Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ethän unohda erota kirkosta.

Vierailija
27.12.2013 |

Turha sitä on viimeiseen päivään säästä, hoida homma pois alta nyt heti, niin ei lipsahda verot maksuun myös jälleen ensi vuodesta.

http://www.eroakirkosta.fi

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen eronnut jo aikaa sitten, mutta en siltikään pidä asiallisena että ihmisiä yritetään näin saada eroamaan.

Sitäpaitsi, on kirkolla hyviäkin toimintoja. Aika moni on viime hädässään saanut apua kirkon diakonilta, kun ei ole sossukaan auttanut. Tai ehkä olisi, mutta kun jono sinne on ollut viikkojen pituinen eikä kukaan oikeasti elä pelkällä pyhällähengellä.

Vierailija
22/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella kuvittelet ap voivasi komennella muita sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä eroamaan kirkosta (tai sen tilalla tekemään jotain muuta ratkaisevaa)?

Minut on lapsena otettu Pyhässä kasteessa seurakunnan jäseneksi enkä aio siitä erota sinun enkä kenenkään muunkaan käskystä. On jokaisen oma asia, kuuluuko kirkkoon vai ei. Minä haluan kuulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, 8 jatkaa. laitoin toki joulupataankin 100€, kuten joka joulu. Paljonko sinä laitoit? Minä olen todella onnellinen, että kirkko huolehtii kulttuurihistoriallisestikin arvokkaita rakennuksia, eli suon toki, että kirkon "seiniin" menee rahaa.

Olen myös onnellinen, että kirkon työntekijä käy juttelemassa mummolleni, sillä itse en siihen kykene. Hän kun asuu toisella laidalla Suomea.

Kahden pienen lapsen työssäkäyvänä äitinä en valitettavasti ehdi tehdä vapaaehtoistyötä, sillä huolehdin myös syöpää sairastavasta äidistäni. Mutta se minusta, en siltikään näe syytä erota kirkosta.

Vierailija
24/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:37"]

Millä oikeudella kuvittelet ap voivasi komennella muita sinulle täysin tuntemattomia ihmisiä eroamaan kirkosta (tai sen tilalla tekemään jotain muuta ratkaisevaa)?

Minut on lapsena otettu Pyhässä kasteessa seurakunnan jäseneksi enkä aio siitä erota sinun enkä kenenkään muunkaan käskystä. On jokaisen oma asia, kuuluuko kirkkoon vai ei. Minä haluan kuulua.

[/quote]

Se on tuo seurakunta asia sellainen, että seurakuntaan ei voi liittyä, vaan siihen liitetään. Ihminen ei voi itse liittyä, eikä voi myöskään ketään liittää. Liittäjänä on vain ja yksin Jumala ja tähän ei tarvita muuta, kuin usko Jeesukseen.

J-P

Vierailija
25/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Omassa elämässä tuolla kohdalla on monta plussaa ja harvoja miinuksia.

Vierailija
26/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatte lähipäivinä lukea lehdessä uutisen, jossa lukee suurin piirtein seuraavaa:

"50000 eronnut jo kirkosta tänä vuonna". Raja meinaan ylittyy huomenna. Vuoden viimeisinä päivinä kirkosta eroaa noin 3000 henkilöä, joten tänä vuonna kirkosta eroaa n 53000. 

Ja viimeistään helmikuussa tulee uutinen jonka mukaan 400000 ihmistä on eronnut kyseisen palvelun kautta.

Entisaikaan kirkko kyykytti eroajia ja pakotti käymään kuuntelemassa papin käännytysyritystä. Monen eroaminen tyssäsi tuohon tietoon. Nettieroaminen on siinä mielessä hyvä että sen jokainen tekee ihan omasta tahdostaa ilman muiden painostamista.

