Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Love Connection, osa 11

Vierailija
27.12.2013 |

Ei näy vielä vai näkyykö teillä ;)

Kommentit (493)

Vierailija
141/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:59"]

Nyt vasta tajusin, että Hannelella oli kokkareiden paita! Oon pitänyt kovasti Hannelesta, mutta kokoomuslaisille en kyllä voi toivoa kun kaikkea pahaa. Oikeistolaiset opettajat on erityisen kauheita.

[/quote]

Älä viitsi, mehän ollaan oikein söpöjä;-)

[/quote]

No tyhmästi taisin sanoo, mut mä tämmösenä nuorena ja kovin idealistisena kommariopena vaan nään oikeistolaisuuden ja opettajuuden aika kaukana toisistaan... :) 

Vierailija
142/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:19"]

Marksu, kauhee juoppo, not very interesting

[/quote]Häh? Noinhan täällä Suomessakin vedetään kesäyössä viinaa, kun treffataan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:05"]

Menkääpä Mammat töihin niin ei tarvi täällä yömyöhään skriivailla :)

[/quote]

Mitä, ovatko pöytähopeat kiillottamatta, KÄÄK! Ja minähän teen omalla ajallani mitä lystään...

Vierailija
144/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:08"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:22"]

Tsemppiä myös Hannalle, joka joutui pettymään. Se johtui varmasti osaksi kielitaidottomuudesta!

[/quote] Luulisin sen johtuneen puhetaidottomuudesta. Ei osaa sanoa mihinkään mitään. Ei pärjäis jenkeissä Hanna ei. Miettii ehkä päivät läpeensä minkä mekon pukee, ja minkä värist kynsilakaa iHQ daa

Vierailija
145/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ainoa pakkomielteinen täällä on ollut Hannaa intohimoisesti fanittanut Nelson Mandela -tyyppi, joka aloitti koko solvauskampanjan nimittelemällä Ann-Marieta "kääpiöksi". Kateus on kauhea tauti.

[/quote]

Aijjaa, kerro lisää, kun tästä ei ole kai vielä puhuttu tarpeeksi.

Vierailija
146/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 10:13"]

Ann-Marien suomenkielinen puhe kuulostaa rumalta. Markushan ei tätä onneksi tiedä. 

[/quote]

Mitä vikaa Turun murteessa? Mitä murretta itse puhut?

[/quote]

Sanoin jo: kuulostaa rumalta. Tai en nyt leimaisi Turun murretta rumaksi, kun sitä puhutaan myös kauniisti, mutta tässä ketjussa en ole kiinnostunut keskustelemaan murteen eri ilmenemismuodoista, kun aiheena oli  Ann-Marien puhetapa. 

[/quote]

Itse asiassa se olin minä, joka totesin, että Turun murre on rumaa sinällään, kun joku yritti taas haukkua Ann-Marieta. Tällä kertaa hänen suomen kielen puhetapaansa. Mutta samaa mieltä ollaan. Olen kurkkuani myöten täynnä näitä, jotka yrittävät keksiä mitä tahansa haukkumista Ann-Mariesta. Turun murre ei sinänsä ole sen hullumpaa kuin mikään muukaan murre, joten siitä on turha ruveta vänkäämään.

[/quote]

Onko se vänkäämistä jos kerran sanoo, että jonkun puhe ei kuulosta hyvältä. Makuasia siinä missä ihan kaikki muutkin kommentoidut asiat. 

Vierailija
147/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 20:58"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 10:13"]

Ann-Marien suomenkielinen puhe kuulostaa rumalta. Markushan ei tätä onneksi tiedä. 

[/quote]

Mitä vikaa Turun murteessa? Mitä murretta itse puhut?

[/quote]

Sanoin jo: kuulostaa rumalta. Tai en nyt leimaisi Turun murretta rumaksi, kun sitä puhutaan myös kauniisti, mutta tässä ketjussa en ole kiinnostunut keskustelemaan murteen eri ilmenemismuodoista, kun aiheena oli  Ann-Marien puhetapa. 

[/quote]

Itse asiassa se olin minä, joka totesin, että Turun murre on rumaa sinällään, kun joku yritti taas haukkua Ann-Marieta. Tällä kertaa hänen suomen kielen puhetapaansa. Mutta samaa mieltä ollaan. Olen kurkkuani myöten täynnä näitä, jotka yrittävät keksiä mitä tahansa haukkumista Ann-Mariesta. Turun murre ei sinänsä ole sen hullumpaa kuin mikään muukaan murre, joten siitä on turha ruveta vänkäämään.

[/quote]

Onko se vänkäämistä jos kerran sanoo, että jonkun puhe ei kuulosta hyvältä. Makuasia siinä missä ihan kaikki muutkin kommentoidut asiat. 

