Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni varastaa rahojani

Vierailija
30.12.2013 |

Siis mitä mieltä olette tällaisesta:

Taustatietoa: olemme olleet n. kaksi vuotta yhdessä. Molemmat n. nelikymppisiä (mikä tekee asiasta vieläkin naurettavamman...).

Minä: paremmin rahallisesti toimeentuleva kuin mies, miehellä aika lailla pienemmät tulot (jos sillä on merkitystä).

Ja tilanne tämä: Olin laittanut eilen parin euron kolikon yöpöydän laatikkoon makkarissa (oli tipahtanut housujen taskusta, ja heitin sen sitten sinne "turvaan"). Mies sitten eilen jotain sääti makkarissa ja etsi sieltä laatikosta, ja kuinka ollakaan, tänään löytyi kaksi euroa miehen housujen taskusta. Ja eipäs ollut sitä kahta euroa enää siellä laatikossa...:(

Emme ole naimisissa, mies ei asu luonani, vaikkakin viettää täällä paljon aikaa. PIKKURAHA, tiedän, se ei ole tässä pointti tuo summa.Mutta tuli vaan mieleen, että millainen mies onkaan, kun tällaista tekee? Pari vuotta ollaan oltu yhdessä. Tyttärensä on ihan samanlainen. Aina jos jonkun kolikon täältä löytää jostain, on sitä viemässä mukaansa...Ja mulla on aiemminkin ollut epäilyjä, että on rahaa tilaisuuden tullen ottanut "löytäessään". Joskus oon jopa epäillyt, että rahapussistakin on rahaa kadonnut...tosin en oo siitä ihan varma.

Siis, kertooko mielestänne enemmänkin tuosta miehestä kun tuollaista tekee? Ärsyttää, että kehtaa edes kuvitella, että jos minä satun tienaamaan paremmin kuin hän, kokeeko hän oikeudekseen varastaa minulta rahaa????? Eihän se nyt noin mene. Muutenkin niin vähän maksaa esim. sähkölaskuista, vaikka täällä suurimman osan ajasta oleskeleekin...Nyt alko hälytyskellot ihan kunnolla soimaan!

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarkennus: mies etsi eilen jotain makkarin laatikosta, ei rahaa, vaan jotain ihan muuta...Mutta siis ilmeisesti koki tilanteensa koittaneen, kun näki sen minun kaksi euroani siellä. Ja hän ei KOSKAAN jättele rahojaan yhtään mihinkään, pitää niistä niin kovin kiinni, joten ei VOI kuvitella, että olisi hänen rahojaan.

Vierailija
2/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aina suhteemme aikana ollut sitä mieltä, ettei tuloilla ole väliä, mutta jos minulta (ja sitä kautta lapsiltani) aletaan varastamaan rahaa, mun raja taitaa mennä siinä...En sitä varten työskentele, että saisin aikuiselle miehelle antaa huvituksiinsa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä korjataan kuljeksivat kolikot talteen, sekä minä että mies. Ei väliä kumman kolikko se alunperin oli. En ole koskaan ajatellut tuota varastamisena :)

Vierailija
4/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vastaus kuin 99%:iin täällä esitetyistä "ongelmista": kokeile suoraa puhetta, voit yllättyä!

Vierailija
5/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kyllä kanssa löytyneet kolikot korjataan talteen, se kuka nyt sattuu löytämään.. eli en tuosta oikeasti ottaisi minkäännäköistä probleemaa :D Oikeastaan naurettavalta kuulostaa.. Sinä taidat halveksua tuota miestä muutenkin :D

Vierailija
6/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Ehkä eri tilanne avioliitossa. Me emme ole naimisissa, eikä meillä ole yhteisiä rahoja. Ja nuo kuleksivat kolikot voivat olla myös lapsieni kolikoita. En halua, että mies niitä vie. Ja toisaalta, ei tuo kolikko missään kuleksinut, oli laatikossa.

Olen sanonut niin suoraan kuin voi tänä aamuna asiasta miehelle. Suuttui niin vietävästi, ilmeisesti osui arkaan paikkaan...Lähti töihin hyvästelemättä. Nyt mietin vain, haluanko ylipäänsä pitää miehen, joka tällaista tekee...