Vierailija
27/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:41"]

[/quote]

Se on tuo seurakunta asia sellainen, että seurakuntaan ei voi liittyä, vaan siihen liitetään. Ihminen ei voi itse liittyä, eikä voi myöskään ketään liittää. Liittäjänä on vain ja yksin Jumala ja tähän ei tarvita muuta, kuin usko Jeesukseen.

J-P

[/quote]

Missä näin sanotaan? Raamatussako? Missäs siellä puhutaan lapsikasteestakaan, jota kyllä ev. lut seurakunnassa edellytetään? Tai rippikoulusta?

Taidat nyt kyllä sekoittaa asioita pahan kerran.

Vierailija
28/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko sulla lukihäiriö vai muu ongelma? Ap ei kylläkään mitenkään komenna vaan vain muistuttaa asiasta. Ihmisiä eroaa kirkosta joka ikinen päiviä kymmeniä. Tänäänkin noin 600. :D 

Vierailija
29/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyn kirkon jäsenenä myös ensi vuonna!

Niin mahtavat palvelut kirkko tarjoaa asuinalueellamme, että ilomielin maksa siitä kirkollisveroa. Lapsillamme on useasti viikossa ihanat kerhot kirkolla, samoin muskari ja jälkkäri. Meillä on todella mukava lähikirkko ja henkilökunta!

Vierailija
30/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:50"]

[/quote]

J-P

[/quote]

Missä näin sanotaan? Raamatussako? Missäs siellä puhutaan lapsikasteestakaan, jota kyllä ev. lut seurakunnassa edellytetään? Tai rippikoulusta?

[/quote]

Seurakunnalla ei ole muuta perustaa, kuin Jeesus Kristus ja hänen tunnustamisensa.

J-P

Vierailija
31/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:26"]

Eronnut jo 12 vuotta sitten ja en ole joutunut manalaan, enkä katunut hetkeäkään. Mukava kun ei tule enään mätkyjä.

[/quote]

Ei kai elävänä manalaan mennäkään...

Vierailija
32/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:50"]

[/quote]

J-P

[/quote]

[/quote]

Seurakunnalla ei ole muuta perustaa, kuin Jeesus Kristus ja hänen tunnustamisensa.

J-P

[/quote]

Niin, mutta lapsikaste ja rippikoulu eivät kyllä kuulu Jeesuksenkaan opetuksiin.

Vierailija
33/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:56"]

Typerä aloitus. Raukkamaista yrittää vaikuttaa muihin ihmisiin. Ja itse EN ole kirkon puolestapuhuja, mulle on aivan sama kuka kuuluu mihinkin, kunhan on tyytyväinen elämäänsä.

Luuletko ap, että joku eroaa kirkosta vain tämän aloituksen takia? Oletko oikeasti niin typerä???

[/quote]

Ja mitähän kirkko tekee muutakuin aivopesee ihmisiä vauvoista vaareihin?! Todella raukamaista toimintaa minusta.  

Vierailija
34/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma onni on, että ei ole tarvinnut koskaan edes harkita kirkostaeroamista, kun ei ole kirkkoon liitetty. Harmittaa tosin kun ei pääse erolukuja kasvattamaan.

Vierailija
35/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti kirkko oli täynnä ihmisiä joulun aikaan vaikka sitä niin haukutaan

Vierailija
36/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:56"]

Typerä aloitus. Raukkamaista yrittää vaikuttaa muihin ihmisiin. Ja itse EN ole kirkon puolestapuhuja, mulle on aivan sama kuka kuuluu mihinkin, kunhan on tyytyväinen elämäänsä.

Luuletko ap, että joku eroaa kirkosta vain tämän aloituksen takia? Oletko oikeasti niin typerä???

[/quote]

Ja mitähän kirkko tekee muutakuin aivopesee ihmisiä vauvoista vaareihin?! Todella raukamaista toimintaa minusta.  

[/quote]

No, mä olen luonnonuskova ja pakana ja olen sitä mieltä ettei mikään instituutio itsessään pysty ketään aivopesemään. Ihmisethän sen tekevät.

