Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ethän unohda erota kirkosta.

Vierailija
27.12.2013 |

Turha sitä on viimeiseen päivään säästä, hoida homma pois alta nyt heti, niin ei lipsahda verot maksuun myös jälleen ensi vuodesta.

http://www.eroakirkosta.fi

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:54"]

Uskonto perustuu etusijassa ja pääasiallisesti pelkoon. Se
on osittain pelkoa tuntematonta kohtaan, osittain sitä, että ihminen
toivoo, että hänellä olisi eräänlainen isoveli seisomassa rinnallaan
jokaisen vaikeuden ja kiistan kohdatessa. Pelko on koko jutun perusta
— salaperäisyyden pelko, häviämisen pelko, kuoleman pelko. Pelko on
julmuuden alku, eikä sen vuoksi olekaan ihme, että julmuus ja uskonto
ovat kulkeneet käsi kädessä.

Bertrand Russell 3.6.1927

[/quote]

Uskonto, ehkä, mutta mulle riittää yksinkertainen, vapauttava usko vaan. Saan olla ja elää just niinkuin oon, vailla mitään vaatimuksia.

Kirkko on ihmisen keksimä instituutio juu, mutta ihmisinä me täällä maan päällä eletään, ollaan, toimitaan. Asioissa on paljon huonoa ja paljon hyvää.

Kirkon jäsenenä aion pysyä edelleen.

Vierailija
62/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisella aloituksella saa uskovaiset oikein kiihkoihinsa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:31"]

[/quote]

Raamatusta, kun lukee, niin ketkä siellä joutui kiihkon valtaan?

Ei uskovat, vaan uskonnolliset, eli nämä nykyajan luterit, helluntai, vapaa, adventti ym ym ym edustajat. Uskonnollisuus ei ole Jumalasta ja uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhän Hengen kanssa.

J-P

Vierailija
64/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:16"]

Miksi pitäisi erota? Olen mielelläni seurakunnan jäsen ja maksan kirkollisveroni. En ole hirveän köyhä, joten se raha ei tunnu missään. Ymmärrän kyllä, että jos jonkun ihmisen kauppakassin sisältö on alkoholi-, tupakka- ja pullapainotteinen, ei rahaa riitä tarpeellisempaan.

[/quote]Joka itsensä ylentää, ..............................

Vierailija
65/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskiksilla näyttää olevan kaksi syytä pysyä kirkossa

1) kirkko hoitaa auttamisen, joten minun ei tarvitse

2) osallistun hyvään, jotta pääsen taivaaseen.

PS. Uskonnoton ei autoa oman etunsa vuoksi, vaan siksi että haluaa auttaa lähimmäistään pelkästään auttamisen halusta.

Vierailija
66/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:31"]

[/quote]

Raamatusta, kun lukee, niin ketkä siellä joutui kiihkon valtaan?

Ei uskovat, vaan uskonnolliset, eli nämä nykyajan luterit, helluntai, vapaa, adventti ym ym ym edustajat. Uskonnollisuus ei ole Jumalasta ja uskonnollisuudella ei ole mitään tekemistä Jumalan Pyhän Hengen kanssa.

J-P

[/quote]Sori vaan mutta ehkäpä Jumalaa ei ole olemassa sen enempää kuin Pyhää Henkeä.

Vierailija
67/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:14"]

Kummasti kirkko oli täynnä ihmisiä joulun aikaan vaikka sitä niin haukutaan

[/quote]Tai sitten ei, perinteet kaatuu. Jouluaamun kirkkossa halli kumisee tyhjyyttään.  http://yle.fi/uutiset/jouluaamun_jumalanpalvelus_jai_iltakirkkojen_jalkoihin/6995721

Vierailija
68/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Sori vaan mutta ehkäpä Jumalaa ei ole olemassa sen enempää kuin Pyhää Henkeä.<<

Jos nyt odotat, että todistan sulle Jumalan ja Pyhän Hengen olemassaolon, niin sori vaan, en voi sitä tehdä. Eipä sitä mullekkaan kukaan pystynyt todistamaan. Sen voi tehdä vain Jumala itse.

