Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö joku kauppojen aukioloajoista Helsingissä

Vierailija
29.12.2013 |

Alkuilta klo 19 saakka? Eteläinen Helsinki?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kerran kiitos! Näillä jo pärjäänkin. Ihan perusruokaa olen siis vailla, tuo menyy-juttu oli vähän vitsailua. Siis ihan maito-leipä-juusto-vihannes-linjalla.

ap

Vierailija
22/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:32"]

Olette avuliaita, kiitos. Ystävällistä!

En ole koskaan huomannut, että Alepa on lentokentälläkin. Onko se joku ihan pieni soppi vai kunnon kauppa, josta saisi ihan koko uudenvuoden "menyyn" tarvikkeet? Sehän olisi nimittäin tosi kätevää, että voisi jo lentokentällä ostaa tarvittavat ruuat. Onko hintataso korkeampi kuin muualla?

ap

[/quote]

Lentokentän Alepa on valikoimaltaan perus-Alepa. Jos Alepat eivät ole tuttuja, niin sanoisin, että valikoima on parempi kuin perus-Siwassa ja vähän huonompi kuin pienessä K-Marketissa. Alepoiden hintataso yleensä on hiukan korkeampi kuin isoissa marketeissa, koska aukiolot ovat yleensä poikkeuksellisia. Esim. oma lähikauppani on 24/7 auki oleva Alepa, ja eihän se ostosten teko sieltä halpaa ole. Kampin Cittari - jossa muuten on ehdottomasti parhaat valikoimat erikoistuotteita juhlapyhinä auki olevista liikkeistä - ja Steissin K-Market ovat kalliihkoja ihan tästä samasta syystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampissa ei ole Cittaria vaan K Supermarket, mutta siinä on ehdottomasti paras valikoima noista laajan aukiolon ruokakaupoista, seuraavaksi paras on mielestäni Sokoksen alakerran S-market.

Vierailija
24/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Alepa on tuttu, sieltä saan perustarvikkeet joita olen vailla. Oltermannit, Reissumiehet, maidot, oivariinit. Ja tuoretarvikkeet. Juuri niitä tarvitsen, että voin täyttää kämppäni jääkaapin ja avata siiderin ja olla iloinen siitä että olen Suomessa.

ap

Vierailija
25/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:19"]

Pääset kai ulkomailtakin Googleen :)?

[/quote]

Joo mutta kun ei tiedä kauppojen nimiä. Vai onko vielä samat kuin vuonna -87? Ja vielä nekin pitäisi muistaa...

ap

[/quote]
Asematunneli on ainakin edelleen asematunneli, sinne Googleen siis "asematunne+(ruoka)kauppa+aukioloajat" ;). Musta ainakin googlaaminen on helkkarin paljon nopeampaa ja luotettavampaa kuin täällä kysely.

Vierailija
26/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:31"]

Jos pääset tälle palstalle niin pääset varmaan googleen ja kauppojen sivuille? Ja tohon sun kysymykseen on jo vastauskin ketjussa...

[/quote]

älä nyt jaksa jankuttaa. anna niiden vastata jotka ovat avuliaampia kuin sinä jokapaikan besserwisser. huoh.

[/quote]
Ei tässä kukaan jankuta, muutama eri ihminen vain kommentoi ap:lle että ei varmaan kannata kysellä keskustelupalstalla asioista, jotka löytyvät huomattavasti nopeammin itse internetistä hakemalla.

Vierailija
27/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 19:06"]

Kiitos! Alepa on tuttu, sieltä saan perustarvikkeet joita olen vailla. Oltermannit, Reissumiehet, maidot, oivariinit.

ap

[/quote]

Ai Oivariinin? Wikipedia kertoo näin:

"Oivariini on Valion valmistama voi´-kasvisöljyseos. Tuotteen nimi oli alun perin Voimariini. Euroopan unionin säädös, jonka mukaan "voi"-sanaa sai käyttää vain tuotteista, joiden rasva oli ainoastaan maitorasvaa, johti nimen vaihtamiseen Oivariiniksi vuonna 2005."

Viestissä 13 kyselet ovatko kauppojen nimet samoja kuin vuonna 1987. Jos et tuon jälkeen ole Suomessa käynyt, et voi oivariiniakaan tuntea.

Provolta kuulostat muutenkin.

-20-

Vierailija
28/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää ei ole provo, jos niin olis kyllä surullisin hetkeen :(. Ap, miksi tiedät Oivariinin vaikket ole käynyt asematunnelissa sitten vuoden 1987?

Vierailija
29/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää ei ole provo, jos niin olis kyllä surullisin hetkeen :(. Ap, miksi tiedät Oivariinin vaikket ole käynyt asematunnelissa sitten vuoden 1987?

Vierailija
30/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on asunut ulkomailla 20 vuotta, ja hän ainakin tuntee oivariinin. Sitä pitää nimittäin viedä hänelle tuliaisiksi siinä missä ruisleipääkin. (Ohis.)

Vierailija
31/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 lienee ap:n oma pikku lisäys ;)

Jos ei, niin se on kyllä selvä, ettei kovin moni voi-/rasvapurkkeja ulkomaille vie.

Luulen, että ap lisäsi tuon oivariinin täkyksi.

Vierailija
32/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua. Olen pahoillani, että luette viestejäni niin tarkkaan tai siis löydätte niistä viitteitä mahdollisesta provoilusta. Olen käynyt Suomessa toki sitten vuoden -87, melkein joka vuosi, mutta tyyliin, että joku kaveri hakee mut lentokentältä ja menen kylään sinne sun tänne. Tiedän Alepat, Anttilat, Cittarit jne. Ja sen oivariinin. Oikein muistin, ettei se ole voimariini enää, ja tiedän syynkin. Mutta tämä on eka kerta ommoo lommoo. Eli on hankittu majapaikka, oikein pikku huoneisto, jossa keittiöt ja kaikki. Ei sukuloimista tällä kertaa.

Anteeksi jo ärsytin! Olen ihan matkakuumeessa. Ihana tulla Helsinkiin! Hyvää vuodenvaihdetta kaikille. Ja kiitos. Ehkä Alepassa tavataan ;)

ap

Vierailija
33/33 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vielä hänelle, joka kertoi, etttä lentokentällä on Alepa. Juu tiedän, olisin voinut googlettaa sen, mutten tullut ajatelleeksi. Monesta muustakaan en olisin tullut ajatelleeksi, koska google ei ole sama kuin kysyä ihmisiltä, teiltä avuliailta, mukavilta ihmisiltä, jotka lähettävät linkkejä ja aukioloaikoja ja ideoita. Kiitos teille, arvostan teitä ja avuliaisuuttanne.

Nyt tein suunnitelman, että teen ostokset Alepassa lentokentällä ja ajan taksilla Katajanokalle. Taksimatka on myöhästynyt joululahja itselleni.

Hyvää vuodenvaihdetta ja hyvää mieltä.

ap