mihin voi lahjoittaa vaatteita
Hyväkuntoisia lastenvaatteita niin, että varmasti menisivät suomalaisille (jopa lähiympäristön) oikeasti köyhille perheille? Diakoni?
Kommentit (25)
- uffinkirppislaatikoihin,
- kirpputoriliikkeisiin suoraan- vievät spr:lle ja ulkomaan kehitysapuun,
- srk:n diakoniatyö vastaanottaa, kun sovit ajan ja paikan
- kuntien/ kaupunkien sosiaalitoimistotkin ottavat vastaan hyväkuntoista tavaraa/ vaatetta sopimuksen mukaan- soita kaupungin vaihteen kautta,
- sairaalat ja
- neuvolat ja
- päiväkodit ottavat hyväkuntoisia leluja...
En tarkoittanut suomalaisuutta siten, ettenkö voisi antaa vaatteita naapurin somaliperheelle, jos sellainen olisi. Tarkoitin, että jos lahjoitan järjestölle, joka myy vaatteet kirppiksellään ja antaa rahat katastrofialueelle - tärkeää sekin -mutta mieluummin avustaisin suoraan Suomen köyhiä. Naapurustossa ei köyhiä liene eikä ole asia, mitä oikein voisi suoraan kysyäkään, siksi ajattelin lahjoittaa vaatteet esim diakonin kautta, jos diakoneilla tällaista toimintaa on?
Diakoni tuskin suostuu ottamaan lahjoitustavaraa vastaan, jos asetat ehdoksi, että on ehdottomasti mentävä suomalaisille perheille. Heillä ei välttämättä ole edes tiedossa ihmisten kansalaisuus. Toisekseen ei ole kristillisten arvojen mukaista jakaa apua kansalaisuuden mukaan, Kristuksessa kun ei ole palvelijaa, ei isäntää, ei naista, ei miestä ei juutalaista eikä pakanaa. Eli jokaisen pitä kirkossa olla yhtä arvokas oli sitten kuka tahansa.
Kyllä varmasti joka sijaitsee köyhemmällä alueella noteeraa lahjoitukset. Eli kirkon diakontyöntekijät tietävät oikeasti köyhät. Mielipide 5 on vain kirjoittaijansa mielipide. Hyvähän se on,e ttä kehitysmaita autetaan, mutta todellakin kyllä suomalaisille köyhille apu on yhtä arvokasta. Kummallista, että oman maan kansalaisilla on noin sadistinen asenne. Suomalaisia ovat maahanmuuttajatkin (jos 5 ei sitä käsittänyt) jos ovat saaneet suomen kansalaisuuden.
esim.
http://www.kirkkoauttaaturussa.fi/vaateapu
Pienillä seurakunnilla ei välttämättä ole tiloja, joissa säilyttää tavaroita.
Pelastusarmeija: ainakin osa rahoista menee myös Suomeen ja lisäksi köyhät voivat muistaakseni saada heiltä mahdollisuuden "ostaa ilmaiseksi" vaatteita.
Lisäksi näin pienituloiselle on mukava löytää sieltä vaatteita, kun ovat paljon edullisemmat hinnat kuin loosikirppiksillä.
Kysy ensikodeista tai lastenkodeista. Tiedän kyllä jos ei ole autoa, ei sitä niin vain viedä tavaroita paikasta toiseen. Mielelläni itsekin veisin, mutta autottomana annan lähelle. t.2
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:09"]
Kyllä varmasti joka sijaitsee köyhemmällä alueella noteeraa lahjoitukset. Eli kirkon diakontyöntekijät tietävät oikeasti köyhät. Mielipide 5 on vain kirjoittaijansa mielipide. Hyvähän se on,e ttä kehitysmaita autetaan, mutta todellakin kyllä suomalaisille köyhille apu on yhtä arvokasta. Kummallista, että oman maan kansalaisilla on noin sadistinen asenne. Suomalaisia ovat maahanmuuttajatkin (jos 5 ei sitä käsittänyt) jos ovat saaneet suomen kansalaisuuden.
[/quote]
Mistä sadistista on siinä, että muistuttaa kirkon arvoista?
Jos olet FB:ssä, siellä on avustuksia vähävaraisille -ryhmä. Se on täysin sitoutumaton ja suomalainen.
Pelastusarmeijalle olen vienytkin kassikaupalla. Nyt myyn kirppiksellä mutta halvoista hinnoista huolimatta ei tunnu menevän. Totesin ettei maksa vaivaa viedä kirppikselle, joten lahjoitan loput. Haluan kuitenkin auttaa lähialueiden köyhiä perheitä. Voisin oman srk:n diakonille pirauttaa ma.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:14"]
Pelastusarmeijalle olen vienytkin kassikaupalla. Nyt myyn kirppiksellä mutta halvoista hinnoista huolimatta ei tunnu menevän. Totesin ettei maksa vaivaa viedä kirppikselle, joten lahjoitan loput. Haluan kuitenkin auttaa lähialueiden köyhiä perheitä. Voisin oman srk:n diakonille pirauttaa ma.
[/quote]
Jos kukaan ei halua ostaa niitä, niin miksi jonkun köyhän pitäisi niitä käyttää?
13, en tiedä miksi osa ei ole mennyt. Ehjiä ja siistejä vauvan ja pienen lapsen vaatteita, jotka olisivat vielä käytössä, jos lapsi ei olisi kasvanut ulos niistä. Osa vain muutaman kerran ehti olla päällä. Merkit ovat Tutasta baby dioriin.
Ap
Aina ei juuri sillä kirppiksellä käy se avuntarvitsija. Esimerkiksi jos itse tarvitsisin lapselleni talvitakin niin ei välttämättä hänen kokoaan olisi juuri lähimmässä kirpputorilla ( en siis ole tarvitsija nyt), mutta siellä voisi hyvin olla hyvä haalari pienemmälle lapselle. Jossakin pienmmässä seurakunnassa hyvätuloisten alueella ei välttämättä löydy tarvitsijoita paljoakaan kun taas toisella alueella voi olla hyvinkin. Olen itse lahjoittanut vaatteita seurakunnan kautta eli juurikin silloin on ollut tarvetta niille, nyt ei. Varmasti avun tarvitsijat ja lahjoittajat eivät aina kohtaa.
Aina ei juuri sillä kirppiksellä käy se avuntarvitsija. Esimerkiksi jos itse tarvitsisin lapselleni talvitakin niin ei välttämättä hänen kokoaan olisi juuri lähimmässä kirpputorilla ( en siis ole tarvitsija nyt), mutta siellä voisi hyvin olla hyvä haalari pienemmälle lapselle. Jossakin pienmmässä seurakunnassa hyvätuloisten alueella ei välttämättä löydy tarvitsijoita paljoakaan kun taas toisella alueella voi olla hyvinkin. Olen itse lahjoittanut vaatteita seurakunnan kautta eli juurikin silloin on ollut tarvetta niille, nyt ei. Varmasti avun tarvitsijat ja lahjoittajat eivät aina kohtaa.
Minäkin haluaisin johonkin kierrättää omia/lasten vaatteita. Kirppikselle en jaksa viedä kun en vain viitsi nähdä sitä vaivaa pienen rahan takia. Konttiin en periaatteesta halua viedä koska siellä myydään tavaroita järkyttävällä ylihinnalla. Monesti näkyy jotain h&m rättejä jotka ei varmaan uutenakaan ole maksaneet sen vertaa.
Minne voisi lahjoittaa 34/36/xs/s/160cm kokoisia tytön vaatteita. Olen pieneltä paikkakunnalta, eikä täällä ole mitään miten voisin auttaa. Mutta haluaisin lahjoittaa noita vaatteita suomalaisille vähävaraisille nuorille. Mihin ottaa yhteyttä? EN haluaisi välikäsiä hommaan..
Kysäisepä Mannerheimin lastensuojeluliiton paikallisosastosta. Joillakin paikkakunnilla tulevat jopa hakemaan kotoa ja ymmärtääkseni jakavat tarvitseville kotimaassa.
Uffin laatikon ulkopuolelle. Menee suoraan köyhälle, eikä sen tartte maksaa siitä
Itse olen antanut ihan lasten kavereille, toiset suomalaisia toiset eivät. Naapurissa on perheitä, jotka oikeasti tarvitsevat, en mieti mikä kansallisuus on kyseessä.