Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni varastaa rahojani

Vierailija
30.12.2013 |

Siis mitä mieltä olette tällaisesta:

Taustatietoa: olemme olleet n. kaksi vuotta yhdessä. Molemmat n. nelikymppisiä (mikä tekee asiasta vieläkin naurettavamman...).

Minä: paremmin rahallisesti toimeentuleva kuin mies, miehellä aika lailla pienemmät tulot (jos sillä on merkitystä).

Ja tilanne tämä: Olin laittanut eilen parin euron kolikon yöpöydän laatikkoon makkarissa (oli tipahtanut housujen taskusta, ja heitin sen sitten sinne "turvaan"). Mies sitten eilen jotain sääti makkarissa ja etsi sieltä laatikosta, ja kuinka ollakaan, tänään löytyi kaksi euroa miehen housujen taskusta. Ja eipäs ollut sitä kahta euroa enää siellä laatikossa...:(

Emme ole naimisissa, mies ei asu luonani, vaikkakin viettää täällä paljon aikaa. PIKKURAHA, tiedän, se ei ole tässä pointti tuo summa.Mutta tuli vaan mieleen, että millainen mies onkaan, kun tällaista tekee? Pari vuotta ollaan oltu yhdessä. Tyttärensä on ihan samanlainen. Aina jos jonkun kolikon täältä löytää jostain, on sitä viemässä mukaansa...Ja mulla on aiemminkin ollut epäilyjä, että on rahaa tilaisuuden tullen ottanut "löytäessään". Joskus oon jopa epäillyt, että rahapussistakin on rahaa kadonnut...tosin en oo siitä ihan varma.

Siis, kertooko mielestänne enemmänkin tuosta miehestä kun tuollaista tekee? Ärsyttää, että kehtaa edes kuvitella, että jos minä satun tienaamaan paremmin kuin hän, kokeeko hän oikeudekseen varastaa minulta rahaa????? Eihän se nyt noin mene. Muutenkin niin vähän maksaa esim. sähkölaskuista, vaikka täällä suurimman osan ajasta oleskeleekin...Nyt alko hälytyskellot ihan kunnolla soimaan!

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huvittavaa. Suomalaiset muka-tasa-arvoiset naiset puolustelevat miestä, joka ei edes tee kotitöitä. Ja mieshän ei maksa sähköstä ym. Tuossahan se jo tulikin. Yrittää vain käyttää naista hyväkseen.

Vierailija
22/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Ei tuloeroilla ole väliä mutta arvoilla ja asenteilla on.

Sillä ei ole mitään väliä että tuo mies tienaa vähemmän.

Mutta sillä on väliä että hän ei ole huomaavainen. Jos hän käytännössä asuu luonasi niin olisi kohtuullista että hän oma-aloitteisesti tekisi osan teidän yhteisistä kotitöistä. Mitä luulet tapahtuvan kun alun onni ja huuma katoaa ja alkaa arki. Tuleeko miehestä ahkerampi ja huomaavaisempi ? Tuskin. Mikä on todennäköisyys että sinulla on kohta uusperhe jossa saat kunnian tehdä suurimman osan kotitöistä itse ja pyytelemällä voit saada jopa apua. Ja arvatenkin taloudestakin huolehdit aika suurelta osin kun kerta sinulla on isommat tulot. Ja miehen korttien ja lahjojen ostamisesta miehen suvulle ja lapsille jne. Kun se kaikki hoituu niin kätevästi sinulta...

Eli mietippä mitä koet saavasi suhteesta. Ja mitä annat. Millaisen suhteen haluaisit näyttää lapsillesi ?

Mieti vielä tuota yhteenmuuttamista. Minä ilmoittaisin että siirretään eteenpäin jos vielä tuntuisi siltä että haluan seurustella tuon miehen kanssa. Eroaminen on paljon vaikeampaa sen jälkeen kun asutte yhdessä ja ongelmat hankalampia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti on käynyt rahapussillasi sekä ottanut löytörahaa ennenkin kuten epäilet. Älä ihmeessä muuta yhteen noin epärehellisen miehen kanssa.