J-P

Vierailija
69/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:37"]

Millä oikeudella kuvittelet ap voivasi komennella muita sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä eroamaan kirkosta (tai sen tilalla tekemään jotain muuta ratkaisevaa)?

Minut on lapsena otettu Pyhässä kasteessa seurakunnan jäseneksi enkä aio siitä erota sinun enkä kenenkään muunkaan käskystä. On jokaisen oma asia, kuuluuko kirkkoon vai ei. Minä haluan kuulua.

[/quote]Komennella? Siinähän vain muistutettiin niitä jotka ovat tehneet päätöksen eroamisesta. Ei kukaan tuollaisen viestin vuoksi eroa.

Vierailija
70/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin viime vuonna kirkosta, mutta nyt aattelin liittyä uudestaan :)

Vierailija
71/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:09"]

Sain kuluvana vuonna esikoiseni. Lapsi on tosi ihana ja rakas, mutta vuosi on ollut myös raskas. Ilman seurakunnan lapsi- ja perhetyötä olisin vajonnut masennuksen syövereihin. Seurakunnan kerhot ja perhekahvilat ovat olleet meille henkireikä ja ilon aihe. Olen tavannut muita äitejä ja lapseni saanut telmiä muiden vauvojen kanssa. Siellä on upeita ihmisiä töissä.

Hyvä ystäväni on saanut apua elämäntilannekriisiinsä perheasiainneuvottelukeskuksesta.

Tässä on minulle tarpeeksi syitä kuulua kirkkoon myös vuonna 2014.

Toki kirkossa kehittämistäkin on. Esim. lapsettomat aikuiset jäävät helposti rivijäseniksi. Esim. sinkku- ja opiskelijatyötä voisi kehittää. Mutta kuten Tarja Halonenkin viisaasti sanoi, asioihin voi helpommin vaikuttaa sisä- eikä ulkopuolelta.

[/quote]

Juu kirkossa on sen verran kehittämistä, että sen olemassaolo, koko kristinuskon olemassaolon tulisi lakata, ja ihmisten tulisi alkaa kuutelemaan järkeään. Kristinusko, se mihin se pohjautuu, on hyvin sairasta ja mielenvikaista.

Taisi ensimmäisellä apostolilla Paavalilla olla aivokasvain kun näki näkyjä ja vääristi Jeesuksen puheet noin rankasti.

Ei Jeesus puhunut mistään ulkopuolisista jumalista saatika taivaista. Vaan yritti saada ihmiset käsittämään, että taivasten valtakunta on jo sinussa. Helvetti oli metafora, jonka voit itsellesi aiheuttaa huonoilla valinnoilla.

Ikävää, että noin mielenvikainen henkilö kun Paavali, pääsi määrittelemään jälkipolville mitä Jeesus puheissaan tarkoitti :(

Vierailija
72/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:09"]

Sain kuluvana vuonna esikoiseni. Lapsi on tosi ihana ja rakas, mutta vuosi on ollut myös raskas. Ilman seurakunnan lapsi- ja perhetyötä olisin vajonnut masennuksen syövereihin. Seurakunnan kerhot ja perhekahvilat ovat olleet meille henkireikä ja ilon aihe. Olen tavannut muita äitejä ja lapseni saanut telmiä muiden vauvojen kanssa. Siellä on upeita ihmisiä töissä.

Hyvä ystäväni on saanut apua elämäntilannekriisiinsä perheasiainneuvottelukeskuksesta.

Tässä on minulle tarpeeksi syitä kuulua kirkkoon myös vuonna 2014.

Toki kirkossa kehittämistäkin on. Esim. lapsettomat aikuiset jäävät helposti rivijäseniksi. Esim. sinkku- ja opiskelijatyötä voisi kehittää. Mutta kuten Tarja Halonenkin viisaasti sanoi, asioihin voi helpommin vaikuttaa sisä- eikä ulkopuolelta.

