**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**
Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)
yennaf kp 1/27 yk3
Kommentit (601)
Nyt oon tunnustellu täs olojani kun puol tuntia sitten rupes kauheesti koskee alavatsaa, veikkaisin kohtua kun vatsalaukku ei niin alhaalla ole :D. Mut en ny tiedä mitä toi pieni kramppi meinaa. Menkkoja? Raskautta? Vai ihan vaan joku elohiiri :D.. odotan jo ihan liikaa sitä raskautta kun näin tarkkaan kuulostelen.. ja tottakai toivon raskautta sit kun on jotain oireita mut sit jos/kun täti kurvaa kylään tai testi on erehtymättömästi nega ni voi että se pettymys on joka kerta isompi kun joka kerta odotan sitä raskautta enemmän. Äh ja voih
Voi että bamse ja jansku! Täällä pidetään sormet ja varpaat ristissä että tulisi teille plussat, tai edes alkaisi uusi kierto... Pahoittelut negoista, mutta minkäs teet. Pitäisi jotenkin pystyä ulkoistamaan vastuu siitä raskautumisesta, eihän sille oikeasti juuri mitään mahda. Oireiden kuulostelukin on ihan turhaa kun ainakin itsellä tuntuu että on kokoajan jotain "oireita" jos oikein miettii. Mutta kaikki vatsan nippailut voi tarkoittaa tulevaa tai mennyttä ovista, lähestyviä menkkoja, menneitä menkkoja, ruuansulatuksesta johtuvia jne. Itse kyllä tarkkailen enemmän kuin tarpeeksi... toi 24 pv kierto oli ihana kun melkeen heti oli uusi mahdollisuus, 35 pv kiertokin tuntui ihan liian pitkältä ja teillä on vielä hurjasti pidemmät :(
Tuli mieleen että kissoista varmaan tuntuu tältä kun jää karvoja kurkkuun :D eli ihme yökötystä on, mutta se nyt voi johtua stressistä, liiasta syömisestä, hormooneista ja ties mistä. Tekisköhön tarkistusnegan tänään illalla vai huomen aamulla? Oviksesta mulla on 19-20 pv. Ei oo kyllä yhtään raskas olo, mutta noi menkat oli niin epätavalliset mulle että pakko kai se on varmistaa. Olisi kauheaa jos esim joisi jos ei testaisi. En kyllä millään haluaisi pissiä negaa :/
Havu kp 6
Bamse, Juu kierto on normaalisti ollu 32pv sen jälkee ku kesäkuussa lopetin pillerit. Mut nyt sit sen keskenmenon jälkee kierto on heittäny vaa yhtä häränpyllyä.. -.-
Voi ku malttaiski ootella muutaman päivän.. Saa nähä onks testit tullu jo postilaatikosta ku kotio pääsen. Sit tottakai katon Suomen pelin ja pitääki sen jälkee ottaa pienet päikkärit ku ois seuraavat 3 yötä valvottava töissä. :)
Nyt tuntuu siltä että "oireita" ei enää oo jälellä ku hirvee turvotus, ummetus, väsymys, palelu ja välillä hirvee kuuma ja sitte menkkamaisia jomotuksia sillo tällö.. Välil joutuu tääl töissäki iha pysähtyy hetkeks ku nappaa niin kovast alavatsasta.. Näinköhän se täti valmistautuu tulee kyläilee.. ?? :/
Mä niiiiin toivoisin sinullekki Bamse kahta viivaa siihen testiin ! <3
Havu, jep, nää pitkät kierrot on perseestä ! Tietämättömyys kaikkein pahin.. Alkais sit ees uus kierto jos ei kerta raskaana olla, mut ei.. -.-
Tiien kans et ihan turha on kaiken maailman "oireita" miettii ja tunnustella ja pohtii, mut minkäs teet ku ajatukset aina vaa ohjautuu raskauteen/lapsiin.. :(
Mun mielestä kannattaa tehä tarkistus aamupissasta, se on aineki kaikken "tarkin".
Jansku20
Haamu !!