Vierailija
24/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa pölliny suoraan emännän lompakosta, joskus jaksan huutaa että vien kahvirahaa(kolikoita) joskus varastan suoraan ku en jaksa herättää, tienaan 70% enemmä ku se vielä! (7v yhdessä)

Vierailija
25/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ketään nyt häiritse tämän paljon enemmän miestään tienaava rikas tyttörukka, joka on tullut julmasti hyväksikäytetyksi ja ryöstetyksi? :D

JSSAP

Vierailija
26/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla siitä, ettei tuo kamalan hyvältä kuulosta. Ja tuo ruuan maksaminen oli todella törkeää, ei mitään muuta kuin todella huonoa käytöstä! Jos joku tekisi minulle noin, en enää ikinä lainaisi rahaa ko. henkiölle. Ja siis on ihan ok, että _minä_ sanon, että 3,20e riittää 3,40 euron ruuasta, mutta kyllä lainanneen pitää tarjota se oikea summa takaisin! 

Jos ihan oikeasti olette muuttamassa yhteen niin nyt olisi aihetta käydä vakava keskustelu raha-asioiden hoidosta. Mitkä kulut kuuluvat molempien maksettavaksi, mistä kuluista kumpikin huolehtii yksin? Miten lasten kulut hoidetaan? Kerätäänkö pientä yhteistä vararahastoa, jota käytetään yhteisiin hätätapauksiin? Suoraa puhetta ja konkreettisia numeroita, ei mitään tuollaisia, että mies maksaa sähköstä ja vedestä "jotain"! Lisäksi kannattaa saman tien sopia, että esim. 6kk jälkeen katsotaan, miten homma on toiminut. Älä anna periksi vaan vaadi, että osallistutte tasapuolisesti yhteiselämään sekä rahan että kotitöiden suhteen.

Vierailija
27/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaksieuroinen saa sulla hälytyskellot kilkattamaan, niin siirrä yhteenmuuttoa.

Oletko sairastanut seurusteluaikananne? Miten miesystävä on silloin toiminut?

Tämä on yksi mun kysymyksistä, joka kannattaa laittaa pohdintaan. Mies näkee seurustelusuhteessanne paljon hyvää, ilmeisesti myös taloudelliset edut. Ihan kiistämättä on taloudellisesti fiksua kahden aikuisen jakaa asumiskulut, molemmat hyötyy.

Mutta jos taloudellinen hyöty on ainoa asia, niin... terveisin: mieluummin yksin ja penniä venyttäen kuin enää päivääkään entisessä elämässäni.

Vierailija
28/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hän vaan tarvitsi kolikkoa esim pysäköintimittariin, bussilippuun tmv.. 

Itsellä ainakin on aina käteinen nollissa

ja ehkä hänestä oli noloa pyytää sinulta kolikkoa, ajatteli tuon yksinäisen kolikon unohtuneen laatikon pohjalle.

Ei oikeuta tietty ottamaan mutta en nyt kahdesta eurosta tekisi vielä kovin isoa mekkalaa. 

Vierailija
29/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:17"]

Kuule ap. Ei tuloeroilla ole väliä mutta arvoilla ja asenteilla on.

Sillä ei ole mitään väliä että tuo mies tienaa vähemmän.

Mutta sillä on väliä että hän ei ole huomaavainen.

Mieti vielä tuota yhteenmuuttamista. Minä ilmoittaisin että siirretään eteenpäin jos vielä tuntuisi siltä että haluan seurustella tuon miehen kanssa. Eroaminen on paljon vaikeampaa sen jälkeen kun asutte yhdessä ja ongelmat hankalampia.

[/quote]

Juuri näin! T: nro 25 (muistaakseni)

Vierailija
30/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä ap:lle.