Vierailija
7/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä nyt hiiltyisi kahdesta eurosta. Eri asia jos summat ovat kahdesta kympistä ylöspäin. Antaa se vähän huolimattoman kuvan ihmisestä, joka kylvää rahojaan ympäri huushollia.

Jos asia vaivaa pahasti, kysy suoraan mitä teki sun laatikolla ja missä on ne pari euroa? Mies käy sun laatikolla ja sinä tutkit sen taskuja? Aika samanlaisia te olette.

Vierailija
8/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona vähän sama tilanne. Ainoastaan, että tämä joka korjaa parempaan säilöön on 2-vuotias jolla on oma säästöpossu.

Vierailija
9/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli ihan sellanen hyväksikäytetty fiilis, että mies, jolla huonommat tulot, ajattelee löytäneensä "kultakaivoksen" (siis sinänsä huvittavaa, mulla on ihan keskinkertaiset tulot, n. 3300€ kuussa, mutta miehen silmissä tuloni ovat selvästi isot...), jolta voi nyhtää rahaa sopivan tilaisuuden tullen. ÄLLÖTTÄVÄÄ!

Muutenkin on pettänyt mua kesällä kerran..vaikka olikin pienen tauon aikana, niin silti...Ei anna kovin luotettavaa kuvaa miehestä nämä hänen touhunsa.

Ap

Vierailija
10/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vastauksia täällä. Asutteko siis kuitenkin yhdessä? 

Vierailija
11/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä miettisin kanssa vakavasti jatkaakko suhdetta. Ja kyse ei olisi kahdesta eurosta vaan periaatteesta omia kaikki hyöty itselleen.

Onko mies pihi ? Mihin käyttää omat rahansa ?

Tekeekö mies oma-aloitteisesti asunnollasi kotitöitä jos kerta viettää siellä paljon aikaa ? Tarkoitan että "ottaako aina rusinat pullasta kaikessa".

Toki tuo kolikoiden ottaminen talteen voi olla "refleksi" tai tapa. Siis on tottunut kotonaan että jos jossain ajelee kolikko niin sen voi ottaa itselleen. Siinä asiallinen juttelu olisi paikallaan ja sopiminen miten teillä toimitaan jatkossa eli onko miehellä lupa ottaa kuljeksivat kolikot itselleen.

Vierailija
12/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tutkinut miehen taskuja. Olin taittelemassa housujaan siististi (kun oli heittänyt ne jotenkin vaan tuolille), niin kappas vaan, raha tippu taskusta...

Ja vaikka olisin kuinka huolimaton ja kylvisin rahaa ympäri huushollia, mikä oikeus sillä miehellä rahojani on ottaa? Itse on NIIIN supertarkka rahoistaan. Luoja mikä show siitä syntyisi, jos olisin vaikka hänen 20 senttiään joskus vienyt...Kerran töissään kävi mm niin, että kun joku oli lainannut hänelle lounaaseen rahaa, kun oli omat jääneet kotiin,  ja ei ollut sitten seuraavana päivänä herralla tasarahaa,  eikä rahat lainanneella antaa takaisin, niin mies antoi VÄHEMMÄN  kuin mitä se mikroruoka oli maksanut (siis tyyliin oli maksanut 3,40, niin antoi rahaa lainanneelle vain 3,20 e vaikka olisi voinut antaa 3,50 e...). 

Ap

Vierailija
13/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette kerran edes asu yhdessä, niin silloin on aika hassua että siivoaa ylimääräiset pois sun yöpöydänlaatikosta. Tilanne ei taatusti tule paranemaan ajan kanssa, vaan imuroi kohta lompakkosikin.

Siivoaako se rahat taskuun käydessään muidenkin luona... sisaruksensa, vanhempansa, sun tuttavat? Ryöstääkö se sun säästöpossun?

