YLE: "Vaatimukset maskien käytöstä kaupoissa kovenevat -"kyse on tartuntataudista, en koe vaatimuksia kiusallisina""
Kommentit (33)
Pystyn pitämään turvavälin, en tarvi maskia.
En aio käyttää maskia. Asun yksin. Kaupassa vietän max 20 minuuttia ja ähikaupoissa on lisäkseni max 10 hlöä kerralla, yleensä ehkä joku 4 + myyjä. Bussimatkani töihin vie n. 18 minuuttia jamaksimissaan joudun olemaan alle turvavälietäisyyden päässä muista ehkä 4 minuuttia. Tänään olin ainoa ihminen busdissa matkan puoliväliin ja loppumatkankin ainoa ihminen bussin etuosassa. Näen kavereita harvoin, n. kerran kahdessa kuukaudessa nyt kun kaikki tapahtumat ja reissut ym on kielletty. Baarissa käyminen, keikat ym on nyt kielletty. Sukulaisia en tapaa. Ns. virallista altistusta ei minulle siis yksinkertaisesti edes tule. Joku perus lapsiperhe on kammottava virushautomo minuun verrattuna, pitäkäön maskia nämä joiden kakarat pyörivät räkäisissä päiväkodeissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty pitämään 2-4m väliä isossakaan kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
En aio käyttää maskia. Asun yksin. Kaupassa vietän max 20 minuuttia ja ähikaupoissa on lisäkseni max 10 hlöä kerralla, yleensä ehkä joku 4 + myyjä. Bussimatkani töihin vie n. 18 minuuttia jamaksimissaan joudun olemaan alle turvavälietäisyyden päässä muista ehkä 4 minuuttia. Tänään olin ainoa ihminen busdissa matkan puoliväliin ja loppumatkankin ainoa ihminen bussin etuosassa. Näen kavereita harvoin, n. kerran kahdessa kuukaudessa nyt kun kaikki tapahtumat ja reissut ym on kielletty. Baarissa käyminen, keikat ym on nyt kielletty. Sukulaisia en tapaa. Ns. virallista altistusta ei minulle siis yksinkertaisesti edes tule. Joku perus lapsiperhe on kammottava virushautomo minuun verrattuna, pitäkäön maskia nämä joiden kakarat pyörivät räkäisissä päiväkodeissa jne.
"Kaupan ala "suosittelee vahvasti" , että asiakkaat käyttäisivät ruokakaupassa kasvomaskia. Erityisesti vetoomus koskee alueita, joilla korona on jo kiihtymis- tai leviämisvaiheessa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tartuntatautilakia onneksi käsitellään ensi viikolla hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa pitkä itsepetos.
Jos ne tuodaan kotiovelle laitetaan naaman eteen. Sori, viimeisiä pennejä viedään niin ostan ruokaa. Täytyy ksi miettiä mistä jos aletaan hysteerisiksi.
En nyt yhtään lähde tätä psykoosia tukemaan. Enkä suosittele muillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höhöpö pystyy pienemmässäkin, kun ei tunge ruuhkaan. Kaikkien ei tarvi käydä kaupassa perjantai-iltaisin.
Käytin tänään Lidlissä, jossa aina vähemmän tilaa. Noin puolella oli maski. Miehilläkin.
K-superissä olisin tuntenut itseni idiootiksi maski päässä, koska olin enimmääkseen yksin.
Helvetin epämukavaa oli maskin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Käytin tänään Lidlissä, jossa aina vähemmän tilaa. Noin puolella oli maski. Miehilläkin.
K-superissä olisin tuntenut itseni idiootiksi maski päässä, koska olin enimmääkseen yksin.
Hengityskone se vasta mukava onkin.
Niin. Kyseessä on "vahva suositus", ei siis mikään maskipakko tai maskivaatimus. Uutisessa sanotaan myös, ettei kaupalla ole lain suomaa oikeutta vaatia maskin käyttöä keneltäkään.
Eli toisin sanoen, tuota vahvaa suositusta pidemmälle ei voida enää mennä.
Vierailija kirjoitti:
Älä tunge sieraimiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin metrin raon saat aikaan jo sillä, että sinulla on ostoskärry.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Kyseessä on "vahva suositus", ei siis mikään maskipakko tai maskivaatimus. Uutisessa sanotaan myös, ettei kaupalla ole lain suomaa oikeutta vaatia maskin käyttöä keneltäkään.
Eli toisin sanoen, tuota vahvaa suositusta pidemmälle ei voida enää mennä.
Ei vielä.
Fiksut erottuvat.