Parin tunnin pidättämisen jälkee oli pakko testata ku tuli postissa niitä testejä, nii haamu tuli ! Semmonen ohut viiva, punertava, mikä just ja just näkyy, mut mieski näki sen ! :o
Nyt pyörii vaa mieles et miks haamu ?? Onkohan kemiallinen ? Tai kiinnittymis yritys ? Marraskuussa sain kans ensin pari haamuu ennen kunnon plussaa, mut sit tuliki km... Nyt hirvittää, ja samal oon innoissani ! Vaikka mieski sano et älä nyt vielä ilosta pompi, et se oli niin haamu ku olla ja voi.. :/
Teen varmaa täs joka päivä testei ku niit nyt tilasin 12kpl ja sai halvalla, 10e makso. Nii on vara tuhlata niitä :D
Jansku20
Iiiiiiiik Jansku onnea!!! Plussa kun plussa! :D <3 Jos olis nega ni siihen ei tulis minkäänlaista haamua. Ja noi sun oireetkin viittaa raskauteen... Voi vitsit nyt on suu korvissa. Toivotaan ettei ole kemiallinen ja että kaveri pysyy kyydissä <3
Ja raskaustesti kannattaa havu tosiaan tehdä aamupissasta. Se on tarkin kun oot yöllä pidättäny sen 6-9h (mitä nyt nukutkin). Sillon sitä hormonia on erittyny mahollisimman paljon siihen virtsaan, varsinkin kun ihan alussa sitä ei paljoa erity. Tai sen hormonin määräkin on henkilökohtasta. Jos sitä erittyy kauheen vähän niin et pakolla saa plussaa testiin muutaman tunnin pidättelyllä.. mun testit on kyllä tehty noin 5h pidättämisen jälkeen. Olin yövuorossa ja siellä ny tuli käytyä vessassa ni nukuin sitten aamupäivän ja tein iltapäivällä unien jälkeen testin. Mutta ei tosiaan haamun haamua
Tänään tuli haalea plussa tikkuun! :)
Bamse, kiitos <3 epätodellinen olo, ei taho uskoo.. Sit vast "uskon" ku viiva on vahva eikä haamu.. Ja sit jos/kun viiva vahvistuis nii käyn ostaa sen cb:n digitestin. Jotenki ei vaan oo viel luottavain olo, ja km kummittelee taustalla.. :(
Hjöördis, paljon onnea ! :) onko sulla minkälaisia "oireita" ollu ?
Jansku20
Rintoja on hieman särkenyt pari päivää, tänään mua on paleltanu koko ajan ja oon ollut niin väsynyt vaikka edellisyönä nukkunut melkein 10 tuntia.
Niin ja kiitos, ja onnittelut muillekin plussanneille! Siirryn tuonne toiseen ketjuun jatkamaan :)
Päivitys 22.2.2014
**Lokakuun 2014 jännäilijät:**
-
Jansku20 kp 63/32? Yk 7
Weebee kp 40/27-29 yk6
Joliette kp 38/26 yk 3
Bamse8 kp 43/32-36 yk4
miiisu kp 36/28 yk 5
Helmiunelma 36/28 yk4
MatildaV kp 33/29 yk6
Millimamma ?/??
Plussanneet:
killed kp 25/28 yk2
Taivaanlaiva kp 33/31 yk1
yennaf kp 26/27-31 yk3
mannariini kp 25/26 yk1
Elokuu15 kp 30/26-27 yk3
Hilla kp 32/31 yk1
Haaveilija 28/25 yk 3
Marjana yk4v
Trewq kp 26/27-28? yk5
Katherine kp 32/30-35 yk 1
Siirisofia yk 20-21
Hjöördis Kp 28/25 yk1
Tipahtaneet:
Henriikka85
Evelyn80
Lalaloo
tann
mammanen2011
Safia
emilllia
Jonsteri
Jellonamieli
Anniina77
Pikkumyy
Tiusk
NeitiA
katarine
sannakaro
anneee
Rouva79
Masc
kathia
Alicia
Marjamiini
Simpukka
Saffelson
Rellu
Ipa
Emotar
blackpanther
80emilia
Lapinnoita
Snipsus
mimmi ja onni
Havu
Anniw
Tunturi
T M H
Lovemychildren
Onnea Hjöördis ja Janskulle myös jo varovaiset onnittelut! Tulehan ilmoittelemaan viivan vahvistumisesta niin lisään sinut tuonne plussanneiden pinoon :)
Onnea hjöördis ja janskukin (varovaisesti)!! Toivottavasti janskulla lähtee vahvistumaan. Kuinka paljon sulla pitäisi olla aikaa oviksesta? Ootko testannut tänään uusiksi? Voi ihanaa kun se vahvistuisi ja pysyisi!!