Me asutaan yhdessä, ja keittiön pöydälle jätetyt kolikot on siinä ihan säilytyksessä, vaikka kännyn vieressä... ne on sen kumpi on ne siihen jättänyt. Saa ne ottaa, jos tarvitsee, mutta siitä sanotaan... "otin ne kolikot tuosta ja laiton autoon parkkirahaksi". Ja jos menen etsimään kolikoita miehen lomapkosta/taskusta, niin siitä sanon etukäteen... "tarvin pari euroa, onko sulla", vastaus on sitten se "hae lompsasta".

Vierailija
14/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatikossa oleva kolikko on "kuleksimassa", ainakin meillä. Toisen lompakosta ilman lupaa ottamisen laskisin varastamiseksi.

Vierailija
15/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla pienet tulot ja mies työtön? Moni suhde kaatuu rahasta nahisteluun. Varastelu vie kyllä luottamuksen. Että ihan asiallinen pointti sinällään.

Vierailija
16/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme asu virallisesti yhdessä. OIlaan itse asiassa muuttamassa yhteen helmikuussa, mutta nyt tuli sellanen fiilis, et pitäiskö kuitenkaan...Mulla on kuitenkin kaksi lastakin (hänellä lapsia myös). Ja tosiaan ottaa päähän, kun olen ilmeisesti liian kiltti...Ja ajatellut tosiaan, ettei tuloilla ole väliä ihmissuhteessa...Niin niin niin hyväksikäytetty fiilis.

Ja ei tee oma-aloitteisesti kotitöitäkään. Ja joo, haluaa siinäkin suhteessa varmaan vaan rusinat pullasta.

Ja on pihi. Ei lähetä edes kortteja, mutta olettaa kyllä muilta niitä saavansa!

Eli hänellä tosiaan tuntuu olevan ajattelutapa "otan kaiken hyödyn itselleni".

Mutta tosiaan, mitä antaa itse muille?

Ap

Vierailija
17/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 09:53"]

Tuli ihan sellanen hyväksikäytetty fiilis, että mies, jolla huonommat tulot, ajattelee löytäneensä "kultakaivoksen" (siis sinänsä huvittavaa, mulla on ihan keskinkertaiset tulot, n. 3300€ kuussa, mutta miehen silmissä tuloni ovat selvästi isot...), jolta voi nyhtää rahaa sopivan tilaisuuden tullen. ÄLLÖTTÄVÄÄ!

Muutenkin on pettänyt mua kesällä kerran..vaikka olikin pienen tauon aikana, niin silti...Ei anna kovin luotettavaa kuvaa miehestä nämä hänen touhunsa.

Ap

[/quote]

On sulla ihan hyvät tulot ja itket silti kahden euron perään!!!??? Kertoo jotain myös sinusta. Ei teidän kannata jatkaa yhdessä. Raha on sulla vallankäytön väline ja miehes ei ole sitä rehellisintä sorttia.

Vierailija
18/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 euron provo ;)

Ehdottomasti parempi olla yksin kuin suhteessa ja onhan se mukava yksin istua kotona kahden euron kolikkoa kädessä puristaen ettei se vaan mene hukkaan...

Vierailija
19/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap rahastaa kyläilevältä mieheltä sähköstä ja inisee kahdesta eurosta. Huoh. 

Vierailija
20/57 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mies ei oma-aloitteisesti maksa esim. sähköstä tai vedestä mitään. Nyt alkaisi sitten jotain maksamaan säännöllisesti yhteenmuuttaessamme...Mutta mua risoo tuo ajatustyyli. Taitaa mennä kohta siihen suuntaan, että hänellä ne isot tulot on, kun multa kaiken rahan nyhtää.

Ihan oikeasti, minusta ei voi millään tapaa sanoa, että olisin ahne ja raha olisi valankäytön väline. Eikö sen nyt jo käsitä siitäkin vähän, etten ole turhantarkka rahojen perään, kun "kylvän" niitä ympäri huushollia...Tämä tapaus vaan hieman herätteli.

Ei osta edes mun lapsille mitään pientäkään joulu- tai synttärilahjaa ikinä. On niin pihi kuin vain voi olla. Veis varmaan niinsanotusti tuhkatkin pesästä...

Ap