- Tuoko tuo miesystävä sinulle koskaan yllättäen suklaata, kukkia tai vaikka lempiruokaasi ?

- Tarjoutuuko miesystäväsi hieromaan sinua kun tulet väsyneenä kotiin ?

- Kuskaako mies lastasi harjoituksiin, auttaako kotiläksyissä tai siis huomioiko lapasiasi ?

- Miten mies kohtelee omia lapsiaan ? Jos muutatte yhteen niin jääkö näiden miehen lasten hoito (ruuanlaitot ym isommillekkin) sinun huoleksesi ?

- Miten mies kommentoi laittamaasi ruokaa arkena ? Kiittääkö ruuasta ? Kehuuko tai arvosteleeko ruokaa ?

Mikä on tuossa miesystävässäsi parasta ?

Vierailija
31/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:05"]

Emme asu virallisesti yhdessä. OIlaan itse asiassa muuttamassa yhteen helmikuussa, mutta nyt tuli sellanen fiilis, et pitäiskö kuitenkaan...Mulla on kuitenkin kaksi lastakin (hänellä lapsia myös). Ja tosiaan ottaa päähän, kun olen ilmeisesti liian kiltti...Ja ajatellut tosiaan, ettei tuloilla ole väliä ihmissuhteessa...Niin niin niin hyväksikäytetty fiilis.

Ja ei tee oma-aloitteisesti kotitöitäkään. Ja joo, haluaa siinäkin suhteessa varmaan vaan rusinat pullasta.

Ja on pihi. Ei lähetä edes kortteja, mutta olettaa kyllä muilta niitä saavansa!

Eli hänellä tosiaan tuntuu olevan ajattelutapa "otan kaiken hyödyn itselleni".

Mutta tosiaan, mitä antaa itse muille?

Ap

[/quote]

Asiahan on juuri niin kuin kirjoitat. Sinä et rakasta sitä miestäsi enää yhtään,kun  laskeskelet sentin tarkkuudella kulungit. Sen kun eroat kylmän rauhallisesti. Ei tarvitse tehdä kahdesta eurosta enää draamaa.

Vierailija
32/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä olla yhdessä jos ei voi jakaa kaikkea? Se mikä on minun, on sinun ja se mikä on sinun, on minun. Muista se.

Vierailija
33/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä olla yhdessä jos ei voi jakaa kaikkea? Se mikä on minun, on sinun ja se mikä on sinun, on minun. Parisuhteen yksi tärkeimmistä ohjenuorista. Muista se.

Vierailija
34/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:34"]

Mitä järkeä olla yhdessä jos ei voi jakaa kaikkea? Se mikä on minun, on sinun ja se mikä on sinun, on minun. Muista se.

[/quote]

Entäs se että mies näyttää käyttäytyvän niin että mikä on hänen on hänen ja se mikä on tyttökaverin on yhteistä. Onko se reilua ?

Tässähän on nimenomaan keskusteltu paitsi tuosta yhdestä 2 eurosesta niin koko kuviosta johon kuuluu se että mies ei tee osuuttaan yhteisistä kotitöistä. Eikä osallistu yhteisiin kuluihin oma-aloitteisesti. Eli miksi vain ap:n pitäisi antaa kaikki suhteessa yhteiseksi ja mies saa pitää omat rahansa eikä tartte osallistua kotitöihin. Selittäisitkö tämän sinä jota lainasin ?

Vierailija
35/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee testi. Jätä 20e seteli jonnekin laatikkoon tms paikaan josta mies voi sen löytää. Kirjoita seteliin lyijykynällä jotain, vaikka oma nimesi.

Sitten jäät tarkkailemaan katoaako seteli. Myöhemmin keksi, että sun pitää tarkistaa, että mikä vesileima tms 20 setelissä onkaan ja etsit sitä sun seteliäs laatikosta, ja jota ei löydy. Sitten pyydät olisko miehellä lainata, että voisit katsoa vesileimaan siitä. Ja sitten huomaat oman merkintäsi.