Jos joku on niin hölmö, että aivopesee lapsensa uskomaan ehdottomana totuutena uskonnollisia juttuja, se on hänen ongelmansa. Yhtälailla on olemassa ateisteja jotka aivopesevät lapsensa siihen, ettei ole mitään mahdollisuutta siihen että olisi olemassa minkäänlaisia  korkeampia voimia. Sekin on mielestäni yhtä typerää.

Järkevä ihminen selittäisi lapsilleen, että jotkut ihmiset uskovat "näin", ja jotkut -noin. Minä ajattelen tällätavoin, mutta kukaan ei loppujenlopuksi tiedä mikä on ihan ehdoton totuus. Koska kukaan ei ole, ainakaan vielä,  pystynyt todistamaan mitään näistä asioista.

Vierailija
37/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi erota? Olen mielelläni seurakunnan jäsen ja maksan kirkollisveroni. En ole hirveän köyhä, joten se raha ei tunnu missään. Ymmärrän kyllä, että jos jonkun ihmisen kauppakassin sisältö on alkoholi-, tupakka- ja pullapainotteinen, ei rahaa riitä tarpeellisempaan.

Vierailija
38/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmasti eroa. En ole erityisen uskonnollinen edes, mutta silti.

Silloin kun elin läpi yhtä elämäni hirveimmistä kriiseistä, diakonia oli ainoa joka auttoi. Ei auttanut sossu, lastensuojelu, terveydenhuolto, EI KUKAAN muu edes ottanut minua vastaan. Aikoja annettiin kuukausien päähän ja peruttiin viime tingassa. Olin jo ihan valmis menemään narun jatkoksi, mutta sitten kuitenkin kävelin päivystävän diakonin ovesta sisään. Ja siellä oli ihminen, joka kuunteli ja lohdutti minua ja lupasi auttaa järjestämään asiat. Ja auttoi oikeasti ja konkreettisesti.

Ja siksi minä maksan kirkollisveroa enemmän kuin mielelläni.

Vierailija
39/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 18:18"]

Oikeastaan ajattelin liittyä kirkkoon takaisin ja ryhtyä järkeistämään hommaa sisältä käsin.

[/quote]

Kristinusko perustuu niin sairaalle ja mädälle pohjalle, ettei sitä pysty mitenkään järkeistämään. Järki ja kristinusko eivät edes kuulu samaan lauseeseen, jos järkeviä ollaan.

Annetaan toisen kuolla omien syntien puolesta.. Jää huono maku suuhun tuollaisesta. Kyllä jokaisen tulee aivan itse kantaa tekojensa seuraukset, ottaa vastuu, mennä itseensä. Juuri se, että kukaan ei ota vastuuta mistään, on syy siihen miksi maailma on menossa pöpelikköön..

Luonnonvarat loppuun käytetty tältä vuodelta jo elokuussa, lainalla elellään niidenkin puolesta tällä planeetalla. Orjuutta on nyt enemmän kun ikinä ennen ihmiskunnan historiassa ollut. Ihmiset näkee köyhyyttä, kansa asuu hökkeli kylissä useissa maailman kolkissa ja kodittomat meillä Suomessakin iso huoli. Kirkonmiehet, saarnamiehet senkun mälläilee ja elelee leveäsi.

Vierailija
40/85 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokumenttiprojekti: Ja kirkko vaikeni

Palkittu Alex Gibney paljastaa kuinka katolinen kirkko vaikeni ympäri
maailmaa tapahtuneesta lasten hyväksikäytöstä. Vaikeneminen ylsi
Vatikaaniin asti, ollessaan vielä kardinaali myös paavi Benedictus XVI
tiesi asiasta.

1/2 http://www.dailymotion.com/video/x17hshm_dokumenttiprojekti-ja-kirkko-vaikeni-1-2_shortfilms

2/2 http://www.dailymotion.com/video/x17hqot_dokumenttiprojekti-ja-kirkko-vaikeni-2-2_shortfilms