[/quote]

Juu kirkossa on sen verran kehittämistä, että sen olemassaolo, koko kristinuskon olemassaolon tulisi lakata, ja ihmisten tulisi alkaa kuutelemaan järkeään. Kristinusko, se mihin se pohjautuu, on hyvin sairasta ja mielenvikaista.

Taisi ensimmäisellä apostolilla Paavalilla olla aivokasvain kun näki näkyjä ja vääristi Jeesuksen puheet noin rankasti.

Ei Jeesus puhunut mistään ulkopuolisista jumalista saatika taivaista. Vaan yritti saada ihmiset käsittämään, että taivasten valtakunta on jo sinussa. Helvetti oli metafora, jonka voit itsellesi aiheuttaa huonoilla valinnoilla.

Ikävää, että noin mielenvikainen henkilö kun Paavali, pääsi määrittelemään jälkipolville mitä Jeesus puheissaan tarkoitti :(

[/quote]

Jep, ja vielä ikävempää on, että niin moni lammas on lähtenyt mukaan tuohon kollektiiviseen hulluuteen nimeltä uskonnot.

Vierailija
73/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta bullshittia tää keskustelu. Kirkkoon kuuluva ei uskovainen, jatkossakin.

Vierailija
74/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 21:57"]

>>Sori vaan mutta ehkäpä Jumalaa ei ole olemassa sen enempää kuin Pyhää Henkeä.<<

Jos nyt odotat, että todistan sulle Jumalan ja Pyhän Hengen olemassaolon, niin sori vaan, en voi sitä tehdä. Eipä sitä mullekkaan kukaan pystynyt todistamaan. Sen voi tehdä vain Jumala itse.

J-P

[/quote]En odota, tiedän että se ei onnistu :)

Vierailija
75/85 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erokäyrä keulii oikein komeasti, kun eroakirkosta.fi 50 tonnin ylitysuutinen pääsi nettilehtien uutisiin. http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Ei ihmisiä tarvitse kehoittaa eroamaan, riittää että muistuttaa heidän olevan edelleen jäseniä ja näin tulee tuhat eroa muutamassa tunnissa.

Vierailija
76/85 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusto: Kirkosta erosi tänä vuonna 50 000 ihmistä

tässäpä se eilen povaamani uutinen on. 

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288636930886.html

Tänään kirkosta eroaa n 900 ihmistä. 

Vierailija
77/85 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niillä tehdään paljon hyvää, vaikka väärinkäytöksiä ja turhaakin on. Mutta niin on valtion- ja kunnaverotuksessa sama asia. Minuun ei jonkun yksittäisen hörhön mielipiteet vaikuta. Kun seurakunta järjestää mummoille ja papoille joululauluhetken keskellä arkipäivää joulua edeltävällä viikolla niin se riemu on sen arvoista. Itse en mennyt, kun en minä arkipäivänä voi kun olen töissä. Kanttori oli tullut säestämään ja olivat saaneet itse toivoa lauluja. Enkä osaa säestää. 

Vierailija
78/85 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkoon ei tule pistettä.

Vierailija
79/85 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:55"]

Kyllä niillä tehdään paljon hyvää, vaikka väärinkäytöksiä ja turhaakin on. Mutta niin on valtion- ja kunnaverotuksessa sama asia. Minuun ei jonkun yksittäisen hörhön mielipiteet vaikuta. Kun seurakunta järjestää mummoille ja papoille joululauluhetken keskellä arkipäivää joulua edeltävällä viikolla niin se riemu on sen arvoista. Itse en mennyt, kun en minä arkipäivänä voi kun olen töissä. Kanttori oli tullut säestämään ja olivat saaneet itse toivoa lauluja. Enkä osaa säestää. 

[/quote]

Niitä "yksittäisiä" hörhöjä on aika monta: pitkälti toista miljoonaa Suomessa asuvaa kun ei kuuluu mihinkään kirkkokuntaan. Tänään tosiaan jo 840 hörhöä on eronnut kirkosta ja lisää näyttää pukkaavan. 

Vierailija
80/85 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin jo kirkosta ja liityin helluntaiseurakuntaan :)