Vierailija
36/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en jatkaisi suhdetta. Tiedän tasan mitä tunnet, exäni varasti multa keskellä yötä rahapussista "bussirahat" (luuli että nukun, vaan olinkin valveilla). Jätin seuraavana päivänä, luottamus meni täysin vaikka pienestä rahasta kyse olikin. Sitä en tiedä oliko se edes ensimmäinen kerta tai paljonko oikeasti varasti (itse väitti ottaneensa bussirahan). Tuo asia nimittäin vaivaa mieltäsi aina kun miehesi on kotonasi. Ei omilta varasteta.

Vierailija
37/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 10:05"]

Emme asu virallisesti yhdessä. OIlaan itse asiassa muuttamassa yhteen helmikuussa, mutta nyt tuli sellanen fiilis, et pitäiskö kuitenkaan...Mulla on kuitenkin kaksi lastakin (hänellä lapsia myös). Ja tosiaan ottaa päähän, kun olen ilmeisesti liian kiltti...Ja ajatellut tosiaan, ettei tuloilla ole väliä ihmissuhteessa...Niin niin niin hyväksikäytetty fiilis.

Ja ei tee oma-aloitteisesti kotitöitäkään. Ja joo, haluaa siinäkin suhteessa varmaan vaan rusinat pullasta.

Ja on pihi. Ei lähetä edes kortteja, mutta olettaa kyllä muilta niitä saavansa!

Eli hänellä tosiaan tuntuu olevan ajattelutapa "otan kaiken hyödyn itselleni".

Mutta tosiaan, mitä antaa itse muille?

Ap

[/quote]

Asiahan on juuri niin kuin kirjoitat. Sinä et rakasta sitä miestäsi enää yhtään,kun  laskeskelet sentin tarkkuudella kulungit. Sen kun eroat kylmän rauhallisesti. Ei tarvitse tehdä kahdesta eurosta enää draamaa.

[/quote]

Eihän tätä tarvitse ap:n alapeukuttaa. Ei se mies muutu muuksi ja jos ei sellaisena kelpaa, millainen nyt on, ei kannata jatkaa. As simple as that. Vai onko se sittenkin niiiiin lutunen?

Vierailija
38/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joka varasta 2e kolikoita, varastaa varmasti myös isompia rahoja ja muutakin.

Meillä on makkarissa kippo, jossa on pari kourallista kolikoita. Tyhjennän siihen aina rahapussista ylimääräiset kolikot ja pidän mukanani vain paria kolikkoa. Ei se silti sitä tarkoita, että siitä saa kuka vaan ottaa itselleen!

Vierailija
39/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona kolikkopurkki ja kuleksimassa olevat kolikot laittaa jokainen siihen. Sieltä voi sitten pieniin tarpeisiin ottaa, jos vaikka puuttuu jotain mitä pitää nopeasti lähikaupasta hakea. 

Vierailija
40/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sitä on helpompi älähtää tämmöisistä pikkuasioista, kuten kaksieuroisista. Kyse ei ole rahasta, vaan enemmästä. 

Tässä ketjussa on esitetty hyviä asioita, joita ap voisi hyvinkin kysyä itseltään. 

Minusta kuulostaa, että suhde ei ole tasa-arvoinen, jos kerran tuo parieuroinen on se, joka saa padot murtumaan. Siis että Ap tekee ja antaa ja mies vaan ottaa.

Ihan oikeasti nainen, mitä sinä saat tuolta suhteelta? Parempi olla tosi järkkyhyvää seksiä tai ainavalmis autonkorjaaja. Muussa tapauksessa mieti tosi tarkkaan.

(Ja sitten taas ihmetellään, miksei tavallinen suomalainen mies kelpaa, ihmeellistä kun muija veti jostain herneet nenään...)