2013 |

Täällä yksi :P 

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tuntunut liikkeitä koko päivän aikana varmaan vähintään 10 kertaa. :D Olo tuntuu tosi pöllämystyneeltä ja sekavalta. Katselin illalla markettireissulla vauvanvaatteita, tuntui oudolta, että kohta niitä taas tarvitaan. Mietin, että toivottavasti lapsi on terve ja että toivottavasti ehdin kehittää häneen jonkinlaisen tunnesiteen ennen kuin syntyy..

Huomenna pääsen onneksi jo pika-ajalla neuvolaan :) Siellä voidaan ainakin kuunnella, kuuluuko sydänääniä ym. Ultra-ajan sain myös, mutta en ihan niin pian.

-ap-

Vierailija
2/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko ylipainoisia vai miksette ole aiemmin huomanneet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan käsittämätöntä! Ensinkin se että ehkäisy pettää noin, että joku kuvittelee imetyksen toimivan ehkäisynä, että naiset eivät oikeasti tiedä kiertoaan vielä aikuisenakaan sekä se että voi olla raskaana useamman kuukauden tajuamatta edes epäillä asiaa jos on kerta seksiä harjoittanut.

Vierailija
4/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:11"]

Siis aivan käsittämätöntä! Ensinkin se että ehkäisy pettää noin, että joku kuvittelee imetyksen toimivan ehkäisynä, että naiset eivät oikeasti tiedä kiertoaan vielä aikuisenakaan sekä se että voi olla raskaana useamman kuukauden tajuamatta edes epäillä asiaa jos on kerta seksiä harjoittanut.

[/quote]

Näin olen aina itsekin päivitellyt, mutta totuus on tarua ihmeellisempää. Vatsaoireista on kyllä puhuttu ja suunniteltu lääkäriin hakeutumista, mutta vaikea tietää olevansa raskaana kun on ollut ainakin kahdet menkat mahd. jo ollessani raskaana.

Että tukehdu vaan siihen erinomaisuuteesi. :)

Vierailija
5/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 13:55"]

Juu täällä on niin läskejä matameja, että ihan varmasti

[/quote]

Pakko tarttua tähän :D. Eihän sitä tarvitse läski olla siihen, ettei raskausmaha heti näy. Minä kyllä tiesin raskaudestani oikeastaan heti, mutta jos nyt mietitään pelkkää vatsaa, olisi sen perusteella voinut ruveta epäilemään raskautta vasta puolivälin jälkeen, kun vähän alkoi kumpua näkymään. Vatsan sai vielä vedettyä sisään viikolla 22... :)

Ja läski en ollut ennen raskautta enkä sen aikana, painoa oli ennen raskautta 48 (bmi 17,5) ja raskauden puolivälissä 51.

Vierailija
6/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisynä käytettiin kyllä kondomia eikä luotettu imetyksen ehkäisevään vaikutukseen.

Vähän pyöreä olen ja edellisestä jäänyt raskauslöllöä sekä kaiken lisäksi isot rinnat jotka saavat vatsan näyttämään pienemmältä.

Vierailija
7/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin, jopa hoikillakaan naisilla, raskaus ei näy todellakaan hirveän selvästi. Etenkään pitkillä naisilla. Hyvänä esimerkkinä herttuatar Catherine, hänen vauvamahansa olisi ollut täysin piilotettavissa!

Vierailija
8/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 20:11"]

[/quote]

Minä en kyllä koskaan tiennyt kuukautiskiertoani, se kun vaihteli välillä 3 viikkoa - yli 3 kuukautta. Mitään ovisoireita eikä muitakaan ollut, kuukautiset huomasin, kun tuli verta - siksipä käytin melkein koko ajan pikkuhousunsuojia. Kuukautiskipuja ei juurikaan ollut ja ne alkoivat vasta vuodon alettua.

Melkoisen monta raskaustestiä tuli tehtyä noina vuosina, kun pillerit eivät olleet käytössä. Sehän on ihan hirveä rahamäärä, parhaina kiertoina meni kaksikin testiä vaikka ehkäisynä oli kumi tai kierukka.

Vierailija
9/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen normaalipainoinen, melkein 180 senttinen, eikä minulla ole koskaan ollut normaalia kuukautiskiertoa. Ensimmäinen ja toinen lapsemme saivat alkunsa lapsettomuusklinikalla, eikä kummankaan kohdalla maha näkynyt juurikaan ennenkuin jäin äitiyslomalle. Kolmannen lapsen olemassaolo ei valjennut vielä liikkeistäkään, vaan vasta harjoitussupistuksista! Istukka oli ihan edessä, kun se kahdella aiemmalla kerralla oli takana, en tunnistanut liikkeitä vauvan tekemiksi.

Vierailija
10/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:30"]

Olen normaalipainoinen, melkein 180 senttinen, eikä minulla ole koskaan ollut normaalia kuukautiskiertoa. Ensimmäinen ja toinen lapsemme saivat alkunsa lapsettomuusklinikalla, eikä kummankaan kohdalla maha näkynyt juurikaan ennenkuin jäin äitiyslomalle. Kolmannen lapsen olemassaolo ei valjennut vielä liikkeistäkään, vaan vasta harjoitussupistuksista! Istukka oli ihan edessä, kun se kahdella aiemmalla kerralla oli takana, en tunnistanut liikkeitä vauvan tekemiksi.