[/quote]

.. ja jos olisin sanonut noin vaikkapa Hannelesta, ei mitään meteliä olisi noussut.  Nyt tämä olikin sitten haukkumista, koska kaikki puhetavat ovat yhtä kauniita ja se on nyt vaan on universaali fakta ja absoluuttinen totuus. 

Vierailija
148/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota, että miehet puhuvat helposti ymmärrettävää englantia, mutta Henrin jutuissa on paljon sellaisia rakenteita, jota esim. naiset eivät tuota omassa puheessaan, koska eivät ole natiiveja. Olisikin mukava tietää, pyrkivätkö Markus tai Matti mukauttamaan puhettaan jotenkin helpommaksi, mutta Henri ei, vaikka hänen juuri pitäisi. 

Vierailija
149/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa selata koko ketjua läpi. Mut viimeks kun kävin niin kysyin että tietääkö kukaan miksi koiranuittaja ei lähtenyt jenkkeihin ja joku vastas että facesta löytys tietoa.. Missä siellä? Ei ainakaan mulle näy!

Vierailija
150/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Henri puhuu tosi kaunista ameriikan englantia.

A-M on cool pelinainen, mutta jakso jossa hän paljastui viherpeukaloksi, toi häneen inhimillistä särmää. Ihailin myös hänen suvereenia tapaansa ottaa veneen ohjaus haltuunsa.

Vierailija
151/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

A-M on cool pelinainen, mutta jakso jossa hän paljastui viherpeukaloksi, toi häneen inhimillistä särmää. Ihailin myös hänen suvereenia tapaansa ottaa veneen ohjaus haltuunsa.

Vierailija
152/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
153/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kysyi että mukauttaako pojat englantiaan kun puhuvat naisille, ja olen huomannut joissain jaksoissa ajattelevani että Markus puhuu aika hitaasti ja mielestäni korostetun selvästi, ja oletin että johtuu siitä että haluaa varmasti tulla ymmärretyksi. mutta en tietty ole varma. luulen kyllä että suominaiset ymmärtää ihan hyvin englantia, paljon paremmin kuin puhuvat, puhehan on se vaikein osa vierasta kieltä. mutta tietty kiva jos ja kun miehet välttävät kauheaa slangia tai muminaa.

pitkällä tähtäimellä suhteessa kyllä pitäisi pärjätä ilman että hirveesti ta-vut-taa tai selventää puhetapaansa, pitäähän ihmisen voida ilmaista itseään jotakuinkin luonnollisesti... 

Henrin englantia ei ole mielestäni mitenkään hankala ymmärtää, kun edellinen kielen kommentoija siis sanoi että Henkka käyttää monimutkaisia lauserakenteita ja pitäisi selväntää Hannelea varten tms. ehkä makuasia mutta en toiaan näe suhteelle tulevaisuutta jos molempien pitää puhua kuin lapset, toinen siksi ettei osaa enempää, ja toinen siksi että toinen ymmärtäs... 

Vierailija
154/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 20:11"]

Oli kyl taas nii jännä jakso et huh huh!!! Matti valitsee Tuulian ja hyvä niin, Henri ehkäpä Hanelen ja Markus aik varmasti Ann-Marien mut Markuksen isä vissiin tykkäs enemmän hannast jos Markus oli päättäny et ottais anskun, toivottavasti Markus pysyy omassa päätöksessään ja ei anna muitten vaikuttaa siihe. Ann-Marie ja Markus olis täydellinen pari!!<3

[/quote] ihq!

Vierailija
155/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 13:28"]

Toivottavasti YLE tekee jatkoa tälle sarjalle, sillä seuraavalle tuotantokaudelle riittää osallistujia pilvin pimein jo pelkästään tämän ketjun täydellisistä kirjoittajista. Tulee aika reipasta viihdettä, kun kissatappelut alkavat ja tytöt ruotivat toisiaan ohjelman edetessä.

Enää pitäisi löytää lisää ohjelmaan sopivia miehiä Amerikasta.

[/quote]Kuka mies tähän enäö haluaisi lähteä, jos joutuu näin syyniin? Entä kunnollinennsuomalainen nainen? Ihan av:n vika että yhtä hyvänä ei jatku, jos uusi tuotantokausi tulisikin!

Vierailija
156/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:41"]

Sari ei tiedä näköjään lapsista mitään kun väittää Henrin poikia vilkkaiksi. Pojat ovat suloisia ja rauhallisia poikia. Pojat olisivat valinneet Hanneleen.