Tein testin, maailman negoin oli :( vaikken järjellä ajatellut että voisi olla plussa niin kuitenkin toivoin. Itkuhan siinä tuli, kyllä te tiedätte... voi kettu!! Miten muka ei onnistu vaikka ois ihan oikeeseen aikaan hommailtu? Koulussa väitettiin että se on välitön raskaus kun kerran ilman ehkäisyä on... ok, nyt 2 tai 3 x osunut kohdilleen puolen vuoden tjottailun aikana, mutta silti... Voi kun alettaisiin yrittää tosissaan. Nojoo, tammikuiset on varmaan seuraava realistinen mahdollisuus.
Seurailen vielä teidän tunnelmia, mutta kai se on pakko lopettaa itse tämä ettei sekoa.. oon taas jotenkin ihan alamaissa ja k*tuttaa kaikkuen lapsellisten jutut ja näkeminen. Kukaan ei oo just nyt "onneksi" raskaana, siinä kateellisuus iskee ihan liian voimakkaasti.
Masentunut Havu kp 7/24-35
P.s. vaikken haluaisi nyt laskea, tiedän kuitenkin että periaatteessa ovis voisi olla jo nyt ti-to tai sitten joskus 2 vk päästä..
Jos tilastoihin on siis uskominen ni eikös nyt Jansku ja Hjöördis vetäny ne tilaston plussat ja me muut vedettäis nega. Masentavat tilastot täs vaiheessa :D. Nooh mulla ei mitään palelua ym. Eilen ja toissapäivä tosiaan jonkinlaista kramppia alavatsalla mutta muuten ihan ok olo. Viimeisimmästä Peiton heiluttelusta tänään tasan kaksi viikkoa. Eli jos olisin raskaana ni kyl sen pitäs ruveta näkymään.. mutta koska kierto on mitä on niin voihan se ovis olla vaikka tulossa. Maanantai aamuna ehkä testailen? Ja jos puhdas nega niin soito gynelle heti ja toivottavasti dopingit käyttöön!
Bamse
Havu, kävin gynellä 4.2, jolloin se sano et ovis ois 4-5 päivän sisällä. Tarkkaa päivää en tiie, ku ei ollu ovistikkui mil oisin testannu, mut peittoi heiluteltii ahkerasti, joten yrityksen puutteesta ei voi jäädä kiinni. :D tänää en oo testannu, ku lukeman mukaa hcg nousee ain 48h välein.. Huomenna testaan taas, saa nähä mitä sitte näyttää..
Menkkamaiset tuntemukset on hävinny. Jäljellä armoton palelu ja turvotus. Vatsa on iha sekasin.. :( Jotenki ei oo viel luottavain fiilis.. Ku se haamu oli niiiiin haamu ku voi olla, todella ohut hiukan punertava viiva, mitä joutu valossa kattoo et näki.. :/
noh.. Katotaa mihin suuntaa tää nyt sit lähtee, tiistainahan otin sen vikan Terolutin, elikkä siit on sit 4 päivää.. Luulis et täti ois kurvannu jo kylää jos ois kurvannu, mut se jää nähtäväks.
Bamse, elä vielä lannistu !! <3 ja mee varmuudeks käymää gynellä ja selitä koko homma ja kysele Teroluteist, varmasti määrää ne sulle, koska sullakin niiin pitkä kierto !
Jansku20
Kiitos jansku <3 minä testaan maanantaina ja jos vielä nega ni varaan gynen mahollisimman nopsaa. Kiitos vinkeistä, keskustelen niistä teroluteista :)
Minä oon kuitenkin luottavainen sun raskauden suhteen koska nuo kaikki oireet siihen täsmää. Ymmärrän kyllä ettei uskalla niin iloita ennenkuin pärähtää vahva plussa testiin ja senkin jälkeen tietty kaikki epävarma. Mutta pidän niin peukkuja sinulle <3
Moikka tipuin jo aiemmin, mut oon seurannu teidän matkaa ja pitäny peukkuja. Nyt haluun noista teroluteista kuitenkin sanoa. Itse söin noita terolutteja kolme edellistä kiertoa myöskin epäsäännöllisten kuukautisten takia (tässä kierrossa en syönyt koska gyne määräsi vain kolmen kuukauden satsin). Kun plussaa ei kahden terolout kierron jälkeen alkanut kuulua päätin vähän googletella terolut käyttäjien kokemuksia. Sieltä sitten ymmärsin, että terolutit ei auta raskaaksi tulemassa, ainoastaan kierron säännöllistämisessä. Todellakin suosittelen bamsea menemään gynelle jos ei plussaa kuulu, mutta ei kannata pettyä, jos teroluttien kanssa ei heti tärppää.
Kiitos Bamse <3 Katotaa mitä tulevan pitää..
Tiusk, Mullekkin määrättiin 3 kk satsi. Eihän ne Terot raskautumiseen auta mitään, sen kyllä tiedän. Säännöllistää kierron, ja senhän takia ne mullekki määrättiin, jotta menkat saatas tulemaan. Mun ymmärryksen mukaan ne auttaa kasvattamaan kohdun limakalvoa ja sitä kautta sitte tulis menkat. Ja senhän takia niitä ruvetaan syömään vasta oletetun oviksen jälkeen, jotta munasolulla olisi paremmat mahdollisuudet kiinnittyä. Mulle gyne sanoi, että jos ei 3 kierron aikana tärppää, niin sitten alotetaan vielä Clomifenit ovista tukemaan..
Jansku20
Edelliseen lisäten, mullahan on nyt kp63 menos.. viimeeks siis joulukuussa ollu menkat. Ja mieluusti otin Terolutit vastaan, koska haluan kierron saada mahdollisimman normaaliks, ja sitä kautta on sit helpompi miettiä ja testailla että koska on ovis ja yrittää sitä käyttää hyödyks.. Mulle kelpaa kumpi vaan tällä hetkellä, joko menkat tai kunnon plussa testiin. Todella kyllä toivon, että se pirun haamulainen vahvistuisi ja raskaana oltaisiin, mutta jos täti kurvaa kylään, niin sekin passaa. Pääsis vihdoin sitte uutee kiertoo ja yrityksee, oon niin s**tanan kyllästyny tähän et tätii ei kuulu ja testeihin on tullu vaa negaa ja nyt yks melkein olematon haamu.. :/
Tällästä vuodatusta yövuorosta... :D
Jansku20
Toivotaan Jansku, että viiva vahvistuu :) Minulla meni viimeisen terolutin jälkeen aina joku 5-6 päivää ennen kuin kuukautiset alkoi, ettei vielä ole hätää suuntaan eikä toiseen.
Aiempi viesti oli siis tarkoitettu lähinnä Bamselle. Ja niinkuin sanoin kannatan kyllä gynelle menoa ja teroluttien aloittamista, MUTTA ei kannata masentua, jos raskaus ei teroluttien kanssa ala. Minulle ainakin määrättiin terolutit syötäväksi kierron 15-24 päivä, eikä ollut mitään mainitaa siitä, että terolutit voivat estää ovulaation, jos terolutit aloittaa ennen ovista. Ymmärrän kyllä tietty lääkäreidenkin kannan, koska eihän ne terolutit auta lyhentämään kiertoa, jos ovulaatiota jää odottamaan. Olit Jansku onnekas, kun satuit gynelle ovulaation aikoihin :)
Kurjaa että sullakin jansku pitkä kierto :/ se on turhauttavaa odotella sitä seuraavaa ovista jos on kauhean pitkä kierto. Ja musta ainakin tuntuu et kun ei nappaa ni siihe seuraavaan mahikseen on taas niin pitkä aika. Tuo kierto 32-36 on ny ollu se mitä tähän asti on ehkäsyn lopetuksen jälkeen ollu. Mutta ennenkun alotin pillerit nuorena niin mun kierto oli mitä sattuu, tai ei sitä voinu mitenkään kierroksi kutsua. Välillä mekat kesti 2 viikkoa, muutama päivä taukoa ja taas viikon. Joskus meni 60pv ilman menkkoja, välillä vuotoa oli joka toinen päivä. Siis aivan miten sattuu. Ja nytkin voi siis olla että vaan taas tosi pitkä kierto.
"Kiva" kuitenkin kuulla että tuohon pitkään kiertoon on apua ja osaan kysyä sitten niitä teroluteja tai ainakin puhua niistä gynen kanssa jos tarvii mennä käymään. Varmaan vaan itsekkin jos niitä saisin käyttöön ja tulis nega niin se pettymys olis taas suurempi kun tietää et mahikset olis ollu paremmat kun ikinä. Mutta dopingit kehiin jos ei muu auta :).
Mä niin toivon että saisit sinne testiin plussan. Hyvä se ois tietty malttaa oottaa se muutama päivä. Ainakin itselle jokaikinen nega testi on jotenkin murskaava