Mäkin alan laihduttamaan, mikä olisi tehokkain tapa saada
hyvä startti alkuun? Pitäis talvilomaan mennessä laihtua ainakin 15 kg.....
Kommentit (26)
Jätä karkit, suklaa, olut, viini, pullat, kakut ja patonki kauppaan. Syö enemmän kasviksia. Ei napostelua ruokien välissä. Kunnon aamupala.
Ruokavaliomuutos ja liikunta. Siinä se.
Terveellistä ravintoa 3-4 tunnin välein. Salaatteja, kasvisruokaa, täysjyvää, keittoja, puuroja, marjoja, lihaa, kalaa jne... ei oo vaikeeta.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:40"]
Jätä karkit, suklaa, olut, viini, pullat, kakut ja patonki kauppaan. Syö enemmän kasviksia. Ei napostelua ruokien välissä. Kunnon aamupala.
[/quote]
No milläs sitä sitten herkutellaan ja hemmotellaan itseä? Juuri tuon takia en ikinä ole pystynyt laihtumaan, kun tuntuu että kaikesta ihanasta pitää luopua. Eikö se ole sama sitten lopettaa elämästä ja kurjistella hautaan..?
t. ei ap, mutta itsekin laihduttamista aloitteleva
Hiilarit alas, rasvaa paljon. Elimistö sokeripolttoisesta rasvapolttoiseksi. Pari päivää tai viikko menee kärvistellessä, mutta sitten olo on ketoosissa mitä parhain. Rasva sulaa, nälkä häviää, energiaa riittää vaikka mihin.
Ei tarvitse luopua kaikesta ihanasta. On vain kulutettava enemmän kaloreita kuin syö.
Ei tarvitse luopua kaikesta ihanasta. On vain kulutettava enemmän kaloreita kuin syö.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:44"]
[/quote]
No milläs sitä sitten herkutellaan ja hemmotellaan itseä? Juuri tuon takia en ikinä ole pystynyt laihtumaan, kun tuntuu että kaikesta ihanasta pitää luopua. Eikö se ole sama sitten lopettaa elämästä ja kurjistella hautaan..?
[/quote]
Idea onkin vieroittaa itsensä varsinkin sokerista, suklaasta jne. Proteiinipatukat on ihan yhtä huono valinta kuin suklaapatukka.
Alkoholi on monen läskin ongelma, samoin sokeri, molemmat aiheuttaa riippuvuutta. Muutenhan voi, saa ja pitää syödä hyvänmakuista ja terveellistä ruokaa. Rasvat ei aiheuta riippuvuutta, mutta rasvat kannattaa valita huolella.
Voi etsiä muualta elämään nautintoa, kuin sairaaksi tekevistä jutuista... esim. seksi, liikunta, matkustelu, kauniit vaatteet jne...
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:44"]
[/quote]
[/quote]
Makuaisti tottuu aika nopeasti terveellisempään ruokaan. Ja voihan itselleen jättää vaikak yhden herkkupäivän viikossa, silloinkin tietysti maltillisesti herkkuja.
Tuota tavallista ruokaa, terveellistä ja vähemmän, ajattelin itsekin, mulle ei mikään kikkailu sovi. Kiitos! ap, valmistautuu syömään aamulla kunnon aamupalan
Kaikki 'vaalea' turha pullamössö pois. Leiväks ruikkaria ja hapankorppuja - niihin voi laittaa päällisiä ihan ok, varsinkin hapankorppuun - juusto ja leikkele.
Peruna, pasta ja riisi tosi minimiin, niitä voi ottaa jos ihan välttämättä tarvii, mutta esim vain ruokalusikallinen tai kaks ja sitäkin enemmän sitten lämpimiä kasviksia 'kastikkeen' alle.
Ja aina lasi-kaks kuplavettä ennen ruokaa ja ruuan kanssa saman verran.
Ite laihduin n. 10kg kolmen-neljän kk:n sisään näillä. Eli siis maltillinen tahti, n. kilo n. pariin viikkoon alas, niin on sitten pysynytkin. Eikä enää edes tee mieli pastaa tai vaaleaa leipää. Toki voin niitä silloin tällöin ottaa, jos tarjotaan mutta kotiin en osta. Karkkia syön silloin tällöin, kuin myös jäätelöä - samoin kuin 'laihduttaessani'. Ei kaikesta tarvitse kieltäytyä. Jos tekee mieli pitsaa, syö pitsan, mutta ei sitten samana päivänä muuta ja/tai seuraavana päivänä kevyemmin.
Ja margariinin vaihdoin oivariiniin.
Kuluta enemmän kuin syöt, siinä kaikki. :)
Minä (ap) olen entinen karppaaja, niin mulla ruokavaliossa muutenkin ihan minimi "höttöä". Perunaa ja vaaleaa leipää en syö juuri ollenkaan ja makeita herkkuja ei tee edes mieli. Keventää pitäis kaikella lailla ja järkeistää syömistä säännölliseksi. Liikuntaa on jo nyt reilusti, 4-7/ vko. ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:49"]
[/quote]
Ah, olihan täälläkin tuo ihanan alentuva vakiofraasi. Ap:n (ja muiden laihduttajien) ongelma yleensä onkin se, kuinka onnistua kuluttamaan enemmän kuin syö.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:54"]
Tuota tavallista ruokaa, terveellistä ja vähemmän, ajattelin itsekin, mulle ei mikään kikkailu sovi. Kiitos! ap, valmistautuu syömään aamulla kunnon aamupalan
[/quote]
Hyvä hyvä! Laihdutus"kuurit" ei laihduta vaan päinvastoin lihottavat kun kilot tulee takaisin korkojen kera ja elimistöstä isompi % on loppujen lopuksi läskiä.
Tutustu näihin sivuihin http://www.patrikborg.blogspot.fi/
Ja mars lenkille heti huomenna!
[/quote] Eli siis mitä aiot nyt syödä? Mietin minä, jolle taas tuntuu, että tavallisella lautasmallilla ei ainakaan parissa kolmessa viikossa paino tipu yhtään.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:01"]
[/quote] Eli siis mitä aiot nyt syödä? Mietin minä, jolle taas tuntuu, että tavallisella lautasmallilla ei ainakaan parissa kolmessa viikossa paino tipu yhtään.
[/quote] Niin ja lihaa en syö, paitsi kalaa.
[/quote]
Mä ajattelin syödä 4-5 ateriaa päivässä, paljon kasviksia, vähän rasvaisia ruokia. Osaan laskea kalorit ruoistani, voin pitää alussa sellaista 1300 kcal, paino pitäisi pudota varmasti. ap
[/quote]
Mä ajattelin syödä 4-5 ateriaa päivässä, paljon kasviksia, vähän rasvaisia ruokia. Osaan laskea kalorit ruoistani, voin pitää alussa sellaista 1300 kcal, paino pitäisi pudota varmasti. ap
Jutan superdieetti?