ALE, ALE ! (Älä osta vielä).
Nyt kannattaa toppuutella ostoksia alesta. Huomaa, että halpahalliketjut ja valtakunnalliset ns. paremmat ketjut laittaa nyt alussa isoin ympyröin -30 ja -40 % tavaraa, mutta tuo ei ole vielä mitään. Hetken päästä myyvät samoja -50, -60 ja jopa -80 % alennuksin. Kenelläkään ei ole niin suuri tarve ostaa tavaraa, että maksaisi nyt ylihintaa joten odottele rauhassa tammikuulle.
thän mene myöskään Rajalan halpaan hypytykseen? Myyvät minidikikameroita hieman päälle kolmensadan ja normaali vertailuhinta on yli kahdeksansadan ja nuo kamerat eivät ole koskaan missään eikä milloinkaan olleet tuolla normaalihinnalla vaan Gigantti ja Verkkokauppa.com ovat myynet jatkuvasti normaalisti vähän päälle kolmensadan euron.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:35"
Kauppiaat rajjaavat sitä mukaa uutta tavaraa tilalle kun vanhat menee eli samalla tavalla kuin tiimarin konkurssissa jolloin mainoksissa luki, että "uutta tavaraa saapuu jatkuvasti" ja kuitenkin lain mukaan on rikollista raijata lisää tavaraa jos on konkurssi. Hih, kauppiaat eivät lakeja nykyään noudata ja tarkastajat ovat etelän mailla lomilla kuluttaen valtion rahoja kuten stub
[/quote]
Konkurssipesä saa harjoittaa elinkeinotoimintaa.
[/quote]
Ai kas taas joku joka ei ole tietoinen kaupankäynnistä. Tottahan toki saa elinkeinotoimintaa siihen saakka harjoittaa kun tavarat on loppu, mutta etkö lukenut tekstiäni jossa kerroin, että hankkivat UUTTA TAVARAA konkurssimyynnin aikana.
No ei vaatteita ole enää minun kokoa jäljellä tammikuussa, hyvä jos nyt löytyy
Riippuu ja roikkuu. Osa menee joka tapauksessa, mutta otan riskin ja käyn vasta ensi viikon lopulla katselemassa tarjonnan.
Ennen oli alennukset 50-70 prosentin luokkaa. Nyt ihmiset ostavat hulluna 15-30 prossan alevaatteita. En ymmärrä. Eihän kauppiaiden tarvitse alentaa hintoja enempää, kun ne menevät pienilläkin alennuksilla kaupaksi. Me ostajat kärsitään siitä, mutta kun ihmiset ovat suurimmaksi osaksi tyhmiä, niin eipä mitään muutoksia ole tulossa.
Helsingin Sanomien sattumanvaraisesti etukäteen valitsemista 19 kulutustavarasta yhdenkään hinta ei ollut Itäkeskuksessa perjantaina sen halvempi kuin joulun aatonaattona maanantaina. Kolme tuotetta oli kallistunut, sillä niiden tarjouskampanjat olivat aattona päättyneet. Oheiseen vertailuun tuotteista on otettu kahdeksan.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:08"]
Ennen oli alennukset 50-70 prosentin luokkaa. Nyt ihmiset ostavat hulluna 15-30 prossan alevaatteita. En ymmärrä. Eihän kauppiaiden tarvitse alentaa hintoja enempää, kun ne menevät pienilläkin alennuksilla kaupaksi. Me ostajat kärsitään siitä, mutta kun ihmiset ovat suurimmaksi osaksi tyhmiä, niin eipä mitään muutoksia ole tulossa.
[/quote]
Juuri noin.
Lisäksi nuokin alennetut tavarat on ensin korotettu ja sitten laskettu alaspäin. Tunnen tyylin koska olen ollut töissä Anttilassa, Citymarketissa ja halpahalliketjussa ennen nykyistä myyntipäällikön paikkaa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:04"]
[/quote]
Älä huolehdi. Kyllä löytyy aina ja siitä kauppiaat pitävät huolen. Et jää ilman.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:44"]
Noi vertailuhinnat on ihan kusetusta. Itse olin vuosia kaupassa töissä ja meille tuli ale-erät erikseen, siis niitä ei ollut ollut koskaan myynnissä ja silti vertailuhinnaksi laitettiin esim. 30 euroa ja alehinta oli 10 euroa. Vaikka siis ostohintamme oli ollut 3 euroa alea varten.
[/quote]
Juuri noin.
Itsekin olin joskus Citymarketissa töissä ja siellä myytiin lenkkitossuja. Hih, kuinka nauratti ne vertailuhinnat kun tiesi itse millä ketju osti.
[/quote]
no näinhän se on joka paikassa. Ei kai tullut yllätyksenä, meillä myydään vetimiä keittiönkaappeihin. Voi kun tietäisit niiden sisäänostohinnat + kaikki ruuvit jne. Näin se markkinatalous toimii, pitää saada enemmän mitä tuotteen valmistuskustannukset ovat. Huoh
[/quote]
tähän, maksan ihan mielelläni 40€ laadukkaasta mekosta, housuista jne. Tammikuun lopulla on jäljellä koot xxs ja xxl
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:57"]
Kauppiaat rajjaavat sitä mukaa uutta tavaraa tilalle kun vanhat menee eli samalla tavalla kuin tiimarin konkurssissa jolloin mainoksissa luki, että "uutta tavaraa saapuu jatkuvasti" ja kuitenkin lain mukaan on rikollista raijata lisää tavaraa jos on konkurssi. Hih, kauppiaat eivät lakeja nykyään noudata ja tarkastajat ovat etelän mailla lomilla kuluttaen valtion rahoja kuten stub
[/quote]
[/quote]
Ai kas taas joku joka ei ole tietoinen kaupankäynnistä. Tottahan toki saa elinkeinotoimintaa siihen saakka harjoittaa kun tavarat on loppu, mutta etkö lukenut tekstiäni jossa kerroin, että hankkivat UUTTA TAVARAA konkurssimyynnin aikana.
[/quote]
Arvaa mitä, se on sallittua. Konkurssipesä saa harjoittaa elinkeinotoimintaa eli esim. ostaa uutta tavaraa tukusta tms ja myydä sitä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:13"]
[/quote]
Älä huolehdi. Kyllä löytyy aina ja siitä kauppiaat pitävät huolen. Et jää ilman.
[/quote]
Vuosien kokemuksella voin sanoa, että ei löydy. Ei jos haluan/tarvitsen jotain tiettyä, se pitää ostaa nyt. Loppualesta voin tuurilla löytää omaa kokoani.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:13"]
[/quote]
[/quote]
olen jäänyt joka kerta ilman jos menen vasta tammikuussa ale tuotteita etsimään. Eihän siellä nytkään ollut kuin tietyt tuotteet alennettu Ja niissäkin niukasti enää kokoja. Mitä sieltä sitten löytyy alesta muuta kuin trikoopaitoja koossa 38
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:44"]
Noi vertailuhinnat on ihan kusetusta. Itse olin vuosia kaupassa töissä ja meille tuli ale-erät erikseen, siis niitä ei ollut ollut koskaan myynnissä ja silti vertailuhinnaksi laitettiin esim. 30 euroa ja alehinta oli 10 euroa. Vaikka siis ostohintamme oli ollut 3 euroa alea varten.
[/quote]
Juuri noin.
Itsekin olin joskus Citymarketissa töissä ja siellä myytiin lenkkitossuja. Hih, kuinka nauratti ne vertailuhinnat kun tiesi itse millä ketju osti.
[/quote]
no näinhän se on joka paikassa. Ei kai tullut yllätyksenä, meillä myydään vetimiä keittiönkaappeihin. Voi kun tietäisit niiden sisäänostohinnat + kaikki ruuvit jne. Näin se markkinatalous toimii, pitää saada enemmän mitä tuotteen valmistuskustannukset ovat. Huoh
[/quote]
Juu, kyllä tiedän vetimien hinnat kun myyn nykyään sisustustavaraa. Ihan kivasti niillä kauppiaat tekee tuottoa, mutta tosin niitä on aika paljon myytävä jotta saa rahaa kokoon, kun vedin voi maksaa eurosta kymppiin.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:16"]
[/quote]
tähän, maksan ihan mielelläni 40€ laadukkaasta mekosta, housuista jne. Tammikuun lopulla on jäljellä koot xxs ja xxl
[/quote]
Älä huolehdi. Kyllä löytyy vielä helmikuussakin ja siitä kauppiaat pitää huolen. Ei ne kaupan ovia kiinni tammikuun jälkeen laita.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:18"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:57"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Arvaa mitä, se on sallittua. Konkurssipesä saa harjoittaa elinkeinotoimintaa eli esim. ostaa uutta tavaraa tukusta tms ja myydä sitä.
[/quote]
Arvaa mitä? Olet sairas tai haluat vänkätä kun olet töissä jossain telakalla.
Olen kaupan alan ammattilainen ja asiantuntija ja töissä ollut kaupan alalla alkaen 1976.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:22"]
[/quote]
[/quote]
Älä huolehdi. Kyllä löytyy vielä helmikuussakin ja siitä kauppiaat pitää huolen. Ei ne kaupan ovia kiinni tammikuun jälkeen laita.
[/quote]
onko sulla pointti mennyt ihan ohi? joulualeen tulleet tuotteet loppuvat kyllä tammikuussa, helmikuussa tulee talviale ja alkaa kevätvaatteiden myynti. Ihme sakkia =)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:31"]
Normaalisti ostimme jouluksi lahjoja ja ihan järkeviä. Emme tuhlanneet ja tilillä nyt rahaa 10 000 euroa. Velkaa meillä ei ole ollenkaan ja maksamme ostokset aina käteisellä. Visa luottoa ei ole.
[/quote]
Ja tämä liittyi tuohon aloitukseen miten?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ei laita ei, mutta sitä alemekkoa en saa kuin nyt 40€:lla. Mietis sitä. Helmikuussa on uudet mallit ja taas kovat hinnat.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 14:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
onko sulla pointti mennyt ihan ohi? joulualeen tulleet tuotteet loppuvat kyllä tammikuussa, helmikuussa tulee talviale ja alkaa kevätvaatteiden myynti. Ihme sakkia =)
[/quote]
Juu, pointti on monella mennyt varmaan ohi ja siksi kerroinkin noille, että älä huolehdi, riittää vielä helmikuussa. Ihan samaa mieltä siis olen kanssasi, että jos nyt loppuu jotkut tavarat niin talviale jatkuu helmikuussa ja kyllä kauppiaat pitävät huolen siitä, että vielä kevätalekin jatkuu maaliskuussa ja huhtikuussa.
[/quote]