Mä en ymmärrä, miksi sairauksia pitää hävetä?
Lapseni isä on aina sanonut ettei niistä saa sukulaisille tai tuttaville puhua. Miksi? En minä reumaa, menieriä yms ole itse halunnut alkaa sairastaa.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Heikkouksia kannattaa salata.
Heikkouksia saatetaan käyttää hyväksi.
Mutta kun ei kerro, niin ihmiset pitävät tavattoman laiskana. Eihän nämä päällepäin näy. ap
Ei ihmiset halua kuulla toisten sairauksista ellei kyseessä ole läheinen ihminen.
No en mä menis ihan heti huutelemaan muille mun vuotavista peräpukamista.
Sä luultavasti jankkaat niistä 12 sairaudestasi jatkuvasti kuten täällä palstallakin.
Vierailija kirjoitti:
Ap hyvä yksikään sun sairauksista ei oikeasti estäisi töissäkäyntiä.
Miten niin ei estä? En saa edes autoa ajaa tumarkin kohtausten takia. Toki pystyn jotain istumatyötä tekemään, mutta kuka sellaisiin töihin mut ottaa.
Koska monet ihmiset ovat na seja ja näkevät sairaat ihmiset ali-ihmisinä joilla ei ole mitään arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Sä luultavasti jankkaat niistä 12 sairaudestasi jatkuvasti kuten täällä palstallakin.
En ole kenellekkään live-elämässä niistä kertonut.
Eihän niitä hävetä tarvi mutta omista sairauksistaan hölöttävät alatisairaat on todella rasittavia.
Ei se ole häpeämisestä kiinni. Enemmän se on sitä, että moni hakee diagnooseillaan sääliä ja huomiota, jotkut jopa lehdissä asti. Helposti niputtuu tähän samaan sarjaan. Kun puhut "lasten isä", niin oletan, että olette eronneet. Todennäköisesti mies ei halua, että sukunsa näkee hänet huonona kumppanina kun jätti sairaan ihmisen.
Kenelle sä niistä puhut? Aina sanot, ettei sulla ole läheisiä, sisaret ei halua olla tekemisissä ja isäkin jo vanha höppänä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun ei kerro, niin ihmiset pitävät tavattoman laiskana. Eihän nämä päällepäin näy. ap
Tämä on totta. Tuttavani on ollut työkyvyttömyyseläkkeellä alle 40-vuotiaasta asti fyysisistä syistä ja vähän väliä ihmiset syyttää töiden välttelystä. Sitten kun sanoo että on työkyvytön niin naama menee mutrulle siitäkin. Kun sanoo että sydän on leikattu useita kertoja niin sitäkään ei haluta uskoa kun on niin hyvävoimaisen oloinen. Kukapa sitä huonoinpina päivinä luuhaisi ihmisten ilmoilla...
Vierailija kirjoitti:
Kenelle sä niistä puhut? Aina sanot, ettei sulla ole läheisiä, sisaret ei halua olla tekemisissä ja isäkin jo vanha höppänä jne.
Isäni on vanha mutta ei höppänä. On niitä sukua lapsen isän puolelta ja muutamia tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan 😁 poista miehesi facekavereista niin se ei näe mitä sä rutiset siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan 😁 poista miehesi facekavereista niin se ei näe mitä sä rutiset siellä.
En mä ole siellä mistään rutissut.
Ei tarvitse hävetä, mutta ei kannata kertoa. Valitettavasti ihmisten suhtautuminen muuttuu sairasta kohtaan. Joskus tämä voi olla mukavaakin: ei tarvitse selitellä, kun ei pysy aina muiden tahdissa. Mutta aika usein ikävää: kaikki puutteet ja viat laitetaan sairauden piikkiin, kyräilyä ja suoranaista pilkkaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole siellä mistään rutissut.
Hohhoijaa. Sä et puhu sairauksista livenä etkä somessa ja kuitenkin sun miehesi kieltää kertomasta niistä?!