[/quote]

Sari oli kuin heinäseipään syönyt poikien kanssa. Aikooko Henri ihan tosissaan jättää pojat neljän vuoden päästä koska haluaa Suomeen eikä ole varaa lennellä?

[/quote]

Minusta siihen oli kyllä myös leikattu vain sellaisia kohtia joissa Hannele oli edukseen, näytti kuvia kamerasta jne.. Voihan se olla että Sari oli koko tapaamisen ajan jäykkis, mutta ehkä leikkauksella on taas jotain osaa tässäkin. Kyllä mä uskoisin että Sari on poikien kanssa jutellut ihan normaalisti, mutta ei niin että siitä saisi mitään niin mielenkiintoista pätkää telkkariin kuin Hannelesta joka suhtautui Henrin vammaiseen poikaan todella luontevasti.

Vierailija
157/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon että toi jankkaaja on joku kateellinen mies, joka haluaa provosoida keskustelijoita jotta ketju spämmääntyisi piloille, koska tää mies on niin kade lc:n miehille ja sitä ärsyttää niin kauheesti että niistä tykätään. 

Vierailija
158/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan nyt todellakaan tunne tätä espoolaista Hannelea? Missä hän toimii opettajana? Onko mitään tietoa, valitsiko Henri hänet?

Vierailija
159/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 22:16"]

joku kysyi että mukauttaako pojat englantiaan kun puhuvat naisille, ja olen huomannut joissain jaksoissa ajattelevani että Markus puhuu aika hitaasti ja mielestäni korostetun selvästi, ja oletin että johtuu siitä että haluaa varmasti tulla ymmärretyksi. mutta en tietty ole varma. luulen kyllä että suominaiset ymmärtää ihan hyvin englantia, paljon paremmin kuin puhuvat, puhehan on se vaikein osa vierasta kieltä. mutta tietty kiva jos ja kun miehet välttävät kauheaa slangia tai muminaa.

pitkällä tähtäimellä suhteessa kyllä pitäisi pärjätä ilman että hirveesti ta-vut-taa tai selventää puhetapaansa, pitäähän ihmisen voida ilmaista itseään jotakuinkin luonnollisesti... 

Henrin englantia ei ole mielestäni mitenkään hankala ymmärtää, kun edellinen kielen kommentoija siis sanoi että Henkka käyttää monimutkaisia lauserakenteita ja pitäisi selväntää Hannelea varten tms. ehkä makuasia mutta en toiaan näe suhteelle tulevaisuutta jos molempien pitää puhua kuin lapset, toinen siksi ettei osaa enempää, ja toinen siksi että toinen ymmärtäs... 

[/quote]

Höpöhöpöä yleistämistä. Monikulttuuriset suhteet ja liitot on usein just tuollaista kielten sekamelskaa. Ymmärretään oikein ja väärin puolin ja toisin. Nämä tuo myös särmää suhteeseen. Jos rakkautta riittää niin kieliopillisesti oikeat lauserakenteet ei paljoa vaakakupissa paina. Meillä ei mieheni kanssa ollut aluksi lainkaan yhteistä kieltä mutta niin vaan ollaan oltu naimisissakin jo 10 vuotta :D

Vierailija
160/493 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:13"]

Kiinnitin huomiota, että miehet puhuvat helposti ymmärrettävää englantia, mutta Henrin jutuissa on paljon sellaisia rakenteita, jota esim. naiset eivät tuota omassa puheessaan, koska eivät ole natiiveja. Olisikin mukava tietää, pyrkivätkö Markus tai Matti mukauttamaan puhettaan jotenkin helpommaksi, mutta Henri ei, vaikka hänen juuri pitäisi. 

[/quote]

Markus ainakin puhuu Hannalle mahdollisimman yksinkertaista englantia: lyhyempiä lauseita ja hitaammassa tempossa kuin yleensä - mikä mielestäni vain lisää Hannan kipsiä, sillä kuka nyt haluaisi tuntua itsensä tyhjäpääksi  mielenkiintoisen miehen seurassa.

Matti taas korvaa Tuulian seurassa puhetulvansa ja analyysintarpeensa naureskelulla - mikä on ihan positiivinen asia Matin persoona huomioon ottaen. Se on ihan ystävällistä ja ihastunutta naurua, mutta ei myöskään sellaista kikattelua, millä Markus täyttää tyhjät hetkensä A-M:n kanssa.

Henrin englannista ei kuulu ollenkaan, että hänellä olisi jonkin asteen korkea koulutus. Toisaalta hän pitää puheenaiheet mahdollisimman yksinkertaisina, niin että naiset ovat suurin piirtein kartalla siinä, missä mennään. Hän myös käyttää näistä miehistä eniten suomea ja on ilmeisesti puhunutkin sitä jonkin verran vanhempiensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi