Miksi Tastula saa tehdä ohjelmia?
Juuri nyt yle1-kanavalla Tastulan ohjelma naisvankilassa olevista äideistä. Voi tuota leperryksen ja haastateltavalle sanojen suuhun laittamisen määrää!
Miksi - oi miksi Tastulalle annetaan parasta ohjelma-aikaa? Melkeinpä kuka tahansa muu tekisi samoilla resursseilla ihan kunnon ohjemaa eikä tuollaista siirappimössönmössöä.
Kommentit (10)
Muistan kun Tastula haastatteli Roger Moorea. Voi sitä myötähäpeän määrää. Roger oli todella vaivautunut.
Missä ohjelmassa se Anu on ollut aikaisemmin, oli niin tutun näköinen?!?
Joo, mua on ärsyttänyt Inhiksessä aina se "Ja sitten iski epätoivo...?" -kysymykset eli juuri valmiin käsikirjoituksen mukaan meneminen. Tarkotous kai antaa kuva, että toimittaja osaa aina esittää just oikeen kysymyksen.
Mutta se tumma vankilamutsi oli kyllä fiksu.
Mua on aina ärsyttänyt, kuinka Tastula tunkee niitä omia näkemyksiään haastateltaville eikä anna näiden pitää omaa ääntänsä. Grrrhhh.
Tastulasta saisi kyllä mainion tv-parodiahahmon.
Niin hei mistä se tummempi tyttö oli tuttu? Hirvittävän tutun näkönen..
Minusta taas vaalea oli tutunnäköinen. Kertokaa! Aloin miettiä, oisko ollut Erilaisten äitien vankilamutsin kans samassa vankilassa tms. Muistelisin että ois näkyny tv:ssä raskaana vankilassa.
Naivia kukkahattuilua Tastulan ohjelmat. Ei pysty vaivaantumatta katsomaan. Omien ennakkoluulojensa ja ideologiansa vanki vaan on huono toimittaja.
Suomalaisen vankilan meininki taas on ahdistavaa katsottavaa - ihanko naisvankeja pitää kouluttaa meikkaamaan?? Mikä ja missä se rangaistus on?? Ympäristö kuin täyshoitolassa, terapeutteja ja kosmetologeja vilisee. Antakaa mulle tauko.
Ja siinä sivussa suoltaa sitä vasemmistoagendaansa.
En ole katsonut Tastulan haastatteluja vuosikausiin, mutta tiesittekö, että mm. Inhimillnen Tekijä -ohjelma on aika tavalla käsikirjoitettu? Puheenaiheet tietysti mietitään etukäteen ja haastateltava voi vaikuttaa siihen mitä häneltä kysytään. MUTTA toimittaja hakee itse painopisteet ja suorastaan painostaa puhumaan haluamallaan tavalla. Tosi tiukasti ja vihaisesti joutuu sanomaan, että kaikista esihaastattelussa esille tulleista aiheista ei sitten puhuta, ei saa nostaa esille.
Ohjelma kuvataan kuin se olisi leikkaamaton, suoraa haastattelua. Tosiasiassa kuvaukseen voi mennä paljonkin aikaa. Siirtymät kamerakulmasta toiseen tehdään leikkauksilla, joissa näytetään esim. kulisseja. Kun yksi haastateltava puhuu, toinen kamera voi näyttää muka kuuntelevan ihmisen kasvoja. Nämä vuorosanattomat leikkeet kuvataan jälkikäteen. - Kun varsinainen haastattelu on tehty, ohjaaja käskee vaikka ottamaan neutraalin ilmeen. Käskee nyökyttelemään, katsomaan huolestuneesti jne. Nämä kuvataan ja tällä kuvasilpulla sitten täytetään välejä sopivasti ja rakennetaan haastattelun draama. Kuvaukset on voitu tehdä kuukausia aikaisemmin, mutta haastateltavia käsketään puhumaan kuin olisi kysy "nykyhetkestä". Esim. lapsen ikä valehdellaan vanhemmaksi.