[/quote]

millä viikolla siis sait tietää olevasi raskaana?

Vierailija
11/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:30"]Olen normaalipainoinen, melkein 180 senttinen, eikä minulla ole koskaan ollut normaalia kuukautiskiertoa. Ensimmäinen ja toinen lapsemme saivat alkunsa lapsettomuusklinikalla, eikä kummankaan kohdalla maha näkynyt juurikaan ennenkuin jäin äitiyslomalle. Kolmannen lapsen olemassaolo ei valjennut vielä liikkeistäkään, vaan vasta harjoitussupistuksista! Istukka oli ihan edessä, kun se kahdella aiemmalla kerralla oli takana, en tunnistanut liikkeitä vauvan tekemiksi.

[/quote]

Mitenkä sinun neuvola asioille kävi?

Vierailija
12/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 12:47"]Tajusin raskauden vähän ennen liikkeitä mutta silti ihan liian myöhään. Jälkiehkäisypilleri petti ja luulin menkkojen puuttumisen johtuvan siitä. Kerran aikaisemminkin olen joutunut ottamaan ja silloin jäi yhdet väliin. Nyt vasta kun oli jo melkein 3 kuukautta ollut menkatonta niin tein testin. 

[/quote]

Oliko raskaus normaali ja saitko terveen lapsen?

Vierailija
13/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up up, minuakin kiinnostaa tämä aihe! :) Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kaverini sai tietää olevansa raskaana pari tuntia ennenkuin lapsi syntyi.. siinä taisi olla aika paljon sulateltavaa.

Vierailija
14/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisen kierto heittelee noin paljon olisi syytä tutkituttaa asia. Onko kystia, kohtutulehdusta tms. Normaalia tuo ei mielestäni ole.

Vierailija
15/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni ei voi saada äitiysavustusta jos ei ole käynyt neuvolassa ennen raskauden neljättä kuukautta?

Vierailija
16/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:42"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 21:30"]Olen normaalipainoinen, melkein 180 senttinen, eikä minulla ole koskaan ollut normaalia kuukautiskiertoa. Ensimmäinen ja toinen lapsemme saivat alkunsa lapsettomuusklinikalla, eikä kummankaan kohdalla maha näkynyt juurikaan ennenkuin jäin äitiyslomalle. Kolmannen lapsen olemassaolo ei valjennut vielä liikkeistäkään, vaan vasta harjoitussupistuksista! Istukka oli ihan edessä, kun se kahdella aiemmalla kerralla oli takana, en tunnistanut liikkeitä vauvan tekemiksi.

[/quote]

Mitenkä sinun neuvola asioille kävi?

[/quote]

En ole tämä aiemmin kirjoittanut, mutta kokemusta on samasta asiasta. Sain tietää olevani raskaana n. viikolla 15-16. Saman tien neuvolaan. Selitin tilanteen, neuvolantäti kirjoitti lausunnon asiasta ja kaikki avustukset ym. tulivat ihan normaalisti. Enkä saanut edes haukkuja. :) 

Ja kaikille, jotka nyt ihmettelevät, miten voi olla mahdollista, että joku ei huomaa olevansa raskaana: Minun ei pitänyt missään tapauksessa olla mahdollista raskautua luonnollisesti. Niinpä en tosiaan osannut epäillä ihan heti - varsinkin, kun kuukautiset tulivat normaalisti, kerran jopa erittäin runsaina.

Vierailija
17/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin nolottaa mennä neuvolaan selittelemään tapahtunutta. Varsinkin kun nyt liikkeet ovat jo todella voimakkaita ja tälläkin hetkellä maha heiluu. :) Minulla on kuitenkin kaksi lasta, joten olisihan tämä pitänyt aikaisemmin tajuta..

Vierailija
18/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli. Me neuvolassa näemme päivittäin kaiken näköisiä asioita joten yllätysraskaudetkin ovat tuttuja juttuja ja emme todellakaan niistäkään mitenkään "saarnaa". Yllättävän paljon niitäkin on kuitenkin. Ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita ja esimerkiksi vaikka stressikin saattaa aiheuttaa ettei huomaa kropassa tapahtuvia muutoksia

Niissä tilanteissa, kun ei neuvolassa käydä ennen 5kk ensimmäistä raskauskuukautta ovat Kelalle ok, sen jälkeen joutuu antamaan selityksen. Se, että ei tiennyt olevansa raskaana on aivan hyvä selitys ja se menee Kelalle kyllä läpi. Yleensä neuvolassa käydään viimeistään 10 raskausviikolla, tämä mahdollistaa sen, että saa ajat ultriin. 

Neuvolaan kannattaa olla yhteydessä niin nopeasti kuin mahdollista. Hyvässä lykyssä ehdit mennä vielä keskiraskauden ultraan sekä ehdit antamaan keskiraskauden seeruminäytteen.

ja onnea raskaudesta ap:lle :)t: neuvolan tätskä

Vierailija
19/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan laittavat pikaisesti lähetteen ultraan jotta saadaan suht tarkat viikot selville. Toivottavasti vauvalla on kaikki hyvin. <3

Vierailija
20/40 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sainkin aika pikaisen ajan ultraan, kun kerroin neuvolaan soittaessa puhelimessa, että tunnen liikkeitä.

Kiitos kivasta viestistä neuvolan tätskälle :-D

-ap-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi