Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua.. raskaana listeriabakteeri?

Vierailija
22.07.2006 |

Nyt rv 7, söin äsken kakkua jossa oli ei-kypsettyä keiju ja hovi tuorejuustoa. En tiennyt että kakussa oli näitä molempia 200g purkkia, eli yhteensä 400g. Voinko saada listeriabakteerin? Oireita? Vakavuus? Homejuustoa en ole syönyt.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itse ainakin rauhoitut viilentävässä kylvyssä.

Vierailija
2/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tuskin kannattaa olla huolissaan, listerian saaminen taitaa olla kuitenkin melko harvinaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listeriä itää 1-3 vuorokautta. ihottuma ja ruokamyrkytys oireina. Ja on oikeasti vaarallinen. -asiaan perehtynyt

Vierailija
4/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tunne ketään jolla olisi joskus ollut listeria, olivat sitten raskaana tai ei. Eli on kyllä äärettömän epätodennäköistä saada se raskaanakaan, vaikka söisikin esim. tuorejuustoa.

Vierailija
5/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että juustot on tehty pastöroidusta maidosta ei tarkoita etteikö niissä voisi olla listeriaa. Mutta tuo Hovi on muistaakseni valmistettu jotenkin poikkeavalla tavalla ja valmistaja ilmoittaa sen olevan listeriaturvallinen.

Vierailija
6/6 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripulia esimerkiksi muutaman päivän. Usein kuitataan vatsapöpöllä. Listeria ei tee terveelle ihmisille mitään, mutta esimerkiksi vanhuksille voi olla vaarallinen.

Minä tiedän yhden listerian aiheuttaman keskenmenon. Listeria tuli ulkomaan matkalla. Tällä asian kokeneella ihmisille lääkäri sanoin moneen kertaan, että listeria on todella yleistä ja siksi sitä sietää raskaana varoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan