Onko ammatilla/koulutuksella mielestäsi väliä?? Hävettää.
Hävettää oma ammattikoulutusta. En kykene olemaan itsevarma koulutetun ihmisen seurassa.
Jos pyrkisin yliopistoon olisiko sitten helpompaa hengittää koulutetun seurassa? En luota itseeni.
Kommentit (14)
Itselle sillä pitäisi olla tarkoittaen että teet mitä arvostat. En näe ammattikoulutusta millään tavalla huonompana kuin korkeampaa. Toki se palkkaan vaikuttaa ja on olemassa ihmisiä jotka arvottaa muita sen mukaan miten he etenevät näissä asioissa. Mutta tahdotko oikeasti itse elää niin ja jakaa tuota aatemaailmaa? Jos näin on niin kipin kapin sinne oravanpyörään :)
Ja sanon ihan hyvällä, ei sitä elämänvalintaa pidä hävetä, kyllä ihminen saa tavoitella tähtiäkn halutessaan. Ainoa mikä harmittaa on se pahoinvointi mitä tuo asenne välillä turhaan luo.
Riiippu vähän alasta. Yritysten tavoite on tehdää mahdolllsiimman suurta voittoa. Mitenkä se ruookkii tätä paljon ketjuyrityksiä, työntekijöiiillä vähän valtaa saada käyttää omaa luovuuttaaan ja nostaa omaa palkkaaansa omalla kyvykkkyydellä, hyvinvointiyhteiskunta joka luoo kateutta ja saaamattomuutta, paljon jo ennnestään suomessa mt ongelmia ja masennnusta. Väestöö ikääntyy, testosteroniit laskeee, iskee laiskuuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei se koulutus kerro ihmisistä mitään, korkeintaan sen että miten opiskelu on kiinnostanut 15-vuotiaana ja miten kunnianhimoinen on ollut. Kannattaa muistaa ettei koskaan ole myöhäistä opiskella, toki kannattaa miettiä että syyt ovat oikeita.
---
Kyllä se koulutus jotakin kertoo. Tuossahan tuot itse niitä esille. Itseään ei tarvitse kuitenkaan hävetä missään seurassa. Meidän perhe on ns. akateeminen, mutta työn ulkopuolla ystäviä on laidasta laitaan. Ja se on todella kivaa.
"Jos pyrkisin yliopistoon olisiko sitten helpompaa hengittää koulutetun seurassa? En luota itseeni."
Tuskinpa olisi yhtään sen helpompaa. Ei ongelma ole käymissäsi kouluissa, vaan itseluottamuksessasi.
Olen nainen ja aikoinaan kävin amiksen sähköpuolen ja nyt hetki sitten valmistuin sähköinsinööriksi, kun halusin ns. edetä vähän muuten vaan. Minua ei IKINÄ ole hävettänyt amistausta, vaikka vanhemmat vähän kiemurteli, että miksi nyt sinne... Tyyliin lähihoitaja tai parturi olisi ollut naiselle "parempi" tai sitten lukio ja siitä yliopisto.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksesta riippuu koko elämä.
Haha.
Hahahahahahahahahaaa.
Haha.
Ei ole mitään väliä jollain virallisella koulutuksella mutta itseään pitää sivistää niin paljon kuin mahdollista. Koulutus ja sivistys eivät ole sama asia.
En kyllä itse koskaan arvioi ihmisiä koulutuksen perusteella. Voihan ammattikoulun käynytkin olla todella viisas, jos hän vaikka lukee ahkerasti kirjoja ja lehtiä.
Kuvottaa ihmiset, jotka arvostelevat ihmisiä koulutustaustan perusteella. Myös jotkut amikset (yleensä miesvaltaiset) katsoo alaspäin esimerkiksi lähihoitajia ja käyttää heistä todella halveksuvia nimityksiä. Enpä usko, että esimerkiksi lääkäri käyttää hoitajasta nimitystä "perseenpesijä".
Koulutus ei kerro mitään ihmisen älykkyydestä. Minkä tahansa alan maisteritutkintoon riittää pelkkä normimuisti. Kuka tahansa koulutuksesta riippumatta voi olla poikkeuksellisen älykäs. Pelkkä uskomus että koulutus ja ÄO voidaan rinnastaa. Hierarkisen ihmisen uskomusjärjestelmä.
On helpompi hengittää. Valmistuin yliopistosta yli 30 vuotiaana ja kyllä se nostetta antoi koko elämälle. Opiskelin AMK-tutkinnon jälkeen yliopistossa maisteriksi. Helpotti!Suosittelen!
Uskon että tuo itseluottamusta jos opiskelee ja kehittää itseään. Tee se vain itsesi takia, älä muita miellyttääksesi.
Ei se koulutus kerro ihmisistä mitään, korkeintaan sen että miten opiskelu on kiinnostanut 15-vuotiaana ja miten kunnianhimoinen on ollut. Kannattaa muistaa ettei koskaan ole myöhäistä opiskella, toki kannattaa miettiä että syyt ovat oikeita.